Glem fiskeboller og hoppbakker... Mye er nemlig bra med flyselskapet som ligger de fleste av oss nærmest. Hva synes du er det særskilt beste med SAS? Jeg mener selv det er personalet. Ikke bare crew, men innsjekk, loungepersonalet + + I tillegg har jeg opplevd mange svært løsningsorienterte folk bak fasaden. Jeg synes faktisk SAS jevnt over er helt i verdensklasse på kundeservice. Det betyr mye for meg!
Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er å være en SAS frequent flyer for tiden, men back in the day tok de veldig godt vare på gullkunder når det var irr ops, der har bl.a. BA mye å lære. Majoriteten av crewene der ute er som du sier løsningsorienterte, men som i alle selskaper med titusener av ansatte, vil man aldri ha en standard, dessverre. Det beviste crewet jeg hadde i natt. Jeg vet heller ikke hvem du sammenligner SAS med når du sier verdensklasse, men det er helt åpenbart at det blir vanskeligere for de ansatte å yte ekstra service når man har nye prisstrukturer med videre. Thats the nature of the beast for tiden, dessverre
Har ikke brukt gullmailen på en stund, men servicen en møtte der (iallfall før raseringen av norgeskontorer) var/er utrolig god.
Og på Powernap flighten ARN OSLO var crewet helt fantastisk. Jeg var i koma da de kom rundt. Da jeg måtte på toalettet, lurte en snerten snelle på om jeg ville ha en kaffe etter høneblunden. Nice touch
Jeg føler alltid at jeg kommer 'hjem' når jeg tråkker inn i en SAS-maskin. Spesielt i de årene hvor jeg ikke var så mye i Norge som jeg er nå. Det skremmende er at jeg nå føler litt av det samme når jeg kommer inn i en DL-kjerre ..
Ordet særskilt gjør listen relativt kort: - Latrinen på longhaul - markedets beste Business Class-latrine? - EBG-service ved kanselleringer.
Beste særskilte opplevelse med SAS var omtrent et år siden i disse dager, mens det stormet som værst rundt selskapet og fremtiden hang i en Checked Baggage Tape - skulle jeg returnere til USA med "Beagle in Tow". Med en Beagle som ikke akkurat har de beste minner fra flyplasser (Flyplasser sender mennesker en glad i avgårde - Beagler liker ikke kofferter heller) 2 tunge svære kofferter, og en Hundekasse som måtte monteres (ja hadde med dertil egnet Stjerne trekker på baklomma) ble vi tatt i mot av en Floor walker fra SAS som var smilet selv, på en dag hvor hennes jobb hang i en tynn Checked Baggage Tape, var et ingen grenser for hva hun kunne hjelpe med og hele tiden med et stort smil. Det samme møtte vi ved Spesial Baggasje båndet hvor Beaglens Personlige sjåfør møtte frem - her var et BCS (Beagle Class Service) - det var " A Dark and Stormfull Night" og vi ble forklart at hun ville bli i en varm bil inntil lasterommet var varmt og hun kunne lastes. Dette er typisk for de særskillte spesielle gode mennskene som er SAS sin ryggrad.
Enig med LN-MOW. Når jeg i en periode bodde utenlands var det deilig å gå inn i en SAS-maskin fordi "jeg alt var hjemme".
Får også følelsen av å "komme hjem" når jeg returnerer med SAS. Ellers liker jeg at de alltid har ordnet opp for meg når det har vært noe hassle.
Jeg opplever jevnt over at SAS er meget gode på irr-ops, og at ground staff strekker seg langt, enda lengre når en har gullkort. Kan blant annet nevne at jeg hadde et famøst milagerun kombinert med jobbtur tidligere i høst. Bestilte separate t/r billetter på tre flighter (prisen den samme som gjennomgående) Selvsagt ble det forsinkelse på den ene avgangen som var tight. Groundstaff ordnet opp, og gjorde om reisene til gjennomgående billetter selv om jeg skulle ha mistet alt. Fikk en skjennepreken om at "billige billetter kan bli dyre når en ikke bestiller gjennomgående". Turte ikke si at det ikke var pris men milagerun En annen opplevelse tilbake i tid var groundstaff i Bangkok, som hadde rebooket meg mange timer før, pga kansellering, før kundeservice i Norge kunne se at flighten var kansellert. Til sammenlikning er det et annen selskap som den siste tiden ikke akkurat er på hugget med å ombooke passasjerer i forkant. Jeg har gullkort i KLM også, men opplever SAS som "mitt" selskap, selv om mat, gammel C-klasse osv, Plus-konseptet trekker noe ned. Likevel, loungen i CPH setter jeg stor pris på, og synes det en fin atmosfære der. Til sammenlikning opplever jeg KLM-loungene i AMS som litt sterilt design.
Jeg synes på generelt grunnlag, at ansatte i alle ledd gjør som regel en god jobb og fronter selskapet sitt på en meget god og profesjonell måte. Selvsagt finnes det sorte får i flokken, og jeg har møtt på min share av kjipe folk også, men stort sett så møter jeg blide og hyggelige folk hos SAS, både på bakken og i luften. Det jeg verdsetter aller høyest med SAS er nok "enkelheten" at ting skal gå på skinner for meg som reisende, fra jeg går inn døra på en flyplass, til jeg lander på destinasjonen min. Dessuten er faktisk ikke fiskebollene i kantina på Kastrup så kjipe som de kanskje høres ut som. Sennepssausen er faktisk ganske god den også