God morgen fra kontoret!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mathiasfe, 20. mai 2020.

  1. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret på BigO (eller Storo som noen også kaller det).

    Førstemann her i dag, men kjenner jeg begynner å bli klar for en fridag i morgen. Dessverre ikke fri på fredag, men det går egentlig fint.

    Ha en finfin dag!

    Edit: Innlegg nummer 2500!!
     
    Earl, Kristian, Calling and 12 others like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret denne gang. Litt rullering på jobb, så da er det min tur til å sitte hjemme. Det vil si at jeg begynner å bla i de to bøkene som kom på døren i dag
    upload_2020-5-20_8-8-45.png

    Jada jada, nå er dette et flyforum. Menneh noe babbel er bedre en intet babbel.

    Ha det kjekt :)
     
    Last edited: 20. mai 2020
    Earl, Kristian, Avixlo and 7 others like this.
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra nabolaget til OSL. Groundhog day #? (mistet tellingen). Vel, skal kanskje ikke klage for jeg var faktisk også en tur innom kontoret i går. En rask telling viste at det var 3. gang i år.

    Ellers planlegges det vel å få skrevet et par innlegg på forumet slik at jeg omsider passerer mine første 1000. Venter i åndeløs spenning på hva som skjer med Bonuspoengene mine (altså de her på forumet) :p

    Men nå er det jaggu meg snart helg :cool:
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 7 others like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit Sunnfjord som badar i solskin og alle er blide og glade. Berre vi snart får fly litt so blir dette bra.I mellomtida får eg drikke kaffi i staden for.
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 4 others like this.
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra byen som skinner, som var den av sølv.
    Enig med @OttoL, i mangel av gode reise/flyhistorier bør vi akseptere det meste i den daglige epistelen. Også forsøk på dårlige ordspill. Men gjerne med "fly" vevd inn i hilsenen.
    I går kom Tryg med forventet melding at de dekket utgift ifm kansellert reise med Color Line. Det tok ni uker å behandle et meget enkelt krav, men det skal tillegges at de har kommet med oppmuntrende tilrop (automatiserte sådanne) under marsjen.
    Ha en frisk og forventningsfull dag!
     
    Last edited: 20. mai 2020
    Earl, Kristian, Avixlo and 3 others like this.
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mornings fra hovedstaden.
    Sol, varme, kaffe og nyhetskanalen.
    I dag er det vel kanskje mange som tar langhelg? Uansett så ønskes god lille lørdag!
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 3 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fredag! Eller onsdag? Vet ikke helt.
    Langhelg i morgen i alle fall.
    Det er lite som skjer på flyfronten, men i morgen skal jeg fly lavt, helt til hytten. Eller landstedet, som det egentlig heter.
    Fikk endret returen på neste års påsketur, til noe som kanskje kan brukes. Hvis det blir tur. Det er uansett tilfredsstillende at det skjer noe i SAS-appen.

    Fikk bok av mor til bursdagen, og denne kan jo brukes til å planlegge en reise, i fremtiden en gang, når det igjen er mulig å reise.
    upload_2020-5-20_10-6-16.png

    Straks helg!
     
    Earl, Berlioz, Kristian and 6 others like this.
  8. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra solfylte Romsdalen

    Endelig klarvær og sol. Gir en etterlengtet oppkvikker etter uker med snøvær.
    Ser flere er klare for langhelg, her i gården blir det arbeid som normalt grunnet vaktuke. (En uke hver måned uten mulighet for noe gøy :p)

    Siden vi ikke flyr og bruker penger på reiser har madammen startet å fable om en større ombygging av huset. Grøsser med tanken allerede. Må vel søke staten om coronasubsidier :D

    Ha en flott onsdag, lillelørdag, langhelg osv!
     
    Earl, Berlioz, Kristian and 5 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Litt aktivitet på solkysten en solskinnsdag
    7378E92C-23D1-4DF4-BCAB-5F81D57744C0.jpeg 32C8335D-7BA3-4373-9FCF-719678F86D9E.jpeg
     
    Earl, Berlioz, Kristian and 4 others like this.
  10. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Administrasjonen i kommunen klarer forsatt ikke å holde hva de lover i forbindelse med sine innstillinger i byggesaken min.

    FML. Noen som vil anbefale et nytt sted og etablere seg?
     
