Det er 88 år siden sjøflyruten mellom Oslo og Bergen startet Tekst under artikkelen Videre tekst fra en skoleoppgave av Torgeir Oma, (88 ble byttet fra 82 av meg i neste tekst) I dag er det 88 år siden Det Norske Luftfartsselskap (DNL) åpnet sin flyrute mellom Oslo og Bergen. Det var en sjøflyrute, med mellomlandinger i Moss, Arendal, Kristiansand, Stavanger og Haugesund. Med avgang fra Oslo kl. 8.30, og ankomst til Bergen kl. 12.55 var reisetiden bare halvparten av Bergensbanens! Oslo sjøflyhavn lå på Gressholmen, og var anlagt i 1935. Den ble til å begynne med betjent av Lufthansa, så dette var Oslos første internasjonale flyplass. Sjøflyhavnen var ikke i bruk lenge, for allerede i 1939 ble Fornebu flyplass åpnet, og sjøflyenes kommersielle æra tok stort sett slutt. Bilde fra Gressholmen Det kribler fortsatt i flyfoten, heldigvis kun 12 dager til neste tur. Sikkert mange som skal delta på Holmenkollstafetten litt senere i dag, men jeg vurderer heller å delta på Tom Waits-løpet. Uansett så ønsker jeg dere alle en God Lørdag
Men her er det morgen eller rettere sagt, langt ut på formiddagen. God lørdag fra Bangkok. Ble sove-lenge dag i dag også, slik blir det når det jobbes sene kveldsskift Formiddagskaffe’n er inntatt hjemme i stua, snart bærer det ut døren for fotmarsj hvor det er 35°C og ganske disig. Ikke de største planer for dagen, men det må handles litt til mekking av Taco i kveld. Ha en fin fin lørdag Edit: Det ble buss i dag, 2,50kr
God morgen fra Quality Gardermoen. Flyet fra HND endte med ankomst omtrent to timer etter oppsatt rutetid. Vi var da rebooket tilfly kl 23. Så det ble to timer i loungen også.. Fikk kaffe og snacks i en ganske så folketom lounge. Masse ledig plass i 23-flyet til OSL, så boarding gikk fort, og vi kom oss av gårde kjapt, og landet før midnatt på Gardermoen. Fant bagasjen og bilen, og kjørte til Quality for overnatting. Våknet litt tidlig i dag, men det hjelper kanskje mot jetlagen? Snart skal vi hente hunden god barnevakten! Ha en fin en!
God morgen fra en hovedstad som bader i sol Kommer en dag, hvor det ikke blir lunsj Ha en strålende lørdag alle IF-ere
God morgen fra en solfylt Oslo lufthavn. Satser på en fin tur til LA selv om muligens været kommer til å være like fint i Tigerstaden. Planen er deretter å besøke Canada og Alaska før turen går videre til Asia. Nyt helgen
God morgon frå Sunnfjord. Sola skin og snart skal konebilen få på sommarhjul. Ein kan visst gjere det når gradestokken har bikka 20 grader. Fyrst krev husets seksåring ei grundig forklaring på kvifor robotar ikkje kan bæsje. Jaja. Alt for lenge til neste flytur. Som er i SAS økonomi til DBV. Ikkje lett dette bonusnisselivet.
God formiddag fra vest! Sovnet inn til duren og dunk-dunk fra Landstreffet i Kongeparken igår, men merkelig stille i dag morges når man reiste på jobb. Hva skjedde med Oa hele natten, liksom? Har handlet gavekort på Plantasjen på Sas.no og så skal man få bytta gassflaske til grillen. Er jammen oppbrukt allerede, det tyder på en god grillsesong. Men man griller jo selvsagt hele året, så Plantasjen er godt besøkt. Ellers er det bare å si at det er digg med sommer!
Til info så er det sluppet biz-billetter til LAX i januar og februar 25. Huket tak i en t/r selv, så nå er det bare å plukke resten.
God morgen fra hovedstaden! Her har frokost blitt inntatt, og om noen timer skal man bidra til å forsvare jobbens ære i Holmenkollstafetten. Var ikke behov for ekstra karbolading, for en drøy kilometers etappe, det er nok andre beskrankninger som hindrer topptid. Vel, fokuset er uansett mer rettet mot kveldens bankett, der har stigende alder hatt mindre effekt på evnen til å ta ut alt. En drøy måneds tid til Thailandstur, er det visst også. May the 4th be with you!
God morgen fra stavanger Lufthavn! Nettopp ferdig med frokost i Nordsjø loungen og sitter å venter på boarding til Mallorca. Rart å si, men håper at været der blir minst like bra som vi har hatt det på vestlandet denne uken. Uansett skal det bli fint med en uke sykling og kos Ha en riktig god helg!
Good mårning fra San Francisco. Dessverre væromslag fra gårsdagens knallvær, nå regn og lavt skydekke. Rolig morgen men kaffe på hotellrommet før vi skal ut å spise østers og hummer og drikke bobler til frokost, tålig dekadent men noen må jo gjøre dette også
God lørdag fra Belem! Tidlig start på dagen i dag, med en båttur for å se på papegøyer. Det passet egentlig ganske bra da jeg prøver å holde meg til norsk tidssone mens jeg er her. Våknet kl 3 og ble hentet på hotellet kl 5. Fin båttur med god guide. Etter litt avslapping på hotellet når jeg kom tilbake har jeg sjekket ut og sitter nå på Restaurante Ver O Açai og venter på lunsj. 11 timer til flyet går hjemover. BEL-LIS-OSL. Ha en strålende dag!
God laurdag frå austkanten i Oslo! Ein varm ettermiddag på balkongen, men det er fint med ei kjensle av sommar. Alaskahuskyen ligg inne i skuggen og slappar av, men har fått frisk luft: Ha ein fin kveld, gode medforumistar!