God tirsdag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av funkenstein, 28. aug 2018.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Og god morgen fra en stadig mer tettpakket T-bane. Tydelig at folk, herunder studentene, snart er tilbake for fullt, tiden med romslige kupéer er over for i år.

Jaja, ingen har lovet meg C-klasse på banen, så kan ikke være for skuffet.
    Og siden neste flight (om 11 dager) også er i Go er det vel greit å ikke bli bortskjemt...

Ha en flott dag!

Eddie47, Wiolenze, Berlioz and 2 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra rett utenfor hovedstaden!
    Måtte kjøre bil til jobb i dag, jeg er glad jeg slipper det til vanlig. Mye mer behagelig å sette seg tilbake i setet på toget, lukke øynene og sove litt.

Fikk veldig lyst til å kjøpe meg en sånn en:
    bordbar Pan Am milieu_03.jpg
    https://www.bordbar.de/en
    Men jeg sliter med å velge bare én, og hvordan jeg skal konfigurere den :p

4 dager til neste flytur!

Earl, phileas, jgroneng and 7 others like this.
  3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    7 dager til neste flytur her, men jobben krever sitt , så tiden "flyr" avsted ;)
    Ha en strålende dag :D:D

Eddie47 and Kristian like this.
  4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bergen. Bursdagen feires med kontortjeneste, og snart inngang til den siste hele måneden i Bergen før snuten rettes mot Oslo. Om noen vil kjøpe denne i bursdagsgave: https://www.bordbar.de/en/products/pan-am-edition så er det bare å si ifra :D

LN-FHU, holmen, Eddie47 and 3 others like this.
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Hei @OttoL og gratulerer med dagen frå Arlanda Express og signalfeil på Ulriksdal! God morgen til alle andre også forresten.

I dag går turen til Nidaros for eit lite avbrekk i ferien. Skulebenken ventar eit par dagar. Deretter ventar 10 dagar synnjaføre i sol og varme.

"Livet er ikke det værste man har..."

Ha ein fin dag alle sammen!

LN-FHU, OttoL, Eddie47 and 1 other person like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen @OttoL du er nesten heldig med været .. !

Her er alt klart for morgendagens frokostrun!
    1. Bolle og kaffe på BGO (hvis de er åpen)
    2. Frokost på SK236
    (3. Frokost i gullstuen på OSL .. klarer jeg det på 45 min?)
    4. Frokost på SK482
    (5. Frokost i gullstuen ARN ... klarer jeg det på 65 min?)
    6. Frokost på SK939 (eller kanskje det er lunsj og sprudlevann)

Har ikke fått Mail fra bolaget så reisen går i 23G

LN-FHU, Upsaker, OttoL and 2 others like this.
  7. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,644
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Nordens Paris for å være spesifikk.
    Forelesningen er over for dagen og jeg har "helg". Får pakke for morgendagens flyvning som for øvrig blir min flyvning nr. 50

Så får jeg gratulere @OttoL med dagen

LN-FHU, Eddie47 and OttoL like this.
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer til @OttoL herfra også!

Nå er det faktisk antydning til sol her på Sunnmøre, så da spørs det om man ikke må ta seg en tur ut å få gjort litt forefallende. Tja, kanskje en kaffikopp til først?

En sånn bordbar SKAL jeg ha på ett tidspunkt! Kanskje julegave til meg selv...?

God tur til turfolket også!

LN-FHU, Kristian and Eddie47 like this.
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra SK907. Knall service fra SAS i dag som oppgraderte hele reisefølget på 4 fra Go til Plus. Mens vi satt i loungen kom en ansatt bort til oss med et lurt smil og nye boardingkort. Overbooking kan være en fin ting.

Earl, RoadKing, EndreD and 5 others like this.
  10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God tysdag frå Hillesøy!

Utsikten til Håja er upåklageleg. Fjellformasjonen på øya er inspirasjonen til Tromsdalen kyrkje (på folkemunne kjent som Ishavskatedralen), som mannen hennar Ingrid Espelid Hovig teikna. Ei flott kyrkje og ei fin øy:
    20180828_130106.jpg

Så kan vi ta ei geografisk nøsting:
    Hillesøy huser Sommarøy hotell, som har namnet etter naboøya. Hillesøy kyrkje ligg på Brennsholmen som slett ikkje er ein holme, men ei bygd som ligg på Kvaløya. Rett nok ligg alt i Tromsø kommune (må ikkje forvekslast med Troms fylkeskommune), men det gjeld å halde tunga i rett munn -- eller rett i munnen for å unngå krøll...

Ha ein lite forvirrande dag!

Og gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn, spesielt @OttoL :)

11. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,294
    Bonuspoeng:
    183
    Skolebenken befinner seg på Stjørdal da eller.......? Rekker du inn til "storbyen" for en pils....?

12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Ganddal (mellom Sandnes og Bryne for de som ikke er kjent). Her er EBD i boks i dag, de siste 267 poengene ble kjøpt for 3.000 grunnpoeng, fant ut at jeg ikke gadd å kaste bort en MR til Gdansk på de få poengene, så den er nå flyttet til siste halvdel av september.

Dette er også siste uka i Stavanger for denne gang, fra neste uke blir det kontor på Lørenskog istedenfor. Det igjen betyr jo dessverre færre flyturer, men samtidig betyr det muligheter for en del svippturer til f. eks. GDN, HAM og LHR midt i uka da det meste av jobben uansett foregår på PC og mobil. Har allerede 4 stykker booket, 1 X GDN, 2 X HAM og 1 X TXL før jul. Den i Berlin med overnatting, de øvrige er dagsturer, eller MR'er som det vel heter på "fagspråket".

Og det betyr jo også at jeg nå får mulighet til å bli med på disse treffene som stort sett er på tirsdager eller onsdager. :)

holmen and Kristian like this.
  13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Odense!

Kom hjem fra Chicago i går kveld etter 2,5 timers forsinkelse grunnet togstopp i København. Rett i seng og sov som en stein til jeg våknet av en melding om jeg kunne reise til Bergen via Muscat i dag.

Så om få timer bærer det tilbake til Københavns lufthavn, før Qatar tar meg til DOH i natt og så videre til MCT i morgen tidlig. Så går turen nordover til Bergen etter 13 timer i Muscat.

holmen, Upsaker and Kristian like this.
  14. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det skulle vere både mulig og trivelig. Må berre sjekke meg inn fyrst, så er eg klar for fyrste buss. Same procedure as every year? Work-work?

15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Fort William.
    Etter en behagelig tur med nattoget fra London og opp hit natt til i dag har formiddagen blitt brukt på å rusle rundt i det som de selv kaller Storbritannias utendørs hovedstad.
    Ettermiddagen har blitt brukt til litt mer tog, tur/retur til Mallaig langs det som er kåret til en av Europas flotteste togruter, West Highland Line.

Absolutt en flott tur, selv om returen bød på litt i overkant typisk britisk vær med regn og lavt skydekke...

Noen kjenner kanskje igjen både vognene og broen fra en av de store filmserie sukseene på 2000-tallet...
    20180828_151423.jpg
    20180828_152549.jpg

16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Galtvort-ekspressen! Magisk! :)

Avixlo, Earl and Eddie47 like this.

Del denne siden