God morgon, eller snart formiddag frå KIX. Ser at nokon har fiksa på forum slik at ein ikkje får lov og vise stort bilde over viss størrelse. Bra!
God morgen fra Oslo vest. Kun en booking i Sas appen og den er til neste år. Jobber med fruen for at vi skal komme oss på en førjulstur til London. Samtidig har fortsatt ikke Norwegian godkjent status matchen min, en uke har gått. Mulig vi eller går for Banana Airline Ha en fin fredag alle IF-ere og god kommende helg
God morgen fra vest! Her har en akkurat droppa av konemor på flyplassen, og etter å ha flydd endel herfra så klarer jeg fremdeles å irritere meg over den elendige skiltingen inn til SVG. Altså, i resten av verden står det «Arrivals» og «Departures» tydelig merket, slik at man vet hvor man skal kjøre. Men hva møter folk her? Et stort skilt med «P4 Longterm», «P1 Shortterm», «Kiss&Fly», deretter Buss, Taxi og Goods…! Ingenting normalt over den skiltingen, man må på død og liv finne opp noe nytt (som ikke virker, folk som ikke er her ofter soser og virrer rundt, og aner ikke hvor de skal) Det var dagens rant! Nå skal vi på fjellet. Nyt siste helga i høstferien!
God morgen fra den kommunale bassengkanten. Fullt av folk, og alle vil svømme. I dag blir det besøk på gjenbruksbutikk. For å levere. LH kommer stadig med endringsdrypp på turen til TFS. Og ble henvist til pratemaskinen for å evt finne ny rute. Det gjorde hen, men den ville vi ikke ha. KI tar snart over hele butikken! Ha en fin fredag!
God morgen fra Oslo, innspurt før helg og bra er det! Halve familien går og hangler, host og hark og annen ugreie råder. Så her blir det stille og rolig. Ingen reiser med større rekkevidde enn ti trikkestopp planlagt de neste månedene, så temmelig deprimerende. Men får slå seg til ro med planlegging og lesing av reisebrev for døyving av de verste abstinensene.
God morgen fra hotellet. Ikke mitt hotell, men dekkene sitt hotell. På tide(?) å få på vinterskoene. Skal prøve å flytte en CT fra en booking til en annen i dag, det blir spennende å se om det funker. Har en god del reiser i SAS-appen, det er godt å se. Problemet nå er at jeg har reiser i flere ulike apper, det er jeg ikke vant med. I dag skinner solen, men det er kaldt.. Ha en fin en!
Morn fra hjemmekontoret! Reisedag i dag, men litt kontoring først. Fikk mail fra SAS om at jeg får lov å sjekke inn min trillekoffert fordi flyet er fullt. Veldig kjekt at jeg allerede kan ta med 4 kolli fra før av og nå får plass til et femte Neida, jeg reiser kun med håndbagage på vei nedover, på vei oppover tar jeg med en weekendbag fylt med deilig lakris og andre Nederlandske snacks, som delvis skal videre til Argentina i januar. Gleder meg til denne helgen, får treffe venner og drikke (masse) godt øl på gamle trakter. Skjenkestedet er også gammel, de har holdt det gående siden 1542. En herlig plass, og om noen er i Nijmegen en dag, anbefales Café In de Blaauwe Hand varmt. Ha en herlig helg!
God fredag! Dagen starter med en tur på treningsrommet, før bikkja skal ut å sjekke tisper. Samboeren påpekte at jeg var så godt humør i dag tidlig! Om seks timer retter vi nesa mot FCO og komplett barnefri helg! Og det er første barnefrie flyving (for oss) siden jeg testet SAS bizz til New York pre-covid!
God morgen fra Flytoget på vei mot tiggerstaden, tannlegen skal få ett besøk. Poengene fra KLM osl-ams-cwl-ams-prg ramlet inn over natta, 23 lapper for 4192 level points hos SK er dårlig uttelling. God helg!
God fredag fra gjemmekontoret. Har oppdaget at man faktisk kan bruke poeng intra-Norge, ser at prisene til en del av periferien er ganske stygge. Helt spesifikt er det BOO, som jo er priset helt ut av virkeligheten.
