God morgen lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 07. mars 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Frokostbord med husdyr
    45D0C19B-62F9-484A-9775-D58D29C2F263.jpeg

Earl, jgroneng, flying_all and 16 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Penger er et mysterium, en bøtte med 6 øl koster 160 00! Så når vi betalte sto det 193 000 ... da var det + tax + service .. mannen som bar de på skulderen til rommet .. skulle han ha tips? Service var jo inkludert .. til info 193 000 er ca 140kr
    09DB6FAB-8B50-4B79-AE75-5D8B92B91DD8.jpeg 8B7C197A-421D-435C-965A-C47E5010FF22.jpeg 70705645-32C9-41D1-969C-8A22AE3F7900.jpeg

Earl, Sonictravel, Kaffen and 11 others like this.
  3. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    T = 0 mr/LR til LHR. " mr" er denne gang skrevet med små bokstaver fordi på denne turen er bonuspoeng faktisk bonuspoeng. Vi @BuisnessOlsen og undertegnede skal utforske Loungen(e) sammen med to mer " uidentifiserte typer". Nr 4 er noe ute av det og har faktisk antydet at han skal ut av flyplassen. Han har sikkert sine grunner.
    Økten i dag kan kalles en treningsøkt til runden i mai med selveste @Misterix og @drsyk ( og flere som jeg ikke husker nå)

Earl, Sonictravel, jgroneng and 13 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag og snø dag fra Bishkek ;) Frokost og forsikringsoppgjør på morgenkvisten...

Earl, jgroneng, flying_all and 8 others like this.
  5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bymarka i Trondheim
    Jeg kom meg frem til Norges tredj største by igår kveld. Fikk tatt FB73 til byen og verdens nordligste trikk derfra til Lian. Idag skal bli mye mindre flyvning enn igår og vi skal bli bedre kjent med speiderne vi skal på leir med.

30min til vi skal vekke dem.

Ha en flott lørdag alle sammen

Earl, Sonictravel, jgroneng and 8 others like this.
  6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå heimeloungen. Arvingen søv, madammen er på jobb og han far sjølv sit og drikk kaffi, fyrer i ovnen og legg slagplanar for sommaren. Er det fleire enn meg som fårintens kløe i bookingfingeren slik flybillettmarkedet er un dajen? Får håpe kløen ikkje er eit symptom på coronavirus.

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Námaseé, endelig en rolig dag i Rishikesh :)

20200307_125143.jpg

Last edited: 07. mars 2020
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag morgen.

Er en fantastisk følelse og endelig ha sovet ut, etter en krevende uke, og så ta opp mobilen før du har innsett at barn og sjefen har allerede vært våkne i 1 time, og en begynner morgenøkten med litt IF... En betroelse kommer: Reisebasillen prater til meg, kommandere meg, befaler meg... Trodde det var vrangforestillinger i starten, men basillen sier hele tiden til meg: Ring Tallin, book en tur, gå på SAS.no book en reise. Bare reis, kom deg vekk, drikk bobler, dra på fancy hotell med Club room. Søk på Awardfares og få litt ANA F under vingene... Men med litt snev av selvrespekt og 51% makt over min hjerne og booking finger, kjemper en, en daglig kamp med sin (demon) charterfeber basillen.

Etterhvert har vi lært å leve i symbiose og er nå bestevenner.

Jeg forteller han om reiseplaner, viser bilder, reisen med TG F til Japan, årets bookinger med mye SQ F, EB binga mi, Trumf kontoen min, men da jeg fortalte om OneWorld, F lounges med access fra monkey class gikk han banans, da eventyret begynner 2021...Og han sendte Corona min vei, HKG og Sk hvorfor, hvorofor, jeg lover å være snill reisebasille la meg dra til HKG, ber på mine knær...:)

God dag i luften og på bakken.

Last edited: 07. mars 2020
  9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    1) Det varmar hjartet mitt at du ikkje skreiv 'sentrum', men 'byen', fordi det er slik vi lokale omtalar sentrum av Trondheim. Ingen skal til 'sentrum', vi skal til 'byen'.
    2) Ikkje berre verdas nordlegaste trikk, men éin av to trikkesystem som er smalspora med 1 meter og samstundes har breie vogner – 2,5 meter. Dette finn du berre i Trondheim og Kairo. Litt meir fakta presentert her av NRK.

God laurdagsmorgon frå Aust-Finnmark!

Her er det sol og løypemaskinkaren er ute på tokt, så ein må vel prøve om plankane er brukande i dag. Utover det ingen reiser på plakaten med det første.

På torsdag gjekk eg på ein smell: Eg hadde tatt ut Trumf-kortet frå lommeboka og handelen på Kiwi vart ikkje registrert... Er det mogleg å få etterregistrert daglegvarekjøp?

Ha ein bonusinnbringande dag, folkens :)

Last edited: 08. mars 2020
    Avixlo, Earl, Sonictravel and 9 others like this.
  10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kos dere på tur å hils til @BuisnessOlsen! Snart Mai :D

drsyk liker dette
  11. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag!

Ikke lenge til senvakt på jobb. Utfor på tv og ser ut til at det blir norsk seier:D

har 5200 eurobonus poeng som går ut i juni. hva kan jeg bruke dem til eller gjøre med dem uten at de forsvinner?

Earl, Sonictravel, jgroneng and 3 others like this.
  12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan få lagt Trumf inn på "ditt favorittkort". Alternativet mitt er en strekkodeprinter. Jeg har en nett liten klistrelapp med trumf strekkode/-nr på AmEx og MC kortene mine. Håper på det beste

Kristian and drsyk like this.
  13. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra 2. etasje i loungen på terminal 3 CPH. Sitter inne i "Stille-avdelingen" som endelig ble stille etter at to i overkant pratsomme svensker oppdaget at de burde gå til gaten. Good riddance! Min islandske kollega (fra møtet) var med fakiravgangen fra GDN, og dro med Icelandair tilbake til en Sagaøy med unntakstilstand. Det merkes for øvrig at det er mindre trafikk på CPH.

En drøy time før WF skal vispe meg til KRS. Det blir ( i overkant) spennende å følge utviklingen mhp pandemi og lufttrafikken de kommende ukene. Har et par MR "i første halvpart av overskuelig fremtid"
    T-13 KRS-OSL-CPH-HAM-CPH-OSL-KRS
    T-47 KRS-OSL-CPH-GDN-CPH-OSL-KRS
    Ha en fortreffelig lørdag!

Earl, Sonictravel, jgroneng and 7 others like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra hovedstaden!
    Deilig å sove litt lenge, frokost var ikke før kl 8.30! :rolleyes:

Skulle ta T-banen til sentrum (som det heter i store byer), men noen hadde bestemt at man trenger ikke reise fra min stasjon i dag. Det er nemlig alt for mange fulle skientusiaster som kjører T-bane til at jeg skal få kjøre T-bane. Så da måtte jeg gå. (Bare til neste stasjon, men det er ca 40 høydemeter, så det tar på.)

Dagen benyttes til en litt anderledes MR. Jeg har nemlig tenkt til å bli en av de 200 første som handler i 20 av de butikkene som Eurobonus Shopping gir opptjening i. Sitter nå på Amundsen og spiser lunsj. (Amundsen er da et sted som gir bonus). Amundsen er butikk/spisested nr 15 på listen, jeg tjuvstartet litt etter jobb i går.

Jeg handler ting jeg faktisk trenger, og spiser når jeg er sulten. (Men i en kjede som er med på dette, så har jeg funnet en ting som koster 10kr. Det er innafor, spør du meg.)

Jeg har laget en liste over alle butikkene jeg skal innom, hvor jeg krysser av underveis.

Det har vært et par utfordringer underveis, da det viser seg at en del av butikkene som står på nettsiden ikke eksisterer lenger.. Men, jeg har hatt backup-butikker på listen, så det går bra. Som en liten "bonus" mistet jeg skjerfet mitt på den tidligere nevnte T-banen, så jeg må finne en butikk som selger skjerf og er med på Eurobonus også. :p

Liza, snartur, Earl and 9 others like this.
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at man må handle for minimum 100,- for at kjøpet skal telle :)

ArthurDent liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.. da blir det jo fort litt vanskeligere. Takk for tipset!

ArthurDent liker dette
  17. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kaste dei bort på noko ubrukeleg i SAS Eurobonus shop. Alternativt ta seg ein flytur (til dømes ved delbetaling (både poeng og pengar)). Andre kan ha betre idéar :)

ArthurDent liker dette
  18. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Får vi lagt inn Trumf på Amex no? Det funka ikkje i starten, men det er mogleg at eg ikkje har følgd med i timen (igjen).

Vanlegvis har eg med meg Trumf-kortet, men når eg er på reise utanlands tar eg ikkje med heile kortstokken. Og på torsdag hadde eg altså ikkje putta Trumf-kortet tilbake på plassen sin...

Eg får fyre av ein e-post til Trumf og be pent om etterregistrering :)

ArthurDent liker dette
  19. holmen

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Da var jeg nede i 9 kjøp, siden man må handle for over 100kr. Takk for påminnelsen, @trygveat !

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er premien i enden?

ArthurDent liker dette

Del denne siden