De siste to måneden har vært tøffe ifm at min Far fikk vite at han hadde bukspyttkjertel kreft med spredning. Han hadde bestemt før dette inntraff at han skulle pensjonere seg helt fra Classic Norway 31.07.23 når han fylte 70 år. De siste 21 årene har han hatt ansvaret for vedlikehold på Flatflesa Fyr Finnøy havstuer (nå Finnøy bryggehotell) Og ikke minst Ona havstuer Og han så frem til at han endelig skulle roe seg ned, men han fikk et skudd i baugen dessverre. Ikke trolig han lever til han er 70, men vi etterkommere og kone har ett håp da! Når vi sønner fikk vite om dette, så var første priority å få begge ned til østlandet. Både pga Mor som ville slippe å sitte alene hjemme, når han er på sykehus. Og at vi sønner vil være nærmere når han blir enda dårligere. Det skal nevnes at turen til Montreal og F1 hang i en tynn tråd før avreise, men Fatters ga grønt lys for at vi skulle gjennomføre det. Typisk han og tenke på andre enn seg selv! I løpet av de siste helgene har vi klart å tømme huset på Ona og de har blitt installert hjemme hos min bror og på sykehuset i Drammen. Jeg har jo holdt disse følelsene tilbake med å poste glad bilder fra Ona her på IF. Dratt på tur til Montreal, hvor jeg og Jr har kost oss. Dårlig samvittighet for det? Jepp! Men må innrømme at den turen var en fin avbrytelse fra hverdagen. Vel vel nå sutrer jeg fælt, men poenget er: NYT LIVET MENS DU KAN!
Det var leit å høre @kjeeli ! Det ordner seg jo ikke, men håper dere får det fint den siste tiden Her i Tokyo har vi kommet oss til hotellet men rommet var ikke klart (kanskje ikke å forvente kl. 9..) Fikk satt bagasjen til oppbevaring og slappet litt av i en lokal kafé. Før vi utforsker området om litt. Ha en flott lørdag!
Trist å høre @kjeeli sørgelige greier, men en må jo forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. God morgen fra Phrae Her er vi ute å ruller videre nordover og har dagens første put stopp. Nan står på bucket lista, men det får bli neste gang. I går ble Golden mountain temple besøkt, nydelig sted og bare en håndfull personer der. Om det ikke er sagt før, Road trip i Thailand anbefales på det sterkeste! Ha en best lørdag
God morgen fra frokosten hos Petter før avgang til Bangkok via Istanbul med Turkish i biz. Føler det blir mye mat i dag Trist høre @kjeeli. Ta vare på hverandre den tiden dere har sammen. Ha en fin lørdag alle IF-ere
Det var leie nyheter, @kjeeli. Godt å ha et åpent forum hvor begge sider av livets medalje kan legges frem. Har ingen bilder av frokostbordet da jeg ikke har laget den ennå. Og det er sikkert like bra. God lørdag ønskes!
Leit å høre @kjeeli , som du sier gjelder det å nyte mens man kan. Håper dere får brukt tiden fremover til det beste. Ønsker god morgen fra Inatel Flores. Frokosten åpner ikke før om en time, men utsikten er det ikke noe å klage på.
Triste nyheter @kjeeli . Jeg nevnte i går at mine foreldre var på vei for å besøke. Helsetilstanden deres er synlig på vei nedover og det var grunn for min samboer å si (etter at de la seg) «vi må få reist så mye som mulig mens vi klarer det, ikke vente». Nå er mine foreldre riktignok 69 og 78, så ikke rart at det er litt forfall, heldigvis ikke kreft. De har vært i alle verdensdeler; etter at jeg og broren flyttet ut har de tatt en ‘stortur’ annenhvert år og allerede for mange år siden sa de at de var glad for å ha gjort det før det ikke lenger gikk. Nå er denne gruppen vel ikke de som trenger å oppfordres til å reise, men tenkte likevel at det er greit å skrive denne etter hvert litt lange meldingen. Har ikke laget noen planer for denne helgen annet enn et restaurantbesøk. Får se hva de orker først. Ha en herlig helg
Leit å høre @kjeeli . Har selv en 77 årig far som er på hell etter en bøye m kreft. Ellers blir det dagstur til Risør, og med koggen "Agnes" ut på Stangholmen fyr for sol og bad. Fruen kjører, jeg pakker kjølebaggen m øl og badetermometer. Ha en forfrisket dag
Det er viktig å reise når man kan! Vi har heldigvis fått med oss noen flotte lange reiser sammen de siste årene og vi har fremdeles billetter til nye spennende steder. Neste planlagte langtur er noen uker i Hua Hin … Nå er det jo ikke sikkert vi får dette til, men det er godt å kunne ha dette som mål.
Triste nyheter, @kjeeli. Dette er noe av det kjipeste ved å bli voksen - foreldrene våre er ikke lenger udødelige. Jeg hører på samboeren til @Flyingdutchman og har tatt med minstejenta på en presommertur før den ordentlige turen hvor alle fem skal reise. Vi landet i Bangkok i dag tidlig og tar ei natt her før vi flyr videre. Flyturen med Swiss gikk over all forventning. Jeg hadde booket kjipe økonomiseter og vi satt bare og håpet av ingen skulle velge midtsetet. Da vi skulle gå ombord fikk dattera mi lapp med nytt sete og jeg spurte om vi virkelig ikke skulle få sitte sammen. Da ba han meg scanne og da så jeg det: vi var begge oppgradert til Premium economy. Stor stas for oss begge, jeg synes setene, maten og ife var langt bedre enn hos sas. Mulig opplevelsen ble litt farget av at det var en uventet oppgradering, og jeg hadde ei superfornøyd datter ved siden av meg…. Hun har kun fløyet oppgradert en gang tidligere og det var seks år siden så det husker hun ikke.
Trist å høyre @kjeeli, ta vare på kvarandre og skap gode minner i den siste tida hans. Mista sjøl min far i vinter til kreften.Han hadde berre eit par månader igjen til han vart 70. Ellers er det ein roleg lørdag her, fått booka tur med 10-åringen til New York om tre veker, tenker han skal bli bra fonøgd med det
Solkysten et det i alle fall sol og bra vær .. Fikk min første overføring fra ViaTrumf i dag og jeg aner ikke hvorfor, men greit å ta med. 110 dager til neste planlagte flytur
Fikk mon største trumfoverføring i dag, 5250,- Hadde vært fint å kunne spore litt, må bare gjette meg til at det sikkert er viatrumf fra booking.com i februar da de hadde kampanje. Ellers litt sliten etter Speilsalen i går, det var stas. Posjert egg til frokost var også bra. Så er det viktig med moralen fra @kjeeli Nyt mens man kan. Ta vare på flokken. K
Tankene går til @kjeeli og familien. Jeg vet så altfor godt hvordan dere har det. Ta vare på øyeblikkene, og hverandre. Akkurat nå prøver jeg å ta vare på meg selv. Jeg er blitt for gammel for fire dager festival, tror jeg. Håpet alle får en fin dag. Nyt livet mens dere kan!
Tanker og medfølelse til @kjeeli og familien. Og takk for at du deler. På et forum med høy champagneføring er det fint å få et lite blikk inn i flere deler av andres liv. Selv skal jeg feire 83 og 80 års dag. Og nyte solen. Ha en fin sommerhelg hele forum.
Triste nyheter, @kjeeli. Som så mange andre skriver her, vi innser at tenårene er forbi når slike ting rammer våre foreldre. I Buenos Aires er det grått i dag, planen er hop-on/hop-off sightseeing før en biffmiddag et eller annet sted. God helg!