God tirsdag fra Flytoget. Ser ut til at uken blir full av mini-snags, ingenting alvorlig, bare irriterende. Snøkaos og trikkestans hjem etter jobb i går, og så kansellerte SAS 07.00-flyet mitt på kvelden og satt meg på 08.05 i stedet. Ble «oppgradert» fra 3D til 3E, fullt setekart. Så klarte Oslo Taxi igjen å unngå å ha forhåndsbestilt bil klar, med påfølgende ringing og masing og forsinkelse. Klok av skade var jeg mer frempå nå og ringte dem i forkant, allikevel kom jeg frem 5 minutter for sent på en tur som tar 4 minutter… Det er prosentvis ganske stygg forsinkelse. Satser nå på effektiv de-ice og noen gode arbeidstimer før lunsj på borte-bortekontoret. Går vel bra til slutt. Ha en solid en!
God morgen fra kontoret. Eller, garasjen. Jeg tok høyde for kaos på veien, men det virker som at alle med sommerdekk har blitt hjemme i dag. Så jeg dro hjemmefra i alt for god tid. Skal trene kl 8, og det er jo nesten 20 minutter til! Jaja. Da er det tid til litt IF. I mer grisgrendte strøk (les: hjemme hos meg) har det kommet en god halvmeter med snø. Her ved sjøen er det ca 3 cm. Ble vekket av brøyting i natt, men det er greit, for da slapp jeg å måke snø i dag tidlig. Fint å ha naboer med traktor! Fikk epost fra Swiss om at jeg måtte velge seter på helgens tur, og det var fint, for det fikk jeg ikke gjort på nettsidene til SAS. "Litt" misunnelig på @kjeeli og junior, men det blir nok min tur en dag også. Ha en fin en!
Morn fra godstolen. En rolig kaffestund før jeg stikker til episenteret av bartebyen for å jobbe. Dagen avsluttes med et pizzamøte med noen studenter. Det blir en slag belønning for at de har jobbet for meg i noen måneder i er fag. Man har nemlig ikke lov å betale de, står helt tydelig i fagets beskrivelse. Ha en fin dag
God morgen fra Sølvbyen, hvit og fin. Snøfreseren er på service, dårlig timing, men sørlandsskuffa og pensjonisten holder ennå unna. Det blir en ny runde med CT-telefonering i dag, dukket opp biz til TFS med Lufthansen. Ha en fin dag!
God morgen fra Oslo Opphold, men værgudenes eskapader synes på bakken. Stilte klokken og vipps var det vinter...deprimerende for en som foretrekker årstiden vi forlater... Ha likefullt en flott tirsdag!
God morgen fra OSL, flytoget går på skinner som vanlig. Ingen i fasttrack og litt obligatorisk kaffe i lounge. Dette må jo bli en bra dag. Snøkaos igår snakker vi ikke om. Happy flydag.
God føremiddag frå Sunnfjord. EDB-nytt melder at vi har fått nye eigarar. Det var kjekt, so vert det rikeleg med kapital til alt det artige vi skal til med. Ikkje berre det, men jaggu har eg fått meg ein ny kompanjongbillett frå Sambandsstatssnøggen og. Blir nesten dårlig av å få det. Blir berre sitjande å leite etter framtidig moro. Sa nokon LH F til EZE?
God formiddag fra hjemmekontoret. Det bærer snart avgårde mot sentrum og besøk hos partnere. Dessverre ble det avbestilling av to turer i november til varmere strøk. Erstattet av to turer i feil retning på denne årstiden. Jaja, får gjøre det beste ut av det. Ha en flott tirsdag!
Good day fra Porsgrunn. Våkna som vanlig tidlig etter første nattskift på jobb. Fyre i peisen og fikle på interwebben. Mangler 6000 i spend før januar for en CT. Skal gå greit tipper jeg. Ha en varm dag
God formiddag fra fergen i Buenos Aires som snart er på vei til Colonial del Sacramento i Uruguay. Strålende tur fra SCL til EZE med KLM. Det hadde vært en feil med cateringen, så de hadde bare måltid til premium økonomi tilgjengelig, men det var greit nok det. Avsluttet dagen i går med en tur innom @Eddie47 sin anbefaling i Buenos Aires, Estilo Campo, som kan anbefales videre. Ha en super dag!
God morgen fra sete 1A ombord UA820. Oppsatt rutetid på fem timer fra Mexico City til San Francisco i dag, men ser ut som at vi gjør unna turen på fire timer. Kofferten min nådde ikke connection i Brussel i går, og den fikk seg med det en overnatting i Frankfurt. Uheldigvis mistenker jeg at de sender den til Mexico City i stedet for rett til San Francisco/Las Vegas hvor flyturen går i dag (og som ble oppgitt som adresse). Fantastisk hva en AirTag i kombinasjon med historikk på Flightradar24 kan gjøre, selv om enda senere ankomst trolig betyr at jeg faktisk har behov for å maksimere reiseforsikringsdekningen på 5000 kroner. Ha en fin tirsdag!
God ettermiddag fra OSL og sete 4A på QR176. Om jeg rekker connection i DOH så er jeg i BKK rundt lunsjtider lokal tid i morgen, da skal jeg også prøve meg på ett aldri så lite reisebrev,
God dag fra 4L på AY41 til Seoul.@Wiolenze, prøvde å bestille QR men de var helt full, da hadde vi vært på samme flight. Q-Suites fra doh til ICN, så surt at det var fullt. Alt var faktisk fullt i C unntatt AY og EK Enten er kapasiteten mye lavere eller så er det noe spesielt så skjer i Korea nå. Har fått nye Finnair business da som et plaster på såret. The business seat that doesn't recline.... Kanskje det kommer et mini reisebrev om nye Finnair business class hvis jeg får tid.
QR er sære, ofter ledige seter men ikke noe for salg. 1 D/G er ledige, vært mulig å velge de siste dagene. God tur