    Eddie47 liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Earl, Smurfboy, Eddie47 and 5 others like this.
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Helllu fra Trondheim
    Forøvrig badet i sol idag....til forandring fra snøværet vi har blitt så godt vant til.... :D
    Langhelga starter idag..Bagen er pakket og Fernet'n er klar ;) Har også med lesestoff denne gangen ....Clive Barkers Books of Blood , skal leses igjen...det begynner å bli noen år siden nå, men husker mange av historiene ennå -spesielt "In the Hills,the cities"....(for de som har lest samlingen) ;)

    Ha en strålende dag folkens :D:D:D
     
    Earl, Kristian, Eddie47 and 2 others like this.
  13. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra den Arktiske hovedstaden som idag kan melde om 6°C og litt skyer.
    Siste innspurten på Bacheloren idag, så da blir det ikke så mye annet å foreta seg.

    Så ha en flott onsdag alle sammen
     
    Earl, Berlioz, Kristian and 3 others like this.
  14. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    God dag! @holmen jeg vil også anbefale boka «Grensen» av samme forfatter. Erika er ei kul dame.

    I dag reiser vi på hytta og tar skikkelig langhelg. Satser på sesongens siste skiturer.
    Dessuten har jeg plukket med mynte fra hagen hjemme, slik at det blir mojitofest der oppe.

    Innimellom der sitter vi og diskuterer følgende scenario for sommerferien neste år: 14 dager, flyr til og fra Chicago, skal ha minst tre dager i the windy city, men hva annet?
    Dette blir erstatning for den kortere høstferien som skulle vært samme sted nå i oktober (men som vi regner med går i dass)
     
    Earl, Kristian, Eddie47 and 4 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal få Grensen når mor er ferdig med den. :)

    Med utgangspunkt i Chicago kan man jo egentlig dra hvor som helst.
    Tenker dere bil eller fly (eller tog?) videre?
    Kjørte en gang fra Chicago til Houston, via St. Louis, Nashville, Memphis og New Orleans. (med flere stopp på veien). Det tok ca 14 dager. Men det var mye kjøring.
     
  16. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir bil. I vår opprinnelige høstferieplan skulle vi først til Milwaukee og så kjøre østover til Dubuque i Iowa og så tilbake retning Aurora og Chicago.
    Nå har vi med et myyye bedre tid med to uker til rådighet, så da vil vi gjerne besøke andre steder også.

    Får sjekke opp de stedene du foreslår (minus Houston for der har vi vært flere ganger tidligere ifm jobb).
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde valgt en kortere tur, hvis dere ikke er VELDiG glade i å sitte i bilen. Vi hadde noen drøye dagsetapper. Siden dere skal ha retur fra Chicago må dere enten ha en runde, eller fly tilbake fra et eller annet sted. En utfordring er at langs freeway'en er det ikke noe å se (stort sett), men hvis man kjører "småveier", så ta alt dobbelt så lang tid. Memphis og Nashville kan anbefales, selv om man ikke er country eller Elvis fans. På vei dit har jeg masse tips, det kan vi ta i en dertil egnet tråd.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Her kastar eg meg på: 'Grensen' er lesverdig! Godt skrive :)
     
    holmen liker dette
  19. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    God kveld fra Oslo. Dagens høydepunkt var tannlegebesøk og bytte av min eneste fylling. Imponerende effektiv vaksine - følte absolutt ingen ting. Noen øl i kveld og kanskje en kombinert kjøre/gåtur i morgen. Av reisebøker vil jeg anbefale New York: The Novel. Kult å gå gjennom Stuyvesant Town når man tidligere har lest om Peter Stuyvesant.
     
    Kristian, Earl, Avixlo and 1 other person like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden. Her har man akkurat kommet hjem etter en flytur med Kjos. En interessant opplevelse å se hvordan de tolker veilederen om ledige midtseter på en utfartsdag... siden de hadde solgt altfor mange billetter sendte de i går SMS og mail og ba om at man kansellerte reisen hvis man ikke planla å dra. I dag ble det ikke forspurt ved gate om noen ville vente på neste fly eller noe slikt, man boardet bare til det var fullt på alle rader på vindu og midtsete. Så begynte de å spørre etter frivillige som ville sitte sammen så man kunne fylle opp radene og dermed få med flere folk... når noen begynte å kommentere at dette måtte være brudd på veilderen kom svaret fra crew at neida, det var jo kun en veileder og når det var frivillige som man antok kjente hverandre så var det greit å fylle opp midtsetene...

    Jaja vi kom oss nå trygt tilbake til hovedstaden etter 2 flotte dager på vestlandet. I morges startet jeg dagen med disse utsiktene, var ganske fint på solkysten i dag ;)

    20200520_064310.jpg
    20200520_065153.jpg
     
    Calling, RoadKing, Kristian and 3 others like this.

Del denne siden