God tirsdag fra landets hovedflyplass, hvor undertegnende har fire timer ventetid før neste flyvning. Dagens frokost i Plus ble av typen selvkomponert med hjemmebakt rundstykke med yoghurt og kaffe fra den lokale flyplasskiosken. Syntes det er litt merkelig at SAS ikke informerer på forhånd om at all servering av mat og drikke er suspendert, jeg hadde «uheldigvis» allerede erfart det forrige uke og stilte derfor forberedt. Selvkomponert smittevern nytt av dagen var å gi blanke i prioritert ombordstigning, så det ble sist ombord og først ut med 45 minutter i sete 1C i mellom. Virket som om jeg var eneste som tenkte det, da halve flyet stod tett i tett klare med boardingkortet i det ombordstigningen skullle starte. Ha en fin tirsdag!
God tirsdagsmorgen! Tilbake på hjemmekontor, teller Covid-19 dager og er nå oppe i 37 innedager, går ting bra slipper jeg imidlertid ut mot slutten av beste helg, hadde vært digg!
God morgen. Merker at jeg blir sløv av å tusle hjemme, for hjernen jobber på lavgir. Jeg har derfor glemt ut at jeg skal ha et videomøte senere idag samtidig som jeg har påtatt meg underholdningsansvar for tre stykk kids som skal på fjelltur samtidig. Survival-teknikken er at de lunsjer (pluss får ekstra godis) akkurat når møtet skal foregå og så stiller jeg med et stykke fra dem i håp om at jeg får med meg det som sies. Takk Gud for muligheten til å skru av kamera. Først imorgen begynner jobbingen min egentlig opp igjen, så det er unnskyldningen min. Siden det verken blir utenlandsturer (Corona) eller Lofoten (hisser meg opp over at det er så dyrt) i sommer, legges ferien til steder lenger sør i Norge. Finnes det andre steder som har OK leilighetshotellet med fullt utstyrt kjøkken a la Frogner House? Vi skipper Oslo som feriemål, men finnes tilsvarende leiligheter på Vestlandet eller andre steder på Østlandet? Har tenkt at leilighet vil være bedre når man reiser med kids, sånn at man slipper å spise alle måltidene ute.
God morgen fra hjemmekontoret. Det var litt hardere enn vanlig å stå opp i dag. Det var litt tidlig.. Men, ferien er over, og jobben kaller. Starter lett i dag, med bare to møter. (Og en haug med e-post) Heldigvis er denne arbeidsuken bare 4 dager.
God morgen fra hjemmekontoret. Måtte dra en gjeng med trøtte tenåringer ut av sengen, noe som de sa de skulle ta ansvar for selv. Men det man sier og det man gjør er visstnok helt forskjellige ting. Så dagen her begynte med litt "preking" og sure ungdommer som mener det alt og alle sin feil men i alle fall i sin egen at de ikke klarte å stå opp til avtalt tid. I morgen kan de finne på så mange unnskyldninger de bare ønsker, men da er det lærerne som skal få høre det mens de skriver fravær i notatboka. ARG! Ellers viste det seg at en del kolleger valgte å jobbe mens jeg har tatt noen dager avspasering, så det tar en god stund å lese alle e-poster som har kommet inn. Må si at jeg gleder meg til dagen jeg kan jobbe på kontoret igjen, på tross av at kaffen er bedre hjemme. Ha en fin dag!
God morgen fra Viken. Verdens kjedeligste påske overlevd...Hverken ski på beina eller Disneyworld, Ocean park, Ozone bar eller JW Marriott er opplevd... Nå ryker sommer utfarten til DPS/SIN open jaw... Må snart etablere ny hobby, er så møkk lei FIFA 2020, ferdig med Assasins Creed Odessy. Sett det som er spennende på Netflix, hagestell tok fruen... Hva skal en finne på? Papir mølja på jobbet er ajourført... Siste status : Reisebasillen har fått egen respirator og ligger i koma...Selvvalgt eller corona? Siste sa han til meg før ble innlagt på intensivavdelingen, var at han er i dyp depresjon og utviklet traumer fra å være for mye hjemme God corona preget, hjemme karantene og planlegging av 2021`s utfarter dag i dag...
God morgen fra hjemmekontor Asia! Konstaterer at jeg har overlevd påsken, men har klart å kjøpe flybillett til jul med SAS business for Eurobonuspoeng. Det ble påskens høydepunkt! (!) I dag startet dagen med å se på katastrofetallene til Norwegian, betale regninger og få fart på livet igjen etter noen intetsigende dager! Lykke til med dagens flybestillinger og flyreiser
Påsken er over og vi her på solkysten er tilbake i hverdagen .. Hva er forskjellen? Nesten hele byen er påske(corona) stengt .. men polet er åpent!
Noen i Dubai har iallfall hatt en dårlig dag på jobben: https://www.pprune.org/rumours-news/631535-ba-350-ek-777-collide.html
God kveld fra hovedstaden. Ny arbeidsuke på hjemmekontoret i gang, litt rart å komme i gang igjen, men samtidig helt greit når man vet det bare er 4 dagers uke. Snart helg Nyt kvelden folkens
God kveld fra et nitrist, grått, surt Haugesund. Som han sa "verdens kjedeligste påske" er over. Jeg er så heldig at helt siden jeg var pitteliten ble jeg dratt med på fjellet på ski i påsken, noen ganger på en firmahytte, men også på dagsturer. I voksen alder har det blitt mange påskeskiturer både i inn- og utland. Og jeg tok meg selv i å spekulere i går på om denne påsken faktisk er første gang i livet jeg ikke har ski på beina og snø under skia, tror faktisk det. Men skal ikke klage når man tenker på de som har det så ekstremt mye verre enn de fleste av oss i disse dager, tenker også at jeg er heldig som har jobb da jeg kjenner flere i O&G som på nytt er berørt, og så sitter jeg her og er nettopp ferdig med dagens andre arbeidsøkt. Jeg har så himla lysst til å reise til Alpene igjen neste vinter, men ...vel...jaja.. er usikker på om jeg er optimistisk eller pessimistisk vedrøende det. Ser helsedirektøren er ute nå i dag og sier at det neppe blir noe særlig åpning for utenlandsreiser dette året ihvertfall. Ha en fin kveld. Mvh Fjordheim
Merk mine ord, verdens kjedeligste, ikke verdens verste eller dødsliste, vi takker daglig for at vi er i live...Helsedirektøren er morsom