Forslag til CT-booking?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av tnormann, 14. jan 2019.

  1. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Kanskje det er noen her som kan hjelpe :) Jeg har en CT som går ut i morgen, og 197.000 poeng å bruke. Planen var å få booket en tur på F i sommer (andre uke i juli), med utreise fra BOO/OSL. Lufthansa var drømmen, men får ikke booket annet enn economy der nå.

    Derav kommer et to-delt spørsmål:
    1) Bør jeg bare akseptere at jeg mistet den ene CT-en og booke noe fint som jeg kan håpe på å oppgradere senere med ny CT? eller
    2) Bør jeg booke noe gøy nå, og i så fall - hva er beste tips for å få mest mulig ut av det?

    Jeg har undersøkt en hel del tråder, men det er mye snakk mellom de gode tipsene, og vanskelig å finne hva som er mulig/best sjanse. Vi kan dra i påsken eller andre uke i juli, og tanken er to voksne. Er det noen "safe bet" som jeg kan prøve meg på?
     
  2. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vet det er flere flinke som gjerne hjelper deg mot litt betaling for å få til en god tur, men foruten dette, tenker jeg at en CT bør ALDRI "mistes". Selv en kort tur i C er bedre enn å kaste den? Dete er fullt mulig å finne en fine tur i påsken, gitt at dere ikke er helt låst på destinasjon. Å bruke denne CTen i påsken, utelukker jo ikke å bruke en annen CT til sommeren?
     
  3. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Det er litt den tanken jeg har, men ønsker jo ikke å bruke så mye poeng nå at jeg ikke har råd til F til sommeren :)

    Vi er ikke så låst på destinasjon, så jeg søker ivrig på ExpertFlyer nå, men føler jeg famler litt i blinde!
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg kan se, så vil du dessverre ikke kunne benytte denne CTen for sommerferien i F.
    For 197k poeng, så er alternativene for F (Ref. @Are sin TRÅD):
    America (Nord/sentral), Afrika (Nord/sentral)/midtøsten og India.
    Lufthansa åpner ikke opp F-seter før ca 14 dager før, og Air India har ikke F-seter til Europa (?).

    Da gjenstår det kun intra-asia F-ruter, som er rimelig bortkastet mtp. poengbruk...
    Kan være det er mulig å reise F via Asia med India som endestasjon, og kun bli belastet for sistnevnte...(?)
     
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore Airlines i biz burde være mulig å få til, de har mange direkte ruter fra Europa (CPH,AMS,LHR,CDG,ZRH,MUC) til Singapore. Derifra burde det være mulig å komme seg de fleste plasser i Asia i biz. Koster deg 82,5' alene eller 165' for to.
    Ikke akkurat første klasse, men skal selv fly SYD-SIN-AMS i biz med SQ til høsten og gleder meg minst like mye til det som TG F på samme tur.
     
  6. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Jeg forsøker å få til en reise til SEA i påske eller sommer, da :)
     
  7. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    SEA har ikke F, bare så du vet det. Når du skal bestille, så ha i mente at om du ikke finner biz til SEA direkte fra europa, så kan du forsøke biz til LAX, SFO, LAS, DEN og ta domestic forbindelse derfra. Eller kanskje også EUR til YVR og komme deg til SEA derfra.
    Det er forøvrig ingen barnerabatt i *A,kun hos SAS. CT gjelder forøvrig for to, så om du og fruen og en pode skal dra, så må dere uansett kjøpe en billett i tillegg. Da bør en av de voksne ha den billetten.
     
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig ville jeg latt den ene CT'en gå fløyten og fokusere på å spare opp nok poeng en fetere tur senere. Det virker som om ambisjonsnivået er litt høyt med det antallet poeng du har (men du skriver jo ikke noe om hvor mye poeng du regner med å tjene opp før sommeren)..


    Her er jeg redd du undervurderer forskjellen mellom SQ C og TG F. For all del, SQ C er supert, men F er og blir en annen verden
     
    Magnus1001 liker dette
  10. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk igjen for alle svar!

    Ser jeg bommet litt med forkortelse her, da jeg skrev SEA mente jeg South-East Asia :)

    Jeg tjener vel inn ca 100k poeng i året, så da kan det være best å ofre en CT ja, og satse på noe mer stas nærmere sommeren..
     
  11. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Eller så kan du gjøre som jeg gjorde, ta en minihelg borte i F for å prøve, litt slitsomt men veldig verdt det. Kommer jo «lett» til USA i F på kort varsel, LH F var bra.

    Men du kan jo alltids selge den i dag eller morgen(?). Og sette en grei pris, sikkert litt vanskelig på kort tid, men mye er mulig. Hadde jeg hatt tid/ noen laken ekstra så skulle jeg gjerne ha kjøpt den å brukt den til en ny tur i LH F over dammen en helg. Klart, mange (ikke her) mener at å fly F bare for å fly F er galskap, men det er en opplevelse og miste en CT er synd.
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vet din CT er utgått men for andre i samme situasjonen en annen gang. Med 200 k poeng og ikke krav om first så er denne knall:

    OSL FRA LH C (A320)
    FRA ICN OZ C (A380)
    ICN TPE EVA C (777-2)
    TPE SIN SQ C (777-3)

    SIN TYO ANA C (787-9)
    TYO BKK TG C (747)
    BKK CDG TG C (A380)
    CDG OSL SAS C (737)

    Her får man mange timer i business class og 7 ulike flyselskap og nesten 7 ulike flytyper ;)
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Godt forslag, men du finner mye bedre produkter enn OZ C.
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    OSL LHR SAS C
    LHR BKK EVA C
    BKK SIN SQ C

    SIN TYO ANA C
    TYO BKK TG C
    BKK CDG TG C
    CDG OSL SAS C
     

Del denne siden