God morgen fra hovedstaden. Digg med juleferie - og i dag bør de fleste gavene komme i hus slik at de kan leveres ut i kveld og i morgen. Heimen er ferdig pyntet og menyen er også klar. Nyt
God morgen fra Bodø Årets tredje siste kontordag er i gang, og det ser ut som vi får en hvit jul i år, noe som er jo bra for alle små og store som får vinterleker under treet. Siste julegavene kommer i hus i løpet av dagen/morgendagen, om alt går etter planen Ha en super mandag!
GOmåren fra Sola Siste arbeidsdag før juleferie er påbegynt, lite folk og tom mail boks tyder på at dagen blir rolig. Mot kvelden settes kursen "hem t Bergen" hvor jula skal tilbringes. Ha en strålende dag forumister
God mandagsbittelillejulaftensmorgen fra det Sørlandske! 6 grader og tørt her i sør. Ser ikke ut til å bli julesnø her i år. Ikke det at det bryr meg så mye. Men skal det først komme snø denne vinteren, kunne det gjerne kommet som et tynt hvitt teppe lille julaften og så regne bort igjen 3 juledag. Kan man ikke levere det, kan man væresgod droppe å sende mer snø denne veien denne vinteren. Siste kontordag i år, selv om jeg mistenker at jeg må sjekke litt saker hjemmefra i løpet av juledagene. Men da blir det tross alt i eget tempo. Siste julegaver må i hus her i sør også. Merkelig at det alltid skal bli sånn stress de siste dagene før jul. Man lærer tydeligvis aldri. Men kjør forsiktig folkens! I dag er den dagen i året vi bulker mest. Ha en fin en!!
Mårn fra 57º 29’ 32” Nord og 002º 18’ 04” Øst også! (Omtrent midt i Nordsjøen med andre ord) Her ute har også julepynten kommet på plass og på tross av mye dårlig vær i det siste så fikk vi også opp den siste containeren med julemat i går. Så da er det bare å krysse fingrer og tær og satse på noen rolige dager resten av turen slik at man kan få forspist seg på julemat, godterier og kaker. Når man først skal feire julen hjemmefra og på jobb så er dette slettes ikke det verste stedet å være. Ha en utmerket dag folkens!
G'morgen fra First Great Western på vei mot Paddington. Etterhvert ender jeg forhåpendtligvis ombord i en Delta 767 som skal ta meg hjem til nærflyplassen min. Grått og trist .. Egentlig passende.
Godt hjemmekontor fra Lillestrøm. Fant plutselig et haugammelt dataspill i skapet i går. Jeg som ikke har spilt sånn på dødslenge. Så fant jeg øl i kjøleskapet og en pakke spekeskinke. Fy flate, du snakker om å være "Fnate Ungkarsbraathen". Det er vanskelig å slutte når du spiller sånne strategispill. Straksom tid for å komme seg en tur inn til det virkelige kontoret. (tror jeg)
Kaffekos i koppen her og juleferie i heimen. Ajour med gaver og slik så med mindre jeg plutselig kommer på noe jeg har glemt så er det bare å kule'n. Ha en fin dag. Hvilket spill var det, da? Jeg hadde opprydding i en haug disketter(*) forleden - det var også interessant. Men må si strategispillet jeg fant der ikke var helt samarbeidsvillig på en nymotens maskin *) For dere som er iPhone-generasjon: https://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk
Det var ikke på floppy og måtte kjøres i DOS altså. Det var Age of Empires. En type spill jeg kunne spille i det uendelige. Rome Total War og Age of Kings var samme greia. Fikk aldri nok av å banke vantro (vantro=alle andre enn meg og elefanten)
Så fort jeg får bilen tilbake fra service skal jeg gjøre noe av det hyggeligste jeg vet. Kjøre runden min med julegaver, blomster og "konvoluttvelsignelser" Bruker å gjøre det på lille julaften, men i år reiset vi bort så det får bli i dag. Elsker det Ønsker dere alle en fantastisk julehøytid
God middag fra Bergen. I dag har vi hatt særdeles dårlig bakekarma... Skulle egentlig bli harde vafler, glutenfrie. Etter to forsøk på vaffeljernet (med full vask og rens mellom forsøkene) gikk de i ovnen, men ble glemt... Siste forsøk ble greit nok, men... ikke harde vafler akkurat... Marengsene ble gode da... Egentlig var planen å lage iskrem på havrefløte til min nevø som ikke tåler melkeproteiner, men er litt usikker på om det er så lurt... Xxx.
God bittelille julaften fra Chicago. Blir ikke hvit jul her heller ser det ut til med litt regn i lufta i dag. Jagde hele familien på dør i morges så vaskekjerringa fikk fred til å vaske rundt og jeg fikk tid til å begynne på 2600 eposter som ligger og venter. De er vel tilbake fra shopping og lunch om litt over timen så da er det slutt på husfreden. 3 Telefonkonferanser igjen i dag og to i morgen før det er juleferie. Ha en trivelig aften
Digger Ages of Empire! Kunne også spille det nesten ett døgn i strekk, mens kona lurte på om jeg hadde stått opp tidlig. Ja, var selvfølgelig svaret... Men nå går det mer i Candy Crush i alle varianter. Kjøpte forresten det siste Ages of Empire-spillet på Microsoft Store da jeg besøkte dem i Seattle for halvannet år siden. Har ikke spilt det enda, men kanskje jeg får tid i julen? Neppe med alle de planene kona har for meg... Var og så på ny bil i dag, Skoda Octavia mit alles. Altså 4X4 og DSG og masse utstyr. Nærmer oss halvmillen, men det får gå når man ikke kjøper bil så ofte. Så får vi se om kona og jeg kan bli enige om farge og så bestille før nyåret og prisene går opp pga. den dårlige kronekursen. Men det positive oppi alt dette er jo at lånte penger er gratis nå, så da spiller det fint liten rolle hvor mye man har i lån! (Luksusfellen neste...)
Grei kveld fra London, hvor jeg lager regnskap... Heldigvis har jeg akkurat bestilt byens aller beste burger, så det bør hjelpe. Norge med London Airways på onsdag! Merry christmas