Slik jeg har forstått det er ikke layouten på A330 og A340 helt lik. På Seatguru har det kommet opp oppdatert seat map for A330, men ikke A340. Hvilke seter er det som har ekstra benplass på A340? Og er det noen andre ting en må passe på når en velger sete?
bump, skal selv til tokyo med A340 begge veier (ny kabin ut og gammel tilbake) så dette hadde vært fint med svar
Etter mine erfaringer med Go, Plus og Biz i A343 CPH-SFO, CPH-NRT (ny kabin): Første rad i GO (rett bak PLUS) har veldig mye benplass. Første rad i PLUS anbefales ikke pga skjerm. Første rad i Biz har ekstra mye plass, men skjermen er ganske langt unna.
Jeg er 185cm, oppfatter meg selv som lite fleksibel, hater passasjerer ved siden av meg og elsker å krangle, så midtsete og Go et sjelden en bra combo. A340 med ny cabin var ikke noe problem i det hele tatt! Sov som en stein i Go, bra nok plass til beina men litt liten plass til mat og drikke. Economy blir aldri noe mer enn det er...
Ble oppgradert til pluss med poeng hjem fra NRT, og trodde det ga meg tilgang til ANA eller United lounge, men det gjorde det ikke. Plus uten gullkort viste seg å bare ha tilgang til Korean Air sin lounge. Og den var ganske stusselig. Rart at vi måtte til skyteam for å få lounge.
Oppgraderinger med poeng innebærer kun oppgradering av serviceklasse, og gir ikke tilgang til lounge, fast track mv.
Ah, ok. Viste at jeg ikke fikk ekstra poeng, men det er altså kun tiden i luften som endres når du oppgraderer med poeng.
Det er vel sånn at hvis bestiller oppgradering på forhånd og får oppgraderingen gjennom - så får du både lounge og fast track. (...og i praksis også høyere bag allowance har det vist seg for mitt vedkommende). "Standby" point upgrade så får du ikke dette iht. reglene - men i praksis så ville det ikke forundre meg om du slapp gjennom i fast track og lounge hvis du oppgraderte i sjekkinn. Hvis oppgraderingen gjøres ved gate - så har jo selvssagt ikke fasttrack og lounge noen funksjon lenger....
Får man tilbud om oppgradering fra SK før selve reisedagen, eller må man vente til man ankommer flyplassen? Noen som har fått tilbud om oppgradering for cash fra Go til Plus på CPH-SFO, hvor mye pleier de å ta?
Det jeg mente, er at man ikke får lounge ved poengoppgradering til SAS Plus på IC, verken ved forhåndsoppgradering eller senere jf. punktene på https://www.sas.no/eurobonus/bruk-poeng/seat-upgrade/#SAS1. Man får derimot lounge ved forhåndsoppgradering til biz (edit: og, ser jeg, fast track ved forhånds poengoppgradering til Plus). Ved kjøpt oppgradering via Optiontown får man naturligvis hele pakka.
Vurderer rad 9 vindussete. SAS sine sider viser at setet er inn mot vinduet, men SeatGuru viser at setet er ut mot midtgangen. Foretrekker helt klart den konfigurasjonen hvor setet er inn mot veggen. Er det noen som vet hva som er tilfellet for rad 9?
Så vidt jeg husker er oddetallsrader ved gangen og partallsrader mot vindu. Rad 9 burde altså være mot gangen.
Rad 9 er oddetall og dermed ut mot midtgang. Men det er bulkead i den lille kabinen, så det er bedre benplass. Så da spørs det hva som er prioritert.