Gode seter SAS A340 med ny konfig

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av helged, 24. febr 2016.

Tags:
  1. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg har forstått det er ikke layouten på A330 og A340 helt lik.

    På Seatguru har det kommet opp oppdatert seat map for A330, men ikke A340.

    Hvilke seter er det som har ekstra benplass på A340? Og er det noen andre ting en må passe på når en velger sete?
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    bump, skal selv til tokyo med A340 begge veier (ny kabin ut og gammel tilbake) så dette hadde vært fint med svar :)
     
  3. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Etter mine erfaringer med Go, Plus og Biz i A343 CPH-SFO, CPH-NRT (ny kabin): Første rad i GO (rett bak PLUS) har veldig mye benplass. Første rad i PLUS anbefales ikke pga skjerm. Første rad i Biz har ekstra mye plass, men skjermen er ganske langt unna.
     
  4. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er 185cm, oppfatter meg selv som lite fleksibel, hater passasjerer ved siden av meg og elsker å krangle, så midtsete og Go et sjelden en bra combo. A340 med ny cabin var ikke noe problem i det hele tatt! Sov som en stein i Go, bra nok plass til beina men litt liten plass til mat og drikke. Economy blir aldri noe mer enn det er...
     
    helged, Islending and Shyneno like this.
  5. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ble oppgradert til pluss med poeng hjem fra NRT, og trodde det ga meg tilgang til ANA eller United lounge, men det gjorde det ikke. Plus uten gullkort viste seg å bare ha tilgang til Korean Air sin lounge. Og den var ganske stusselig.

    Rart at vi måtte til skyteam for å få lounge.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgraderinger med poeng innebærer kun oppgradering av serviceklasse, og gir ikke tilgang til lounge, fast track mv.
     
  7. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, ok. Viste at jeg ikke fikk ekstra poeng, men det er altså kun tiden i luften som endres når du oppgraderer med poeng.
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel sånn at hvis bestiller oppgradering på forhånd og får oppgraderingen gjennom - så får du både lounge og fast track. (...og i praksis også høyere bag allowance har det vist seg for mitt vedkommende).

    "Standby" point upgrade så får du ikke dette iht. reglene - men i praksis så ville det ikke forundre meg om du slapp gjennom i fast track og lounge hvis du oppgraderte i sjekkinn. Hvis oppgraderingen gjøres ved gate - så har jo selvssagt ikke fasttrack og lounge noen funksjon lenger....
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Får man tilbud om oppgradering fra SK før selve reisedagen, eller må man vente til man ankommer flyplassen?

    Noen som har fått tilbud om oppgradering for cash fra Go til Plus på CPH-SFO, hvor mye pleier de å ta?
     
    Shyneno liker dette
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg mente, er at man ikke får lounge ved poengoppgradering til SAS Plus på IC, verken ved forhåndsoppgradering eller senere jf. punktene på https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/#SAS1. Man får derimot lounge ved forhåndsoppgradering til biz (edit: og, ser jeg, fast track ved forhånds poengoppgradering til Plus).

    Ved kjøpt oppgradering via Optiontown får man naturligvis hele pakka.
     
  11. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Vurderer rad 9 vindussete.
    SAS sine sider viser at setet er inn mot vinduet, men SeatGuru viser at setet er ut mot midtgangen. Foretrekker helt klart den konfigurasjonen hvor setet er inn mot veggen.

    Er det noen som vet hva som er tilfellet for rad 9?
     
  12. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    529
    Likes mottatt:
    1,388
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg husker er oddetallsrader ved gangen og partallsrader mot vindu. Rad 9 burde altså være mot gangen.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Rad 9 er oddetall og dermed ut mot midtgang. Men det er bulkead i den lille kabinen, så det er bedre benplass. Så da spørs det hva som er prioritert.
     

Del denne siden