Pokker heller om SAS skal gå konk! Jeg som akkurat har funnet ut at jeg skal bli bonusjeger og venter på at SAS MC skal dumpe ned i postkassen. Herregud! Jeg jo fortsatt jomfru! Ikke fått meg et eneste bonuspoeng enda og langt fra en bonusreie eller sett innsiden av en lounge.
JEG FANT CAPS LOCK KNAPPEN MIN!!!!! @drsyk , pass på smileybegrensningen din Så; guttebasser, småjenter, store gutter, skikkelige jenter og dere andre, hold dere for gode til personangrep og pass tonen litt. Vi ønsker å ha en svært høy takhøyde her inne. Ikke føkk opp det er dere snille. Tore
Ai ai, Kaptein... konstruktive innlegg heretter, innser kvoten for smiley`s er brukt opp. (egentlig forventet vi du dukket opp før...) EDIT I wont point any fingers, men et lite hint @Baldrick sitt innlegg: Hoho, nå tar det vel av snart. Bare å finne popcornet, frem til Tore og gjengen må inn og rydde i tråden senere i dag..
Det er faktisk smått utrolig at det ligger en konkurssky over begge flyselskapene i Norge, som har 95%+ av alle passasjerer. Og det på samme tid! Kredittkortselskapene betaler ikke ut betalte biletter til NAS, og SAS flyr ikke! Det er faktisk smått utrolig! Spennende å se hva utfallet blir! C
Jeg tror ikke at SAS går konkurs og at det skal mye til før det skjer. Men de har vært på konkursens rand en gang før og det kan fort skje igjen, best å ha en liten backup hvis noe brunt treffer viften. Men jeg har trua på at de kommer til en enighet som ingen av partene er fornøyd med.
Jaja, nå som kabinansatte har blitt permittert så slipper de å betale AFP på den gjengen, og da kan se komme tilbake på jobb panserforbanna på pilotene for å ha ødelagt for dem når det gjelder AFP. Hvis pilotene kjører på så ryker deres AFP også og da sitter de igjen med skjegget i postkassa som syndebukker på at selskapet gikk konk. SAS gjør som Swiss air, gjenoppstår uten bindinger og de 300.000 poengene jeg har på bok og status ubrukelig, også vrir de seg ut av fra de kostnadene dette ville ha påført dem. Tipper Lufthansa kjøper opp konkursboet etter SAS.
Tipper tvungen lønnsnemnd, setter stopper for denne konflikten, bare synd at Bondevik ikke ga utslaggivende effekt mtp. dette. Vi må bare avvente til noen "viktigere" personer rammes...
Trenger bare at liv, helse og personlig sikkerhet er satt i fare, bonusfeberen min begynner å bli varm så snart er streiken et helseproblem for meg.
De holder tilbake deler, da de tror det er sannsynlighet for konkurs.. https://www.bloomberg.com/opinion/a...ir-shuttle-hopes-you-won-t-pay-by-credit-card C
Nå ligger det heldigvis en klausul i tvungen lønnsnemnd om "vitale samfunnsinteresser". Det med den begrunnelsen lokførerstreiken i NSB ble avsluttet for noen år siden.
Om Sas skulle gå konkurs,vil da eb poengene våre borte? Kan ikke disse fortsatt brukes til bestilling hos Star Alliance? Samt om man har bestilt seg en bonusreise og Sas skulle gå konkurs,gjelder reiseforsikringen da? Evt booker deg med annet selskap til ditt reisemål?