God søndag fra et vårlig Køln. Tyskland leverer kvalitet som alltid med en flott vennefestaften for 7 glade nordmenn på restaurant Hansa Stube på hotel Ernst med storslåtte Kølnerdomen som nærmeste nabo. Service og god mat i flotte historiske omgivelser. Herlig å nyte gode viner til hyggelig pris som en kan drømme om i Norge. Stedet kan sterkt anbefales til andre reiseglade på forumet som ønsker en festaften i Køln. En snakker ofte om lange store og flotte reiser til andre verdensdeler på dette forum. Syntes det er fantastisk at en kan oppleve flotte ting selv med bare 1.5 times flytur. Nyt dagen
Kan se for meg at @Eddie47 får en hvit opplevelse over fjellet i dag.. God morgen fra det blide Sørlandet. Snøen har sneket seg inn over natten og dekket over alt.
Stemingsrapport fra Sørlandet: snøen laver ned, tettere og tettere. Det var ikke så verst for et par timer siden da slekta skulle nordover til påskevær. Heia Norge på 5-mila Edit: SK214 10.05 gikk 11.45 pga tankbilen ikke fikk start...
God ettermiddag fra Trondheim. Eldstemann på bursdag og yngstemann er med mor og far på Leo's lekeland . Her sitter vi , og slapper av. Ha en flott søndag
God dag fra Bergen. Gårsdagen gikk med på å sitte i solveggen i Mødalen, også kjent som Negerlandsbyen på folkemunne. Da vi hadde skidag på slutten av 90-tallet på barneskolen stod det "tur til Negerlandsbyen" som aktivitet. Tenk hvilke overskrifter slike ting hadde skapt i dag Av og til kan en jo lure på hvorfor man setter seg på flyet(toget) vekk når en får slike forhold en times kjøring fra husdøren Nå: 5-mil
God dag/natt fra Auckland. På hotellet etter 30-40 minutter i AKL immegrasjonen. Endevendte bagasje, og sjekket bla pass, kredittkort, arbeidsgiver, SAS -app + masse spørsmål. Måtte gi de en innføring i bonusfeber, før jeg ble oppgradert fra mulig kriminell, til bare litt crazy... Mulig de lurte på hvorfor jeg skulle være her i hele 25t. Ha en fortsatt strålende helg, med eller uten latexhansker...
Hilser fra CPH. Alle fly er overbookede, så jeg regner med jeg ikke er eneste representant fra IF-miljøet her?
Jau, jau. God søndag fra BETALT lounge i Gdansk. Har fått litt "sparkling" i glasset og sier som Calle Feght en gang sa under servering på Credo: "den smaker ikke musserende vin, den smaker fi**e" Beklager usmakelig kommentar, men er litt sur etter å mista fly med 2 minutter, blitt lurt av taxisjåfør, og måtte kjøpe tilgang til lounge. Skulle gjerne gjestet noen inn i loungen, men sliter litt når jeg må gjeste inn meg selv....
Såpass ja? Håper de er litt snillere med meg og @Stuttfeiten når vi lander der i mai. Vi skal tross alt være der fra lørdag kveld til tirsdag morgen!
Ha! Einaste vi treng bekymre oss om er antal knuste hjerter vi etterlet oss når vi forlet terminalen på veg til hotellet. Og om gråt, tenners gnissel og påfølgjande høgt sjukefråvær dei neste dagane vil skape problem og kø når vi skal gjennom passkontrollen på veg heim. 59 dagar igjen...
@Travellingalf @Stuttfeiten Hadde forventet meg ett spørsmål eller to, men de gjorde et litt mer omfattende forsøk for å se om forklaringen var plausibel... Burde vel skaffet meg en InsideFlyer tag for slike tilfeller. Positivt overrasket over byen. Drar gjerne tilbake en annen gang. Fikk med meg en del dog. Drar dere med NZ eller SQ fra SIN?
Vi reiser med NZ SIN-AKL. Kunne godt tenke meg å høyre heile historia om immigrasjonsopplevinga di, men var litt i tvil om å spørje i og med at du nemnde både latexhanskar og "omfattande forsøk". Håpar ellers at sidan vi reiser på diplomatpass frå IF, med @Travellingalf i uniform, utan "hundredeårsegg", rått kjøt og frukt i håndbagasjen + at ingen av oss for tida er etterlyste av Interpol, vil hjelpe oss til å få ei grei oppleving både ved ankomst og avreise.
Husk å spise på flyet fra SIN til AKL. Min setenabo på flyet spiste ikke på vår tur, da han prioriterte å sove. Dette ble varslet fra crew til immigration, og vi måtte endevende bagasjen på jakt etter dop. De antok at magen til min nabo var full av dop, og at jeg var med som verge. De brukte lang tid på å tro på at vi først møttes på flyet på LHR for reisen LHR-HKG-AKL. Slapp heldivis unna latexhansken begge to, men jeg mistet transporten fra flyplassen..