God start på den nya veckan!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av PCR, 20. okt 2014.

  1. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    God morgon från guldkantinen på ARN! In 2230 från OSL igår och ut t CPH 0740 betyder en natt hos Familjen Carlson på Sky City! Idag skall det hållas kurs för nya oförstörda Cabin Crew i CPH. Hoppas bara att min väska, som bestämde sig för att ta en natt i OSL har hunnit dit nu.

    Ha en strålande dag
     
    Fnate liker dette
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Bodø :) Ser ut til å bli en flott høstdag ute, men dessverre er det nødvendig med en lang kontordag for å få tatt unna litt før ferie.

    Ha en super mandag :)
     
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra Toscana. Gårsdagen ble tilbragt på stranden...vanvittig deilig med 25 grader i luften og 23 grader i vannet. Søndagsmiddagen spiste vi utendørs... Nå venter tur til Volterra - høstferie er digg. Ha en flott mandag:)
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra London. Ingenting revlusjonerende på programmet idag, men været er greit og det blir utvilsomt thailandsk mat til lunsj.

    Leser det er snakk om streik i Lufthansa igjen, synes det begynner å bli ubehagelig tett mellom streikene i selskapet... Og at de streiker for å kunne gå av med pensjon med 60% lønn ved fyllte 55 år er jo i beste fall helt spinnvilt.

    Ha en superfin dag
     
    Last edited: 20. okt 2014
    Fnate liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra NSB. En kort kontordag i dag, før kursen rettes mot BA767 til London og en natt på Sofitel på T5.

    Egentlig hadde det passet best å bo i byen men der var prisene brått blitt rimelig stive. Jeg overlever nok.

    En vilter reiseuke venter.

    Ha en fin dag
     
  6. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra... guess what... regnfulle Bergen... :)

    I helgen så jeg, litt tilfeldig, at flyet mitt til Athen går på onsdag og ikke på torsdag, som jeg hadde planlagt... Det var en ørliten strek i regningen og man må da få unna litt praktiske gjøremål over to dager i steet for tre... Jaja, man overlever nok! :)

    På onsdag bærer det altså til Athen, på en reisebloggerkonferanse. Hva det er for noe vet jeg ikke, men det blir sikkert... merkelig... :)

    Ha en super-duper dag!

    Xxx.
     
    Fnate liker dette
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra Turkish lounge i Istanbul. Fortsatt en høyadare av en lounge. Snart hjemme. Blir godt!
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og hopp fra det Sørlandske!

    Dagen i dag virker en del bedre enn gårsdagen. Og takk og love for det. For den var fæl.
    Og selv om jeg sov mesteparten av dagen, var jeg fortsatt trøtt som en strømpe da reveljen gikk i dag morges.
    Vurderer sterkt en lur når jeg kommer hjem. Og den luren må jeg nok ta selv, for det er ingen som tar den for meg.

    Grått og høstlig i dag, og en temperatur på 13 grader. Kan godt holde seg slik gjennom hele vinteren.
    Ut over dette, ingen planer for dagen.

    Stå på!
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Hoy mandag fra Sola.
    Morgenen er startet bra og 3 fly bookinger er i boks, to av disse med bolaget så da skulle Challenge`n med 30k være i boks. Dette blir en travel uke med masse møter, både på jobb og privat og slik ser det ut til og fortsette de neste ukene.
    En bedre mandag ønskes alle :)
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    God ettermiddag fra Tromsø! Sol og litt småkaldt her i byen. Har ikke vært på reisefot på 2 uker, og det begynner å bli litt vanskelig... :)

    Det må vel være noe mer enn 55 år som pensjonsalder de skal streike for?
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    I flg DN er det bare det de kjemper for. Men er enig. Det virker litt tynt
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Oops... En glapp taket i 4-hjuls Rimovaen i jet bridgen på OSL.

    Må ha vært noe feil med den, for den trillet avgårde. Etter sigende svært ulikt andre tilsvarende.

    Burde jeg be ham levere den inn på garantireparasjon?

    Bill.mrk "Undrende"
     
    Jørgen, KristianSk and AndersB like this.
  13. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Naa er vel normal Pensjonsalder for denne gruppen 60 aar, ellers i arbeidslvet er det vel en mulighet aa gaa av ved 62 aar med rundt 60% - saa det er vel snakk om aa opprettholde en ligningende loesning som resten arbeidslivet med mulighet for aa gaa av med redusert pensjon 5 aar tidligere.

    Her borte i vest er det en regnfull mandag morgen, haaper jeg kan bli hjemme denne uken - jobbreiser er kun fantastisk for de som aldri reiser i jobb (sier en som har jobb reiser til Honolulu !). Ha en flott uke.
     
    SASlovah4evah liker dette
  14. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Var utsatt for noe lignende utenfor Moana Surfrider paa Waikiki i forrige uke - utenfor Rimowa Butikken til og med - en Japansk gruppe med 4 store Rimowaer, hvorav en av dem begynnte aa trille faretruende mot meg (saa for meg overskriften i Star Bulletin "Norwegian run over Rimowa" ) - men fattet mot og stirret mot den loepske Rimowaen og strengt sa "Tommy !! " Det virket - Rimowaen snudde og tuslet oppoverbakke til sin herre !
     
    LN-MOW, KristianSk, tommy777 and 2 others like this.
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Rapport!

    @Fnate jeg trodde du hadde en tohjuling?

    God morgen fra Chicago. Grått vær med litt solgløtt innimellom i dag, gradestokken sier 16 grader.

    Eneste dag hjemme denne uken, dagstur til Atlanta i morgen, Seattle onsdag, New York torsdag og videre til langhelg i Italia!

    ha en stjerneuke!
     
  16. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Det høres jo lettere optimistisk ut spør du meg
     
    LN-MOW liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næææh, denne er sånn sett boring. Mye (!) BA short-haul rundt om i UK/IE med en koffert som tydeligvis er for tung.

    To-hjuling ja... He he. Dimling! ;)
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Som Fnate skrev virket det ikke sånn. Godt mulig de streiker for noe annet viktig, men at de også streiker for pensjonsalder på 55 år blir spinnvilt i mitt hode uansett hvordan man vender på det. Og nei, det er definitivt ikke missunelse :)
     
  19. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm .. du vet du har brukt for mye spenn på kredittkortet når det deiser inn en invitasjon til VISA Black Card i postkassen ... men jeg tror ikke jeg klarer å få verdi av en årsavgift på $495 i året ...

    Men nå: Fotball!
     
    Last edited: 20. okt 2014
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Godt mulig som i "jeg betviler ikke at de streiker for noe annet også", men jeg utelukker ikke at norsken min begynner å bli rusten ;)

    Nå orker jeg ikke gå inn på hva jeg mener om de andre årsakene til streik, men jeg tror ikke de streikende (generelt alle som streiker, ikke bare LH) kommer bedre ut ved å komme med et eller flere utenomjordiske krav som får oppmerksomhet i media med følge at publikum mister all sympati. En familie som skulle på høstferie har sikkert masse sympati med at Lufthansas piloter vil gå av med pensjon når de er 55 år.

    Håper uansett du og andre blir booket om på en tilfredsstillende måte, meld tilbake!

    Det er vel uansett utenfor enhver tvil at LH har et streikeproblem, og jeg vil tro at dette vil slå tilbake på de ansatte ved at LH oppretter noe lignende BA Mixed fleet?
     
    Last edited: 20. okt 2014
    Fnate liker dette

Del denne siden