God søndag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 27. juli 2025.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,307
    Bonuspoeng:
    293
    Har akkurat hatt en samtale med SAS. Den varte i en time..

Kona må til USA i høst, og jeg tok (selvfølgelig) på meg oppdraget med å finne flybilletter. På nett fant jeg CPH-XXX-CPH-OSL, men ikke OSL-CPH på utreisen. Det var en ledig economy-billett, men den ville de ikke gi meg på nett. Kunne fikset den utenom, men man får jo ikke booket open jaw på nett, så da måtte jeg ringe inn uansett.

Som sagt så gjort. Ikke så lang ventetid, kanskje et par minutter. Det er fint.
    Men, jeg ante litt ugler i mosen tidlig i samtalen, og burde ha stolt på intuisjonen.. Svensken var hyggelig, men ikke så flink, viste det seg.

Først fant han ingenting (her burde jeg ha lagt på og ringt opp igjen), men med litt guiding fra meg fant han flightene det var snakk om. La inn det ene og det andre, og trakk avgifter fra kortet. Men, han fikk ikke til å trekke poengene. Først ble det bare 20k poeng (greit nok, spør du meg), men de ble tilbakeført. Så en gang til. Så ble jeg satt på vent i sikkert 15 minutter. Så kom han kjapt innom og ga beskjed om at han måtte få en kollega til å se på det.

På vent igjen.

Så kom han tilbake, og mente det skulle være i orden. Men, denne gangen var det trukket 100k poeng, og ikke 60k som det skulle være med FP4. Så mente han at kona hadde ikke FP4, så da ble det 100k. Nei sa jeg (har jo booket for kona mange ganger, og fått FP rabatt?) Det måtte visst innom EuroBonus-avdelingen.

Jaja, tenkte jeg. Får vel ringe dem i morgen.

Så sjekket jeg billettene i appen til kona, og utreisen sto på feil avgang (kl 05.55..), og som waitlisted. Nei takk. Han byttet til riktig avgang, og nå gikk det visst. Kanskje.

Jeg så at billettene var oppført som Business Flex. Og ikke Business Bonus. Men, svensken mente det var riktig, for de har nå byttet navn på disse billettene. Ja vel, sa jeg under tvil. (Med rette)

Billettene er nå å finne i konas SAS app.
    Men, billettene er ikke billettert, OSL-CPH-OSL får jeg ikke valgt seter på, og billettene er i poenggivende klasser. Fint det, om kona får poeng for bookingklasse C på disse billettene, men jeg har mine tvil. De blir vel kansellert uten at vi får beskjed om det.

Så da brukte jeg en time av søndagen på å "booke" billetter. Det var stas! :rolleyes:

EndreD, Berlioz, Spielhaug and 7 others like this.
  2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,483
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra New York!

Her startes dagen sakte før det er ut på ekspedisjon til Brooklyn og Micro Center, som er meget høyt på to-do listen hos ungene. Her skal datakomponenter og duppeditter kjøpes :)

EndreD, Berlioz, Spielhaug and 7 others like this.
  3. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Ferdig spist og kommet meg til T5 og first wing his BA.

Nå er det drinker og bobler til boarding så kanskje jeg holder ut 8 timer på rad 1 hos BA over dammen;

IMG_5079.jpeg

De byr forresten på iskrem for de som vi ha det;
    IMG_5078.jpeg

Earl, EndreD, Calling and 8 others like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Med så mye mat i magan, blir det nesten overvekt på flyet ;)

Wiolenze and Durek like this.

Del denne siden