God jule palme onsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 15. des 2021.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    I god palme tradisjon har vi nå kommet til julepalmen :)
    Startet dagen på stranden i Fort Lauderdale før vi hoppet på 1,5 times båt cruise med jungelqueen riverboats. Virkelig en flott opplevelse hvor man fikk sett luksuriøse hus og yacter.
    Legger ved et bilde av yachten til Steve Winn til den nette sum av 200 millioner dollar:eek: Bildet over yachten er Tom Cruise sitt tilholdssted når han er i Fort Lauderdale.

Ha en fortreffelig onsdag alle IF-ere :)

20211214_184147.jpg
    20211214_155517.jpg 20211214_154444.jpg

Last edited: 15. des 2021
    Flymunda, Earl, SayWhat and 20 others like this.
  2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK339 til Oslo!
    Dagen startet med forsinket tog til Værnes og faktisk litt stress. Uten kø i Fast Track kommet jeg meg likevel akkurat til priority boarding (som gikk effektivt i dag!). Flyet i rute, WiFi er på, frokosten helt i orden og softblock fungerer. Er det likevel håp for SAS :)?

Attached Files:

Flymunda, Earl, SayWhat and 16 others like this.
  3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Frokost fortært, strax avgang til jobb og seinvakt. I kveld blir det julevasking av kjøkken….:oops::oops:

Ha en indretjenestefri onsdag :):)

4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,493
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo.

Ikke bare SAS som stadig endrer bookinger for tiden. LH sendte meg Mail om nye flytider til Wien i mars, nesten umulig å skjønne hva som er endret uten å lete frem opprinnelig billett samt de endringene som har skjedd allerede. Mener jeg fikk en tilsvarende mail fra KLM som viste både gamle og nye tider, burde da være mulig å få til, men mulig noen liker disse små puslespillene som fra tid til annen deles ut fra flyselskapene?

Flymunda, Earl, SayWhat and 17 others like this.
  5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen, venter på installatører som skal få bopel inn i det tjueførste århundre med fiber. Til nå, bare vært kabel, og vært greit nok, men utvikling skjer så det er bra.

Hjemmekontoret er stilt inn og klart tildyst.

Ha en herlig mittwoch

6. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske.
    Snø som smelter.... I barndommen en sår og trist prosess.... in these days, not so much :).
    Husrådyret ( aka "stylterotta") kommer snart til å gjøre sitt morgenbesøk. Jeg la ut noen epler i går som sikkert blir fortært sammen med den vanlige dietten av bergblom, sisselrot og litt eføy.
    Skal snart ha et teamsmøte, og så blir det etter hvert en dag som "personlig assistent" for opphavet (snart 91) som klager over hvor slitsom jula er -men som ikke klarer å outsource oppgavene :rolleyes:.
    Har fått fylt på bra med poeng, men har måttet skrive e-post til EBretro for å få poengene fra returen på hin mini-Odysse til Gdansk.

Har fått en "nese-forkjølelse" som jeg har testet -for sikkerhets skyld. Både mitt jule-stressende opphav og Trillian har helse-issues som kombinerer dårlig med COVID.

2 av 4 rapporter som skal være ferdig i år: check, en publikasjon: 95% check, 2 rapporter til: 85 og 50 %. Godt det er mange arbeidsdager i romjula i år. :(
    T-6 til "juleflyet" KRS-OSL-BGO
    Ha en Coronafri dag!

Last edited: 15. des 2021
    Flymunda, Earl, SayWhat and 14 others like this.
  7. Jon_A

Jon_A Medlem

Likes mottatt:
    632
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hjemmekontoret! Merker at det er greiere med jetlag fra Asia enn vestkysten i USA. Selv etter en 22 timers reisedag i går er det ikke alt for vanskelig å komme i gang, men regner med at jeg slokner relativt tidlig.

Jeg har også fått melding om endring fra Flyr på en tur til Trondheim i januar, men de klarer å skrive både gammel og ny tid i e-posten sånn at man slipper å leke detektiv selv.

Flymunda, Earl, SayWhat and 14 others like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooooooood morgen

T-5 ahhhhhhhhh det skal bli digg og forlate tvangsarbeidet med beordringer... Enkelte uker kan en klokke nesten 80 timer i beredskap/legevakt inklusive fastlege rælet.:eek:

@Maggie begynner å bli bekymret her, ingen tralle, ingen bobler, hva skjer med deg? Avhold? Ingen gratis bobler?

Ha en super dag kjære IF`re må alle ha en super før juls tid, i Norge, som i utlandet, på baken eller i luften. :)

Ombo, Flymunda, Earl and 14 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, det er for mørkt ute til å ta et skikkelig bilde, men det er vått.
    Tenkte jeg heller skulle komme med et mer flyrelatert bilde.
    Slik foregår en flyfødsel..,
    EC16BB44-02DC-4736-9A5E-D7B793E67598.jpeg Spørsmålet er vel hvordan en 747 fødes??

Upsaker, Flymunda, Earl and 20 others like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det var en pengemaskin jeg?

11. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,131
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra kontoret. Kunne nesten blitt god morgen fra legevakta istedet... underkjølt regn gjør selv den korte turen til jobb til en thriller. Har blitt lovt "kraftig lyn og torden" også, men det har det vært lite av så langt...

Skulle gjerne svevet over både regn og torden, men pr nå er reiseplanen tom fram til april :eek:

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Pengemaskin, hvis jeg var en robot...

Men forresten har jeg noe sånt i kjeller`n :D

printein.jpg
    printing money.jpg
    pritin.jpg

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret!

Etter snart to år på kontoret under Covid, så har jeg endelig fått meg hjemmekontor! Enn så lenge er det litt sparsommelig møblert, men jeg har hev/senk bord, og stor skjerm. Da er mye gjort.

Har også internett-tilgang! Ikke dårlig i et over 200 år gammelt hus.
    Er ikke så heldig som @rimitone over her, som går fra noe jeg gjerne skulle hatt, til noe jeg absolutt ønsker meg. Jeg lever enn så lenge på mobilt bredbånd, og har nedlastings-hastigheter dere andre bare kan drømme om. (Det er vel helst mareritt, tenker jeg)

Nettet falt ut mens jeg skrev dette. Så løsningen er kanskje ikke helt optimal.. :rolleyes:

Har hatt første natt i "nytt" soverom, og mens jeg "jobber" på IF, så er det noen håndverkere nede som ferdigstiller dineren vår. Alt ligger an til å bli ferdig før jul, så det blir julefeiring her! (Så lenge ikke vår kompis Covid tar helt av her nå)

Ha en behagelig onsdag!

Flymunda, Earl, SayWhat and 11 others like this.
  14. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra tiggerstaden.

Her har man vært igang allerede ett par timer, med diverse aktiviteter i Teams. Men heldigvis så er en ferdig med det for i dag.

Og apropo fiber, det har man også styra med her jeg bor for 14 dager siden - men siden installatøren ikke fikk ut kabelen i trekkerøret som er det idag, ble det ikke gjort mere den dagen de var innom. Var visst ikke plass til både gammel og ny. Det ble notert som avvik, og man skulle se på løsninger. Så da skjer sikkert ikke det i år 2021 hvertfall.

Og bare 2 dager før jeg å hgjemmekontoret ikke sees igjen før i starten av januar .

Ha en bedre en!

Flymunda, Earl, SayWhat and 10 others like this.
  15. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Var på bortekontoret en tur i går kveld for å hente docking station. Nå kan jeg jobbe på 1 skjerm og IF'e på det andre, deilig.
    Ellers så jeg at det er noen innenriksdestinasjoner på 50% bonustilbud, så får ta en titt og bestille opp noen turer før det er for sent. Har jo et flust av NCC poeng også som venter på å bli brukt.

Ha en flott dag!

Flymunda, Earl, SayWhat and 9 others like this.
  16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,675
    Bonuspoeng:
    93
    Litt for sent inn IAH-FRA, ombooket til LH862. Helt grei flytur, men det var en smule irriterende med barnet bak meg som kom med de typiske lydene for barn som er slitne men ikke klarer å sove. Det understreker bare at man må velge Business for å være sikret fred og ro, denne turen hadde jeg ikke dnne muligheten.
    Ventetiden går med i Senator-loungen - og det er snart klart for siste leg hjemover.

Flymunda, Earl, SayWhat and 6 others like this.
  17. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    .......

Har hatt første natt i "nytt" soverom, og mens jeg "jobber" på IF, så er det noen håndverkere nede som ferdigstiller dineren vår. Alt ligger an til å bli ferdig før jul, så det blir julefeiring her! (Så lenge ikke vår kompis Covid tar helt av her nå)

Ha en behagelig onsdag![/QUOTE]

Håper ikke det blir som vår første jul i eget hus.
    Bror min og jeg hadde jobbet 2 netter på rad for å få ferdigmontert kjøkkenet, - vi rakk det, men sovnet mellom hovedretten og desserten
    Vi hadde desduten bare fått lutet gulvet en gang (med kalkpulver i blandingen). Samtlige gjester hadde kalkpulver til ca midt på ankelen etter noen timer

Calling, Earl, SayWhat and 3 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    :D

Planen er å bli ferdig i god tid. Men, man vet jo aldri. Vi skulle egentlig være ferdige til påske. :rolleyes:
    Sofa skal leveres i kveld (ble bestilt i juni, så det tror jeg når jeg ser det), gjesteseng leveres på mandag. Må ha plass til overnatting når vi bor så "langt unna". Kjøkkenet har vi egentlig ikke gjort noe med, så det står klart for steking av kalkun. Julepynten vet vi ikke hvor er, så vi får be gjestene ta med litt hver. :p

Calling, Earl, SayWhat and 3 others like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    … og her er svaret på hvordan en 747 fødes
    Trang fødsel kan man si .. 8B994721-88B1-4B84-8119-847EA3D2AEF9.jpeg

Upsaker, Flymunda, Calling and 6 others like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    :D

Del denne siden