Gavegull

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ina, 19. okt 2018.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei igjen,

    Jeg har fått tilbud om gave-Gull som jeg lurer på om jeg skal slå til.
    Dilemmaet er at giver må gi gaven før 1. November, men min periode starter 1. November.
    Jeg har lest på diverse forum at gave-Gull periodens varighet er inneværende år pluss ett år til.
    Betyr det at hvis jeg tar imot gaven i oktober, så varer Gull perioden til november 2019, litt over ett år?
    Hvis jeg venter til etter neste inneværende periode, det vil si etter 1. November, så vil Gull perioden vare til 1. November 2020?
    Håper noen som har erfaring med å gi gave-Gull og eller kjenner reglene godt kan gi meg klart svar på om det gjør noe forskjell på Gull perioden om jeg venter i noen måneder med å ta imot gave-Gull?
    På forhånd takk for hjelpen.
     
    Last edited: 25. okt 2018
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kortet er (i alle fall dei eg har gitt vekk, sist i april) gyldig inneverande periode (oppteningsår) + neste (belønningsår) + tre mnd på nåde.

    Fleire har rapportert at om dei tar imot kort i fyrste mnd av oppteningsåret er det gyldig kun ut året + tre mnd på Guds nåde. Dette har ikkje vore aktuell problemstilling for dei eg har gitt vekk kort til.

    Uansett, om donor må gje vekk kortet før 1.nov er det berre å takke og bukke? Betre med ein fugl i handa osv?
     
    MilageRune liker dette
  3. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Tar du imot gullgaven nå i oktober måned, har du gullstatus fram til november 2019 + 3 måneder "grace period" (altså ut januar 2020).

    I slike tilfeller kan det være greit (dog litt mer komplisert) å finne en giver og mottaker som "bytter" med dere.

    Mottar du gullgave på eller etter datoen 1. februar 2019, beholder du gullstatus ut inneværende periode og kommende periode + 3 måneder, som skulle bli ut januar 2021.

    Mulig jeg tar feil, men da vil nok våre medforumister korrigere meg ganske kjapt.


    .. og Stuttis var før meg med svaret, ser jeg nå. Tar litt tid å skrive på telefon, når man er født i forrige årtusen.
     
    Stuttfeiten liker dette
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen unnskyldning? Eg er også på fonen, og fødd like etter krigen. (I tillegg er autokorrekturappen min programmert av Belzebub.) :D
     
    NordicLane, Wiolenze and MilageRune like this.
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du er over i ny periode er gavegull gyldig for 2 år + (noen ganger) 3 måneder grace. Jeg ga nettopp bort et til en helt nyinnmeldt kompis, han ble medlem 22/9 og jeg ga bort kortet 4/10, det er gyldig til 12/2020.
     
    Skarven, ina and MilageRune like this.

Del denne siden