Gasseksplosjon på Hyatt Regency i London

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av AndersB, 22. nov 2014.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Eksplosjon rundt midnatt. 500 gjester ble evakuert og det ble skader på bygningen. Ingen gjester ble skadet, men 12 ansatte fikk behandling for skader.

    http://www.bbc.com/news/uk-england-london-30157144

    Hvor godt forberedt er du på at ting kan skje på natten på et hotell? Du sjekker inn sent, har bare gått fra resepsjonen til rommet og så for å legge deg. Vet du hvor nødutgangene er? Finner du frem i mørket?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke forberedt overhodet, og tror vel de fleste er som meg.. Skummelt.
     
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser ut til at eksplosjonen skjedde på baksiden av hotellet ut fra bildene på BBC.

    Jeg pleier normalt å se på oppslaget på rommet om hvor rømningsveiene, men det hender nok også at jeg glemmer det.
     
  4. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man har gold hos CC, så kan man være så heldig å få rom i første etasje, og da er det bare å hoppe ut vinduet :)
     
    KristianSk and PCR like this.
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg og elefanten har gullkort, så oss skjer det ikke noe galt med. Dessuten har vi reiseforsikring
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste med en kompis som var med på Caledonienbrannen. Han sjekket alltid alt fysisk etterpå.
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Minner meg om da vi var i Tokyo og det kom et "skjelv", julen for 2 år siden. Vi satt i sengene våre, sikkert med hver vår Mac på fanget. Plutselig begynte sengene å "bølge", vi så på hverandre og lurte på om det var jordskjelv og ikke minst, hva vi skulle gjøre. Da glassene på badehyllen begynte å klirre fikk vi farten opp og gikk ut i loungen. Der var det faktisk japanere som stod og gråt og vi fikk vite at heisene hadde stoppet, da skjønte vi at vi kanskje burde bli litt bekymret... :) Heldigvis kom det ikke noe mer og ting roet seg ganske kjapt. Etterpå begynte jeg å tenke på at jeg overhodet ikke hadde visst hva jeg skulle gjort om det hadde kommet et større skjelv! (Fikk selvfølgelig vite at det beste er å være på hotellet siden det er bygget for å tåle litt "svingstang"! :) ) Dagen etter leste vi om jordskjelvet i norske aviser og at folk på bakken ikke hadde merket det, selv om det ble målt til 6,1 (?) på richters skala. Jeg skal love deg at vi merket det i 34 (=) etasje! :-D

    De siste årene har jeg forresten begynt å sjekke ut hvor Exit-utgangene er, en eller annen gang i løpet av de første dagene...

    Xxx.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Pussig du skulle skrive det. Hadde akkurat det samme i Vancouver i våres. 6,7 skjelv under bakken. Kollegaen min som var ute og gikk, merket ingenting. Selv satt jeg i 16 etasje med gardiner som svaiet og en småsvimmel knoll. Jeg stilte meg i døråpningen til det gikk over.
     
    no-backpacker and Robert H like this.
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trodde Fnate hadde sølvkort? Har han oppnådd EBG? ;)
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellet er stengt inntil videre. De tar ikke imot nye bestillinger og booker om folk til andre hoteller frem til slutten av januar. Tipper de ikke vet hvor store skadene er
     
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser at en av mine favorittrestauranter i London, Locanda Locatelli, også holder stengt inntil videre. De holder til i samme bygg som The Churchill. Det er kanskje grunn til å tro at det er en del strukturelle skader i bygget.
     

Del denne siden