Da er vi tilbake i Hangzhou etter 8 dager i Beijing. Å være i Beijing med en brukket tå er mildt sagt litt kjedelig. Jeg klarte selvfølgelig ikke å holde meg i ro, noe som resulterte i mer vondt... I tillegg kom sønnen med influensa og ble akkurat feberfri til han reiste igjen i går morges. Dvs. turen til Beijing ble noe spolert. Det positive var at vi bodde på Crowne Plaza Beijing Wangfujin, et hotell jeg hadde lest veldig blandede omtaler av. Jeg ble gledelig overrasket og da vi flyttet til Intercontinental Financial District, et hotell jeg likte utrolig godt da jeg bodde der for noen år siden (selv om jeg var syk de tre dagene jeg bodde der....), var det bare en gedigen nedtur. Ingen snakket engelsk, loungen var flyttet opp og var bitteliten, rommet var 27 grader da vi kom og umulig å få kaldere... Den eneste som kunne bittelitt engelsk kunne fortelle at det ikke var mulig å få rommet kaldere før midnatt (!?), men at de kunne sende opp en vifte... Jeg fryktet en søvnløs natt inntil jeg skjønte at jeg kunne åpne vinduet.... Sikkert ikke helt ideelt mht. forurensning, men bedre enn 27 grader... Vel, dagen i dag har jeg brukt på 25% jobbing og 75% på å vente på at nettet skulle virke.... sånn går no' dagan... PS. Jeg lodder ut billetter til Reiselivsmessen i Oslo på bloggen min, om noen skal dit... (Jeg ble spurt om å holde foredrag og kunne jo ikke si nei til det! ) Xxx.
God morgen fra Sala Leonardo på Milano Linate! Dagen startet meget bra med oppgradering fra øko light til business hos Lufthansa etter toogenhalv fine dager i Milano. Kun en drøy time effektiv flytid til Frankfurt, men gøy likevel! Milano er en fin by. Litt mer kontinental enn Roma, hvis man kan si det på den måten. Linate er en meget liten flyplass. Utrolig at en så stor by klarte seg med den fram til Malpensa ble åpnet. Den må være mindre enn Fornebu i sin tid ... Merkelig nok har BA tatt seg bryet med å opprettholde egen lounge her. En god dag ønskes alle, enten man er ute på tokt i den vide verden eller ligger landfast i sykesengen!
Kalimera fra Rethymno! Forkjølt så det holder, det skal bli godt å komme hjem til senga. I morgen tidlig skal jeg kjøre til Chania flyplass (73 km), og det er meldt snøbyger underveis. Så da er det vel best å legge inn god tidsmargin Ha en fin dag!
Hilser fra cafe Loungen til NSB på vei fra Geilo til Oslo. NSB har mye å lære av Emirates, i denne loungen koster nemlig alt penger og de har ikke champagne
God ettermiddag fra Trondheim. Nyttårsværet er her med masse regn og litt vind, men skal trøste meg med litt hjemmebrygg ikveld.Nå går turen over fjorden for å hente båten til en kompis. Ha en fortreffelig torsdag
God romjulstorsdag, godtfolk! Her i bollebua på Langnes/Tromsø er bakevarebrettene sånn passe halvfulle, men eg er sånn passe halvmett. Tilfeldig? Neppe! Elles hadde eg den store gleden av å besøke loungen på Kiby/Vadsø: Den er samlokalisert med leikerommet. Praktisk! Elles er det to flyselskap som trafikkerer denne lufthamna: Biletet er litt uklårt, men eg reknar at alle greier å lesa flyselskapnamna på plakaten til venstre likevel Ha ein flott dag! Må ha meir kanelsnurre her no
God ettermiddag fra bollebua i Trondheim, Et par timers venting her, mens jeg snart fiser videre til Oslo og suppekjøkkenet for enda et fly. Været, hyggelige vindforhold, men det pøser ned. Særlig bedre er det ikke på noen av de andre stoppene. Nei, jeg stikker og tar meg en bolle...