Det var en lang og rar prosess.. Ringte inn og spurte om det var mulig å flytte en CT fra en booking til en annen. Jajamensann, det skal vi fikse sa mannen. Så litt frem og tilbake, og så ble jeg satt på hold. Ca 15 minutter senere (kanskje mer? jobbet mens jeg ventet) ble vi bare brutt. Eller, la han på fordi han ikke fant ut av problemet? Så da ringte jeg opp igjen. Traff på en hyggelig dame, som også skulle se på saken. Men hun møtte på et problem. Hun kunne ikke se at det var brukt CT på noen av de bookingene som ligger inn på meg. Så derfor fikk hun ikke fjernet CT og beregnet poengene på nytt. Hun kunne se hvilke CTer jeg har hatt flere år tilbake, og hvilke bookinger de er brukt på, men ikke på de aktuelle bookingene jeg hadde inne. Dette visste jeg ikke at de kunne, men er jo praktisk om man har flere CTer i omløp. Skulle egentlig flytte en CT fra en reise neste år, så jeg fikk brukt en CT som varer ut 2025 på den nye bookingen som er i september 25. (I tilfelle rottefelle) Men det gikk ikke, siden hun ikke kunne "se" CTen. Jeg sjekket om det fantes nye billetter på det aktuelle tidspunktet, men det gjorde det ikke. Så da foreslo jeg å avbestille en reise i desember, som jeg først sjekket at det fantes nye billetter på. her har jeg brukt CT som går ut i 24. Ble satt på hold, og etter en stund kom hun tilbake, og hun ble nesten litt overrasket over at det dukket opp en CT i prosessen. De hun hadde snakket med på bakrommet kunne heller ikke se CTen som var brukt. Og hun mente derfor at det måtte være noe feil i systemet deres. Så da kunne hun legge til CT på bookingen til Brasil som jeg booket i går. Det ble trukket nye 165k poeng, men jeg så litt for sent at de opprinnelige 330k poengene som ble trukket i går ikke kom tilbake. Så da måtte jeg ringe opp igjen, så det ble ordnet. Så det løste seg til slutt, men jeg måtte avbestille en reise, og mister derfor 450 kr x2 pga dette, siden SkyTeam-avgiften ikke returneres. Så nå sender jeg en epost til diamant-eposten, og spør om de kan tilbakeføre det til meg likevel, siden billettene ble avbestilt på grunn av en feil i IT-systemeene til SAS. (Tviler, men det er jo lov å prøve seg?)
Glad fredag! Etter seksten flights siste fire uker ser resten av høsten litt roligere ut, men noe blir det jo med T-9. I helgen må det drikkes champagne fra pol og ikke tralle. Gjennomført første bonusbooking i ST så svogers får seg en tur foran gardinen med Aeromexico til vinteren. K
God hjemreisefredag fra Davos. Uka som skatteflyktning er over, og det blir (litt for mange) timer på ZRH. Hvilken lounge burde jeg oppholde meg i? Flyr til BRU med LX og har SEN.
Alpine er vel en bra plan. Ikke så langt mellom den og bis/sen på terminal A så fullt mulig å bytte. K
God ettermiddag En liten helgetur til 949 moh, svippet innom på Ringebu. Mye snadder i disken gikk for en halvpreppet wellington, blir spennende å se hvordan den blir. En liten rast ved Vågåvannet før vi kjørte opp til hytten ved Besseggen 2 grader i hytta ved ankomst, bra eierne hadde gjort klart i peisen Ble fyringsvakt på meg, mens konemor la ut på tur. Kommet opp til 15 grader på 1t20m, is til drinken henger utenfor God helg folkens
Taco-fredag i OSL gull, måtte ta en liten smak. Selv om jeg har testet ut HAVSALT, med Loungekey. Medbragt, digert rekesmørbrød frister nok en og annen medpassasjer. Mer om det i annen tråd. God helg, folkens! Taco og tilbehør by SAS: