God fredag frå Down Under

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av afirm, 10. juli 2015.

  1. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,854
    Likes mottatt:
    5,481
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

    Her sit eg og @Bjartne askefast etter at Virgin Australia og Jetstar har innstilt sine fly til Bali. Darwin er heller ikkje velsigna med alt for mange flyselskap som kan ta oss vekk herifrå. No har vi fått kjøpt eit par nye billettar med Silk Air via Singapore. Ingen problem tenkte vi, all den tid reiseforsikringa sjølvsagt vil dekkje det. Tydelegvis er det andre tider no etter Island-gate, ingen dekning for askeskyer. Blir nok ein dyr fornøyelse å prøve å ta igjen reiseruta vår.

    Håpar de får ein betre dag!
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, kjedelige greier @afirm ! Er det ikke det ene så er det gjerne det andre. Hørte akkurat på radioen her hjemme om problemene down under. Håper det ordner seg for dere.

    Denne karen er nå innsjekket og klar for boarding til Stavanger via Bergen fra Ålesund. Atter en OT-oppgradering i boks så EBD rykker stadig nærmere.

    To uker med havutsikt nærmer seg og denne gangen skal vi vist på rigmove også.

    God fredag til alle - både ferierende, askefaste og vi som må jobbe.
     
    afirm and Herlov like this.
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig frifredag hjemme:) Nå skal OIIIIIIIO' n vaskes og shines før morgendagens italiofile biltreff sammen medan annen fly og bilnerd. Ha en flott fredag du også!
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    "Guten morgen" fra Lillestrøm. Forsov oss kraftig til Istanbul tur i dag. Voknet 7:00 og flyet til Stockholm skulle gå 7:45...

    Med Lifemiles booking var det relativt ukurrant å fikse. Så ble en bra kostbar nød fiks med TK direkte i dag kl 12:20 isteden.

    Grrrr...

    Ha en rimeligere dag.
     
    Last edited: 10. juli 2015
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

    Første morgen tilbake i gamlelandet. Nå blir det norsk melk, rundstykker med norsk pålegg , så trening, så en kjapp tur innom kontoret. Det er bare å gjøre forsøk på å hente seg inn igjen, før sommertur nr. 2 av 3 går til Edinburgh om halvannen uke. Det er gøy med tur, men aiai, så deilig det er å komme tilbake til hverdagen igjen også.
     
    Cecilie and Travellingalf like this.
  6. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag!!
    Kanelboller i Trondheim. Is i Sandefjord. Kaffe i Trondheim. Jordbær i Kristiansand. Det er dagens men i Norge Rundt.
     
    tommy777 liker dette
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Etter snart 20 timer i iskalde Bodø, er det på tide å komme seg avgårde på ferie til varmere strøk. BOO-OSL-FRA-SIN er planen i dag, og ser virkelig frem til SQ i Business til SIN i kveld. @afirm og @Bjartne kjipe greier! Skal videre til Bali selv om 4 dager så håper ting roer seg til da! Lykke til med nødløsninger og evt. erstatninger fra reiseforsikringsselskapene.

    Jeg syns for øvrig reiseforsikringen blir mer som å vits å regne i disse dager: Dekker max 3000 i kontanter, dekker max 25000 i elektronisk utstyr, og dekker ikke alt som de kan komme seg unna når det gjelder forsinkede eller kansellerte fly grunnet uforutsette hendelser. Sånn utenom medisinsk dekning i utlandet ser jeg ikke helt poenget med reiseforsikringene lengre. Jeg vil aldri få igjen reelt tap dersom noe skulle inntreffe de neste tre ukene.

    Uansett; Ha en strålende fredag folkens :)
     
    Islending, afirm and Herlov like this.
  8. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    God fredag! For en gangs skyld stemte værmeldinga, det ble kun den ene dagen med varme her oppe i denne omgang. Får bare bite tennene sammen, to måneder på dagen til solskinn og kald øl ved middelhavet.

    Ha en flott fredag. :)
     
  9. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Til opplysning for @afirm var det i utgangspunktet ikke dekning for askefasthet forrige gang heller, men det ble gjort unntak over hele fjøla. Var vel ingen som ville risikere å miste et lass med kunder dersom ett selskap valgte å dekke.

    Jobbet i Europeiske på den tiden og det kostet noe uhorvelig med penger, og jeg hadde 1500 mail på det meste.

    Uansett kjipt. Håper ting løser seg. Billettene dere hadde får dere jo sikkert igjen av flyselskapet.
     
  10. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra SK803.

    Omsider kom vi oss avgårde fra OSL mot LHR, etter tech på LN-RRS.

    Ca kl 07:50 får vi beskjed om at det er problemer med systemet til trykkabin.

    08:05 får vi beskjed om at flyet ikke kan repareres og at vi må bytte fly. Samtidig gis det beskjed om at erstatningsfly står klart i hangar og vil bli kjørt fram på fjernpark.

    08:25 er vi på plass i bussen og kjører mot fjernpark.

    08:37 slipper første mann ombord

    08:49 går døren igjen

    08:57 pusher vi

    09:02 tar vi av

    Jeg sier bare wow. Så og si full -800. Flybytte på en halvtime. Ække det godkjent så vet ikke jeg:)

    Masse connections, og purser informerte flere ganger, både før vi gikk ut av det første flyet og inn i det andre at dette ville bli håndtert på Heathrow.

    Imponerende håndtert av crew og SAS denne situasjonen. Nå er vi i luften med god medvind, så alt i alt blir vel forsinkelsen på rundt 30 min. Tross forsinkelsen er dette et av krem-crewene til SAS. Her er det bare godt humør og spore!

    Da er det bare og glede seg til loungerun på Heathrow:D
     
    kiev, Islending, BangkokBob and 10 others like this.
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Gudd meuning from up over!
    Her i sør skinner solen i dag, og temperaturen kjennes ikke så verst ut.
    Her blir det kontordag i dag, og så blir det nok bare hjemmehelg siden guttungen fortsatt er syk og jeg gjerne skulle ha ham i fin form til litt ferieaktiviteter i neste uke.

    Av de 8 flaskene jeg bestilte på julisalget på Vinmonopolet fikk jeg 6 av dem, og de skal hentes i dag. Allerede fått et tips fra en kollega at den Emporio vinen de hadde på tilbud var framifrå og han angret på at han ikke hadde bestilt et par kasser av den.
    Så da må jeg kanskje ha noe godt i glasset i kveld da?

    Time will show. Men først jobbing!

    God helg ønskes!
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kaster oss på fra Kota Kinabalu,
    1 time til solnedgang , men reven har tatt flytende lunsj
    Håper middagen blir bra, eller middag i loungen....
     
  13. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    "God" fredag fra København. Her har man slitt med magesmerter i hele natt og utover dagen i dag. Uvisst hva årsaken er - men det er såpass ille at jeg like greit utsatte hjemreise til i morgen og enda mer cash man bruker. Jaja man har fin utsikt fra 21 etasje på Radisson allikavæl. Nå har det seg slik at jeg glemte å booke togbilletter for dagen i dag uansett så det har ikke så mye å si. Jeg får bruke dagen til å slappe av og prokastinere på nettet.
     
  14. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    G'moorgen! Allerede på god vei mot dagens annonserte 35 grader .. Straks i gang med ukas siste arbeidsdag.

    Familien har bestemt seg for at de vil se Minions, som har premiere i kveld, så da har jeg vel ikke noe annet valg enn å henge med ...
     
  15. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Da er man over på Imodium - disse magesmertene viste seg å være humbug. Det gidder jeg ikke. Godt at springvannet er drikkbart i Danmark så man får i seg nok væske.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag, ja. I Chicago titter solen endelig frem og vi snakker vel om rundt 25 varmegrader. Lunch med gamle kolleger i dag før man slaver videre mot helg som ser ut til å bli rundt kl 1800 først.

    Kos deg du også ;)
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,854
    Likes mottatt:
    5,481
    Bonuspoeng:
    183
    Får håpe det ordnar seg innan fire dagar. Trur flyet vårt i morgon er utsett på ubestemt tid, men vi fekk likevel beskjed om å møte opp igjen ved informasjonsskranken på Changi kl 04.00 i morgon..
    Eg byrjar å bli litt skeptisk til det å reise til Bali no, trur det er relativt dårleg stemning om eg vert ståande fast der og ikkje rekk eit bryllaup i Molde neste helg.

    Når det gjeld reiseforsikringar so byrjar eg óg å lure litt no. Tykkjer at kvar gong eg treng den so er det eit eller anna vilkår som gjer at eg ikkje har krav på noko. Sist fekk eg beskjed om at det var orkan, og difor ei naturkatastrofe som dei ikkje ville dekkje. Den gongen her var problemet at askesky ikkje var eit værforhold og difor ikkje dekt. Trur eg skal setje meg ned når eg kjem heim og finne ut kva selskap som i det minste dekkjer flest forhold. Om eg må betale litt ekstra so gjer eg det gladeleg, berre eg slepp alt tullet med at eg aldri er dekt når eg faktisk treng den.
     
  18. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,854
    Likes mottatt:
    5,481
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønar sjølvsagt at slike ting kan bli dyrt for selskapa, og det er sikkert ein grunn til at dei ikkje dekkjer det. Men det er uansett litt irriterande å ikkje vere dekt, dei få gongane ein faktisk treng ei reiseforskring.

    Vi får ta kranglinga med flyselskapa etterkvart. No får ein berre tilbud om å bli booka om, ca 14 dagar fram i tid. Då er eg forhåpentlegvis tilbake i Europa for lenge sia.
    Men ting ordnar seg alltid, spørs berre kva det vil koste.
     
  19. CaptainPoint

    CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Fantastisk!
    Reise selv til Bali på Tirsdag morgen fra Oslo-Fra-Sing.
    Har sete 3A fra Oslo, la oss ta en pils da i godt selskap =) =)
     
  20. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Skal man tro BBC, så er dette en situasjon som fort kan vedvare en stund.Jeg hadde holdt meg unna.

    http://www.bbc.com/news/world-asia-33473679

    Men for all del - dette kan borge for god underholdning i GM-trådene utover .... :cool:
     

Del denne siden