Da er vi midt i ei uke og mye blir bestemt i dag. Utfallet av senator valget i Georgia avgjør tunga på vektskåla i i USA, iallefall i noen grad. Biden skal gjennom den siste formelle godkjennelsen. Noe som ser ut til å gå greit men om enn antagelig med mye brød og sirkus. Gribbene sirkler rundt restene av Trump. Med regimeskifte i USA blir forhåpentlig regler for innreise igjen mer forutsigbar og rasjonell. Men den som lever får se.
På solkysten starter vi i dag med 10 blåe grader og et fantastisk vær på strilelandet. Fyr i peisen og Frielekaffe i koppen, livet er ikke så verst ..
Melder om 12 blå fra sofakontoret på Grorud. Har nå ikke vært utenfor døra siden søndag, og sånn skal det fortsette et par uker til. Kall det coronastreik, men bare når det gjelder å gå ut. God onsdag til alle sammen.
God morgen fra Sølvbyen, idag med 15 minusgrader. I likhet med vår mann i Bergen er det også her kaffe i koppen, men av merket "harryhandel". Strømutfall på hytten medførte en ekstratur med fyringsvakt, og ble belønnet med vakker soloppgang. Ha en frisk og vakker dag.
God morgen fra Trøndelag! -9 her, men jeg svetter inne, så jeg må nesten skrue ned varmen igjen. Kortreist kontor i dag, hjemmekontor altså. Funker bra det. Håper dere får en fin dag
God onsdag fra FBU, sitter å titter på at hullet der Fornebubanen skal komme blir større og større. Her har akkurat årets EBG fornyelse kommet på plass, uten så mye som å ha vært på en eneste luftetur. Med elendige utsikter for reiser fremover også kan en selvsagt lure på om det er noen vits, men enn så lenge lever jeg i håpet om at vi snart suser inn på det glade tjuetallet med frittflytende champagne og munnbind forbud i loungen.
God morgen fra det sørlandske! Også klarvær og 7 blå grader her. Stort teams-møte rundt lunch-tider, men så roer det seg. Krysser fingrene for at den første 14-dagers "halv-lock-down'en" er nok til at jeg kan gjennomføre pendlertur 21.-24., men med dagens smittetall ser det vel litt skummelt ut. Med regjeringens "storslagne EU-plan" priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke har booket CT før i slutten av november. Jeg har stort sett vært enig i tiltakene, men det blir vanskeligere og vanskeligere å applaudere vaksinestrategien. Ha en smittefri dag, folkens!
Buona Befana a tutti! Vi kunne jo gamblet på to vaksiner og kanskje truffet blink (som Israel). Eller fått noen vaksiner som ikke er effektive i det hele tatt, men da hadde vi i det minste hatt mange vaksiner.
God morgen fra Viken. Brrrrrrrrr, kaldt, men ikke noe uforventet, men derimot hadde forventet mer av global oppvarmingen, tydelig resultat av for få fly i luften. Nada info ifra Asker kommune rundt vaksiner, der er på vei: Slik er prioriteringen enn så lenge: 1.Sykehjemms beboere. Januar 2.Fra 85+ ila.Januar/feb 3.Fra 75-84 ila.Februar 4.Fra 65-74 ila.Feb/mars 5.18-64 m/tilleggs sykdom ila.Mars 6. Og resten. Ila April? Ønskes en god dag videre.
God morgen fra Romsdalen Fremdeles kaldt, men kun 4 blå grader i dag tidlig. Hjemmekontoret er heldigvis varmet opp og kaffen er som alltid glovarm. Purret på SAS vedrørende forlengelse av gullstatus og LTG. Perioden har løpt ut og ingen info, så får se hva de svarer. Regner med det ordner seg. Ut over det så venter jeg i spenning på når TTT skal komme i gang igjen. Skal da i hvert fall ha sprengfull poengsaldo til verden åpnes igjen Ha en forrykende lillelørdag
Feit og høyt blodtrykk, teller det som tilleggssykdom? Fastlegen mener ja, men vil gjerne ha huslegens uttalelse om saken.
Håper ikke jeg okkuperer tiden til Dr Syk, men siden jeg kjenner en del i risiko-grupper (basert på ikke - aldersbaserte kriterier) er jeg litt nysgjerrig på det "foreslåtte" vaksineregimet: Jeg har ikke inntrykk av at den kommunale helsetjenesten har tilgang til den enkeltes pasientinformasjon/journal. Det er det vel først og fremst den enkeltes fastlege som har. Hvis en da har fastlege i en annen kommune, risikerer vel personer med "senere aldersprioritering, men med "medisinske risikofaktorer" å gå glipp av "prioriteringsplassering" ?
God formiddag fra hovedstaden! Kan informere om at det er iskaldt og at min morgentur ble kortere enn vanlig. Ombooking av min tur til BOO på fredag ser ut til å bli litt dyr, men jeg har vel ikke så mye valg. Lite motivasjon for å jobbe, så her går vi kun på koffein...
Ja du fyller kravet om vaksine, om har BMI over 30. Det er kommunene som dumper oppgaven til fastlegene, vi som sitter å kjører ut matriser med forskjellige alder, diagnoser. Deretter ringer vi rundt og setter opp i vaksine køen.(utifra de som skal prioriteres først og hvor mange vaksiner vi får av gangen)
God formiddag fra Trondheim Straks lunsj her, deilig egentlig å være tilbake på jobb. 5-6 kuldegrader og så og si skyfritt her idag. Lurer på om en liten rusletur i ettermiddag kanskje blir bra.... Satt og tittet litt på vinskap( frittstående ) i går kveld, det ser ut til at det blir innkjøp i nærmeste fremtid Ha en strålende onsdag
Vaksinene distribueres ikke, de legges på lager! @jvsandem kan du bidra med litt raskere distribusjon?
Blir vanskelig å levere til alle legekontorene med semitrailere tror jeg. Men vi kunne jo ha innredet en som legekontor og reist landet rundt? Tar du jobben @drsyk ?