Hmmm, Tommy.. Jeg vet ikke helt jeg...
La Michael O'Leary og Richard Branson ut bilder av havarerte fly på deres linkedin/twitter/facebook/offentlige hjemmeside? Hvor de skrev "kaller dere meg en risiko, hva med denne fjøsnissen som er ansatt i *konkurrerende selskap*?"? Selv når offisielle havkoms har gått gjennom saken på en profesjonell måte, og funnet saksforløpet? En ting er hvis MOL sier: "British Airways er en bæsj! De er for dyre! Drittunger!". Sånn holder/holdt jo Kjos også på mot SAS. "Svensk Alt Samman! LOOOOL! LOOOSERS!!!". Dette er jo bare søt kjekling. Ingen av de har malt et
havarert fly i en
alvorlig ulykke på flyene sine. Det er her det går fra normalt til unormalt, for Ola Giæver. Det er ingen sosiale normer eller etiske grenser som følges. Folk kunne omkommet i ulykken.
Alle flyselskap har fuckups. Men de kommer seg da i gang på normal måte. De står ikke uforberedt på andre siden av jorda og må bruke millioner fordi de ikke har lest på kravene for utstyr i europeisk luftrom. Det har jeg aldri hørt om før. Ikke en gang for små selskaper som starter opp marginell drift.
Og selv om andre har hatt papirmølle-fuckups i midten av sine driftsperioder, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være en lakmustest for at denne below-average-E-minus-opptredenen til Ola Giæver skal gå bra? Det blir som å si at "jammen han Per strøyk også på oppkjøringsteorien en gang, og så kom han seg gjennom det! Jeg er rett rundt hjørnet altså!" når du har strøket 9 ganger fordi du ikke leser en dritt til prøven. Per leste til prøven, men var uheldig en gang. Sånt skjer.
Jeg synes du forenkler alt så meget, det er da uhyre mye mer dybde i alle tilfellene du nevner. For Flyvikings del virker det mer som det er "oi, er det regler for det og? det har vi ikke lest. shit.".
En ting er at det tar tid å få nøklene til et fly - men nøklene har han jo fått. Det som skjer nå er at flyet ikke kan flys til Europa, fordi det ikke er godkjent for det. Utstyret installert i flyet er ikke godkjent for flyvning i Europeisk luftrom.
Hadde det vært at lisensene lå fast i byråkratiet hadde han Ola Giæver aldri sagt "vi var bare noen dager unna å få alt i orden for lisensene" (dette er det som står i nordlys). Han hadde skreket så høyt at det gikk ekko mellom Lyngsalpene om han visste at det lå fast i myndighetenes hender - og at det derfor ikke ble tatt høyde for hos myndighetenes egen prosess. Den noe merkelige stillheten i vakumet etter anbudsrunden sier meg at Ola vet godt hva han har gjort feil denne gangen. Ellers er han ute raskere enn svint og kauker om hvordan verden er mot han, denne gangen er det stilt. Han vet han føkka opp.
Hvilke navn er dette, du refererer til? Det blir litt diffust for meg med "flere tidligere topper"
Hvor har disse vært tidligere? Hadde vært interessant å vite.
Siden det er så mye fram og tilbake, og folk som ikke ønsker å være innblandet i FlyViking noe mer som hopper av....er det vanskelig å finne
oppdatert info om dette på nettet.
Vis alt...