God tirsdag, det nærmer seg jul.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 21. des 2021.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,039
    Bonuspoeng:
    293
    En kan etter hvert lure på om @mariusberg89 er reell, eller om det bare er en som bøller med oss??
    Med all den frem og tilbake informasjonen som er gitt herfra er det særdeles godt gjort å glemme ESTA til USA og ha en utgått PCR-test...

Det skal være sagt, han har fått gode og reelle svar på sine spørsmål og er blitt møtt med seriøsitet!

2. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Våknet opp i Bergen med nysnø på bakken, et sikkert tegn på at julen nærmer seg?

Må få unna litt jobb før jeg vender nesen hjemover til jul, ikke noe flytur dessverre men en litt lengre kjøretur. Håper alle som er ute i verden koser seg og at dere også finner julestemning uansett hvor dere er!

Earl, SayWhat, Flyingdutchman and 6 others like this.
  3. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag fra hovedstaden

Her er det som vanlig når en er i feriemodus, det skjer egentlig minst mulig enten man her hjemme her på berget - eller i det store utland. Så man for se hva dagen bringer egentlig bare..

Apropo jul, så ser jeg frem til mandag førstkommende, da er man vel ferdig med både 1 og 2. juledag - så en kan komme noe tilbake til normale tilstander.. Har sikkert noe med at egentlig så begynner jula i midten av oktbober som gjør en er lei å vel så det 2. juledag.. Må man liksom selge julebrus i oktober?? Underlig opplegg..

Men nok om det.. Ha en bedre tirsdag, enten man treffer på en eller annen julenisse eller ikke.

Last edited: 21. des 2021
    Flymunda, Earl, SayWhat and 8 others like this.
  4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det vart booka utreise. Heimreisa vart det verre med. TK og TG har visst berre «annonsert» billettar, ikkje sluppe dei. Jaja. Vi har i alle fall tur ein veg: BGO-OSL-LHR-TPE-BKK-MNL.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,436
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også problemer med TK i går. De gikk ikke an å booke, billettene var ikke tilgjengelige, sa min nye favoritt-agent på CT-telefonen.
    TG slipper ikke lenger enn 90 dager.

SayWhat, Flyingdutchman and Arvid1410 like this.
  6. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,285
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info. Fekk booka TG BKK-MNL i juli neste år. På heimreisa gjekk det skeis.

Flyingdutchman liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,436
    Bonuspoeng:
    293
    Intra-Asia går fint, men EU-Asia er 90 dager før.

SayWhat and Flyingdutchman like this.
  8. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Jessheim

Facebook melder at jeg for 9 år siden var på Bali som et lite stopp på veien til Gili Trawangan for å feire juleferie. Jaja, julefeiring på Kolbotn er også bra :rolleyes:.

Fikk akkurat årets julegave i form av at verkstedet ringte og bekreftet at girkassehavari er en forsikringsskade så der var det relativt mange titusener som kan brukes på reise i stedet :). Føler at det er helt ok å miste den kredittkortomsetningen og må innrømme at det "made my day", så det var nesten så det ble sprettet en Montaubret i lunsjen her. Det er dessverre litt for mye jobb som skal gjøres unna før jul til å kunne gjøre sånne utskeielser. Skeiet ut med å bestille noe Lego til adspredelse i mellomjulen i stedet, så noe glede fikk jeg utløp for.

Ha en strålende solsnudag (som pessimisten sa: nå er det bare 6 måneder til det går mot mørkere tider igjen)

Flymunda, Earl, SayWhat and 6 others like this.
  9. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Eg hadde problem med «annonserte» billettar på ein intra Asia flight. Mystisk.

Flyingdutchman liker dette
  10. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Flaks, eller bare god timing?
    https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/thailand-innfoerer-innreisekarantene.pNMmIxq6x?
    Sidan Reuters artikkelen er bak Paywall, her den syndikert hos eit anna nettsted
    https://www.dhakatribune.com/world/...tes-mandatory-quarantine-for-foreign-visitors

Slik eg leser det er det minimum 7 dager hotel karantene som gjelder i Thailand frå og med i dag?

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,323
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering fra Naples, hvem skrudde av bryteren?
    Har knapt sett en sky og i alle fall ikke fullstendig grått og regn:confused::eek:

20211221_075546.jpg

Earl, RoadKing, Eddie47 and 3 others like this.
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,447
    Bonuspoeng:
    183
    Posten kom og det var intet mindre enn 3 Amexkort som ble levert.
    2 premium (til meg og pointearner) og et blått kort (fruen har nedgradert fra premium... vi bytter på kampanjene). Ikke alltid like greit å vite hvilket kort som går fra hvilken konto, men det går nå bra.

SayWhat and Calling like this.
  13. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, vi har (endelig) litt flaks! Så vi er allerede i Thailand og kom nettopp til Krabi fra Bangkok. Vi er altså ferdig med 1 natt på SHA+ hotell med negative koronatester. Det gjør at vi nå kan ferdes dit vi vil. ;)

14. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God dag frå det Vestlandske.

Kor det det plutselig blei Trippel Trumf TIRSDAG :eek: når eg skulle inn og bestille litt mat til jul hos Meny sin nettbutikk.

Fikk opp eit tilbud om 2% ekstra Trumf bonus på neste bestilling vist eg meldte meg på nyhetbrevet til Meny, det var jo greit når ein skulle handle inn til jul. :D

Ellers går det i gjemmesegbortkontor sidan eg håper å ikkje havne i smittekarantene til jul slik som naboen nettopp har, han slapp vist ut den 25 eller noe sånt sa han per tlf. :(

Ha ein god dag vidare.

Earl, Calling, RoadKing and 1 other person like this.
  15. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    obay liker dette
  16. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,950
    Bonuspoeng:
    183
    God juleflydag fra det sørlandske.
    Sitter på et halvfullt SK216 til OSL. Kort pitstop, og så SK277 til BGO.
    Lots of commotion i dag tidlig.
    En i familirn hadde fått pps egentest, og er vel på PCR test nå.
    Etter grundig lesing på FHI har jeg funnet ut at jeg kan reise.
    Ha en fortreffelig reisedag! IMG_20211221_151908.jpg

Upsaker, pgaa, Flymunda and 7 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn ja. Da kansellerer SAS sitt SFO fly hjem, og har plassert meg på LH sånn at jeg ikke rekker julaften. Hyggelig at de har booket meg om. Men det hjelper ikke når jeg lander alt for sent. Så Takk for den.....

Spielhaug, Flymunda, Earl and 4 others like this.
  18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,447
    Bonuspoeng:
    183
    600 euro som plaster på såret?

Maggie liker dette
  19. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,613
    Bonuspoeng:
    183
    Grusomt kjedelig! Ingenting ledig med UA?

Ble rammet av samme kansellering, men på vei over. Flyr nå United via FRA, og har tydeligvis god karma, beholdt Plus-bookingen og har nå Uniteds nokså nye Premium Plus-klasse.

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig noen har allerede har nevnt det, men jeg vil for sikkerhets skyld påpeke at fra og med i dag så går det mot lysere tider :)
    La oss håpe det også gjelder anledning til å fly, forutsigbarhet og i hele tatt en normal verden (så normal som den kan bli for oss som flyr bare for å fly) :)

pgaa, SayWhat, Henrik and 5 others like this.

Del denne siden