God morgen fra Trondheim Ikke akkurat julevær med 5,5 grader og ingen snø. Det er bare trist.... Igår ble det signert kontrakt med entreprenør , så nå er det bare å vente til midtn/slutten av januar så blir det oppstart på hyttebygging, og ser nå lys i hyttetunnelen Ha en superduper førjulstirsdag
God morgon frå det austfinnmarkske! Pissregn og guffent. Det nærmaste ein kjem adventsstemning her i garden er pelskrapylet (les: katt) som er i ferd med å rive ein liten nisse i filler. Måtte alle få ein god dag!
God morgen fra Trondheim! I motsetning til min sambygding lenger oppe i tråden synes jeg det fraværende vinterværet er helt innafor Det blir en god dag på kontoret her hvor det forhåpentligvis skal programmeres til tastene spruter med noen dager julefri som potensiell gevinst. Ha en super dag alle sammen!
God morgen fra Bergen i 9 grader og lett yr.Til helgen er det meldt mye vind og 60mm regn....Det klassiske juleværet i Bergen Julegave shopping etter jobb i dag. Fordelen med å kjøpe presang til seg selv er flere enn ulempene, så blir ok dette
Det dumme med å ha god tid er at plutselig får man dårlig tid. Idag blir det et rusj med julegran, trykke ut flere kort, et par vanskelige gaver (en gammel mann og en ung dame), og krumkakebaking. Etter det er resten plain sailing. Kongsberg har klarvær, kuldegrader, skitten bil og noe frosset hvit på bakken. Måtte alle ha det fint og passe travelt!
God morgen fra Oslo. Bank i bordet, men ser ut som de siste dagene før lang juleferie faktisk kan holde et ganske behagelig tempo. Det skal man ikke kimse av. Ha en bra en!
Amen to that! Har sittet i hele formiddag og produsert fint lite, brukt mesteparten av tiden på å søke etter bonusbilletter til Sør-Amerika, er ikke alltid lite lett å være bonusjeger, tar mye tid å finne den optimale ruten
God ettermiddag fra Larvik. Her sitter jeg og vurderer hvordan den nye tilværelsen som togpendler skal bli etter nyttår. Som student får jeg over 2000,- i rabatt hver måned. I løpet av et år blir jo dette en fin sum som til slutt kan bli noen hyggelige turer utenlands. Eneste problemet er at jeg ikke er student. Så da går dagen med på å finne studier som gir meg retten til å ha studentkort på nsb. Syns forøvrig 60 000 i året er vel dyrt for å pendle med NSB. Har ikke sjekket det ut, men kanskje det er billigere å skaffe seg en pendlerhybel og fly OSL-CPH-TRF for å komme seg hjem i ny og ne og samtidig få noen segmenter
God ettermiddag fra bollestua på TOS! Miniferien er over. Retur til SVG, via OSL. Tilbake til hverdagen i morgen.
God kveld fra Crowne Plaza Beijing Wangfujin. Etter å ha lest en del omtalter av hotellet fryktet jeg det verste, men ble positivt overrasket både over rommet (som ble oppgradert fra club-rom til suite) og loungen. Ikk det beste hotellet jeg har bodd på, men langt i fra det verste. Har bodd på mange kjipere CP'er! I morgen tidlig kommer sønnen, etter en liten svipptur innom Amsterdam og Moskva (sånn går det når man bestiller på poeng... ) og i morgen kveld kommer mannen fra Hangzhou. Da blir det julefeiring her. Jeg er fortsatt noe handikappet etter å ha brukket tåen for 10 dager siden (at en liten tå kan gjøre så forbaska vondt....), så vi får se hvor mye jeg kommer meg rundt. Har heldigvis vært her før, og kommer nok tilbake, så tar det ikke så tungt. Xxx.
Hej fra Danmark Jeg synes alle der læser dette skal overveje om de ikke har lyst til at blive en del af vores fællesskab i Kiva Insideflyer Nordic team som vi har på den danske IF side Vi er pt 31 medlemmer men jeg synes sagtens vi kunne være 20 mere i Norge som kunne bidrage med lidt mønter til låntagere i hele verden. Der er ingen der skal glemme julegaver til familien , udsalg den 27.december eller børnene i Aleppo men i vores community gør man en stor forskel og får pengene igen med renter og er en slags "mikrobank" for den tredje verden - og første for den sags skyld da man også kan låne ud til folk i U.S.A., men behovene er nok større i de fattigste lande i Afrika, Asien og Latinamerika. Hvis du er blevet interesseret ved at læse dette skulle du gå ind på kivas hjemmeside eller spørg hvis du vil vide noget mere. God tirsdag og god jul
InsideFlyer globalt har vel også et team på Kiva; jeg pleier å følge med der. Forøvrig fint initiativ, og det støttes!