God søndag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 16. nov 2014.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig søndag fra Trondheim.
    Ferske,nybakte rundstykker står i ovnen, kaffen er nytraktet og en rolig stemning brer seg. Etter en deilig frokost er det ut i nydelig høstvær,med en temperatur på 3 grader. Far skal snekre ute og mor tar med barna på lekeplassen.
    Ha en stor søndag
     
  2. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    God morgen fra Flesland.
    Etter en flott kveld på byen der pengene satt løst, ble det ikke råd til hotell og endte derfor opp med en kort natt på Flesland. Er nå fit for fight og tar en liten tur ned til byen før flyet går hjem i ettermiddag.

    Ønsker alle en flott søndag! :)
     
    no-backpacker liker dette
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Glad søndag:) I seng 03:30 og opp med noen gjester 07:30... Nå ferdig med å vaske opp 50!!! glass fra festen i går, i natt... Snart venter byens beste brunch på Svartskog Kolonial. Ha en herlig søndag:)
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Paris. Frisk og rask etter en riktig god og lang natts søvn. Et par timer messe først og så blir det TGV tog opp til Amsterdam.

    Der blir det helaften på deilige Park Inn... yeah!

    Ha en fortryllende dag
     
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    God hallais fra Trondheim.
    Straks dags for å kjøre innflygingskontroll anno 2014 på Værnes. Lang tids planlegging og trening ble satt i drift på torsdag. Min første økt i dag. Virkelig fremskritt for ATC og våre kunder. Kortere approacher, bedre forutsigbarhet og ikke minst alltid sikkert.
    Og med nye flotte kolleger på Møre innflygingskontroll nå i samme kontrollrom blir nok dette en super søndag på jobb.
    Gooo søndag!
     
    PettR and Darkcho like this.
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen!

    Noen med innsikt som kan sjekke SK907 på torsdag for meg? Vurderer en upgrade der..
     
  7. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Tvätt och ICA står på programmet idag. Annars blir det en väldigt stilla söndag. Ha en super dag :)
     
  8. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Tenker du på data fra f.eks. Expertflyer.com? C9 D9 Z6 R0 J0 Y9 S9 B3 P0 A0 E9 M7 H3 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0.
     
    John in The Tower and Darkcho like this.
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld fra Sheraton Hua Hin Pranburi Villas!

    Snakk om å være mitt i gokk, men ekstremt avslappende etter 5 netter i pulserende Patong. Hotell nummer 5 så langt i ferien, og må si at jeg liker "nomadelivet" :)

    Da gjenstår 14 dager av ferien, og ikke minst tre nye hoteller ;)

    Ha en flott søndag!
     
    Henning liker dette
  10. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    aug med spørsmål:
    Alltid sikkert, hva mener du med det?
    Safety first.
    Har innflyvningene tidligere vært mer eller mindre usikre?
    Nei, men mer sårbare for oppetid på gammeldags utstyr. Nye prosedyrer er basert på PRNAV.
    Er det sikkerhet som i minimum avstand mellom flyene
    I innkjøringsfasen ja.
    større robusthet ved operasjoner under dårlig vær / lavsikt (med dertil økt avstand og dermed potensiale for forsinkelser og/eller kinkige situasjoner mellom flyene)?
    Ja
    Er det endring av innflyvningenes rute?
    Ja
    Og hvis det er flytting av tracken, hva er det man har man har tatt høyde for?
    Bedre presisjon på utstyret.
    Terrenget under?
    Ja
    F.eks de spesielle forholdene rundt værnes (turbulensen)?
    Nei
    Støysoner?
    Ja
    Blir det point merge på flere flyplasser nå? Trondheim, Stavanger og Bergen?
    Ikke forløpig.
    Enn på de mindre, Ålesund, Molde etc?
    Nei
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    God dag fra SAS loungen på ARN. Et par timers ventetid før flighten til Manchester. Blue1 leverte en helt grei flyvning ned hit, men ekstra kjekt med gjensyn med MD-90/B717.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Good dag fra OSL!

    Si hva dere vil, men jeg trives ombord i Lufthansa foran gardinen, også på korte distanser. Setene er ikke spesielt konge, men en blid purser, god mat, vann/cola/vin i skikkelige glass, kaffe/te i skikkelige kopper og ledig midtsete herjer med SAS PLUS-konseptet! Spiller ikke i samme liga engang!

    La godt merke til manifestet som lå på mat/drikke-tralla. Navn på alle i C, samt alle *G i M. Purser tiltalte med navn! Ja, jeg syns det gjør det lille ekstra!

    Fikk også med meg hjem min nye Rilowa reisekamerat! Happy happy!
     
    John in The Tower and Bizflyer like this.
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Gnukk fra det Sørlandske!
    Gårsdagens prøvedrikking gikk så det suste og det merkes i dag. Ble rikelig med GöringSchnaps og øllene fløt lett ned i sakkosekken.

    Senga var deilig, og spesielt deilig å ha natta hjemme alene. Så man karret seg ikke opp før langt ut på dagen. Og nå tror jeg at jeg skal ta meg en ny lur før middag hos moder'n venter om et par timer. Helt perfekt. Bortsett fra ryggen min da. Den krangler i dag.

    For en gangs skyld er det greit at helga har gått fort. For da blir det kortere tid til avreise. Bare 3 arbeidsdager neste uke, så åff! Jodda!
     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    SPG Hot Escapes formoder jeg?
    Verd pengene? Kan det anbefales?
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke stort å melde fra London idag (ikke at jeg melder noe fornuftig til vanlig heller, altså...), men det er mulig å oppdrive grisedigg indisk mat i London, til en brøkdel av hva det koster å fly F til India for å kjøpe maten der.

    [​IMG]
     
    Darkcho liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag! En helg var alt for raskt over, i morgen bærer det atter en gang til Europa, longhaul flight # 26 i år og heldigvis siste langtur i år. Godt man vet at man ligger flatt over dammen begge veier. ;)

    Lol.. Du klarer ikke dy deg. Når du reiser med Lufthansa ut fra Oslo, hvor er det somoftest du skal? Langt. Er Lufthansa dyrere enn SAS Business langt? Nesten aldri. SAS selger "Plus" som en del av business i tilknytning med deres langrutet. At du har fått ett måltid du ikke likte på en Lufthansa tur, betyr ikke at alle de tusenvis av flightene LH har i uken er slik

    Jeg kjenner ihvertfall igjen følelsen Jørgen beskriver 100%. Men hva vet vi, vi et bare betalende kunder :/
     
    Jørgen liker dette
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Kommer en post i rett tråd etterhvert, men la meg si det slik: er du ute etter total avslapping og god service minus sandstrand eller bar, da er dette toppen! Liker du å forlate hotellet om kvelden for finne noe annet, eller om du foretrekker en sandstrand, ja da er det langt unna det beste.

    Ville aldri i verden betalt fullpris på dette hotellet!
     

Del denne siden