Gode tips til en CT-tur i Business til varmere strøk i november/desember?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Travellingalf, 31. aug 2016.

1. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,672
    Bonuspoeng:
    113
    Der er et hilton hotell som ligger midt i sentrum, et hyatt litt utenfor og et intercontinental. Har dessverre ikke bodd på noen av dem, men hyatt hotellet skal etter hva jeg har hørt ha en knall bra longe.

Travellingalf liker dette
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    34,299
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært en del i Hua Hin og Cha Am som ligger 12-15 min kjøring unna. Av hotellene i Hua Hin er det Intercont og Hilton som gjelder. Holiday Inn i Cha Am er rebrandet, vet ikke hva det er nå. Ligger ett Marriot i "vegg-i-vegg", bodde der før det ble kjedehotell og det var OK. Må være oppmerksom på at de idylliske bildene med blått og klart hav ikke stemmer med virkeligheten når en kommer til de 2 nevnte stedene, det ligger inne i bukte og fremstår litt mer "grumsete". En utrolig rolig og koselig plass å reise til med hyggelige folk uten det stresset som kan påvirke HKT området. Ca 3 timers kjøring fra BKK. Bestill eventuelt bil med airport pick-up så er det i boks for ca 4000 lokale.

3. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde på Charter-Hilton i Hua Hin i påsken.
    Jeg hadde bestilt Sukothai suite på 240 kvadrat - den var fin, men resten av hotellet var ganske herjet er Kuoni 12 år lange bruk.

Intercont i Hua Hin ønsket ikke barn
    Hyatt ligger fortsatt langt utenfor alfa vei !

4. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,629
    Bonuspoeng:
    183
    Centara Grand Beach Resort er trolig det beste hotellet i Hua Hin, og bildene lyver nesten ikke. Mao.nydelig sted med god plass, hyggelig personale og god mat. Vi er på vei dit igjen i oktober. Velger alltid rom med med Club. Har sitt eget fordelskort, og etter ca ti døgn er du på gullnivå hvis du bestiller direkte. Med Aftenpostenabonnement kan du bestille via HEI, det ble nesten 20% billigere.
    Vi får si som NRK pleier: Godt valg!

watchaddicted and Travellingalf like this.
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk. Takk igjen for innspill og svar!

Hva med Bali? Er det noen av dere som har prøvd Conrad Bali som ligger i Nusa Dua på Bali? Ev. andre hotelltips på Bali?

6. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    IC Hua Hin sier de ikke ønsker barn i den nye clubloungen, men den er faktisk ikke noe å hige etter da de har ett opplegg for familier (i clubrom) i andre barer på resorten. I lee-la bar får man en bedre barmeny (f.eks bare Gordons i loungen, mens det også er Bombay på clubmenyen i lee-la bar) og masser av mat servert ved bordet (slipper å hente selv i buffeen i loungen som faktisk er ganske liten). Frokosten er også mye bedre i hovedrestaurant'en. Vi hadde et fantastisk opphold der i sommer og ble oppgradert til 131 kvm suite som Platinum Ambassador, og det er også gratis inngang til Vana Nava water park inkludert.

Hilton har tapt seg over årene, og redusert loungetilbudet, så vi flyttet tilbake til IC for et par år siden. Hyatt kan vel @Flemming Poulsen fortelle deg alt om.

Last edited: 02. sept 2016
  7. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde 3 netter i fjor på følgende hotel: http://www.sheratonhuahinpranburi.com/
    Trivdes veldig bra der men det lå et stykke utenfor Hua Hin (mener det var ca 20 min kjøretur). Hotellet setter opp minibusser på faste tidspunkter begge veier.

8. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Da ser det ut som at det ordnet seg med tur for oss. Agenten i CT-telefonen fant til og med bedre alternativer enn jeg selv hadde funnet, så nå blir det Swiss i Business til Singapore og Turkish på returen. Så kjøper vi noen billetter selv tur/retur Bali. Ser man kan få Business-billetter med bl.a. KLM og Garuda Indonesia for en relativt rimelig penge på den ruten. Blir ingen ny flagg på kartet mitt denne gangen, men dette ser vi virkelig frem til! :)

Tusen takk for all hjelp folkens!

Edit:
    Til info så blir reiseruten AES - OSL - ZRH - SIN (Swiss på de to siste strekkene) og SIN - IST - OSL - AES på returen (Turkish på de to første strekkene). Totalt 140 000 poeng og drøye 5000,- i avgifter for to voksne og en infant. Synes det er helt greit for billetter som koster ca 80 000,- om jeg skulle ha kjøpt de via momondo i dag.

Last edited: 03. sept 2016
    Edin, bighc, Xflipper and 1 other person like this.
  9. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    SAN DIEGO!

Origo and Travellingalf like this.
  10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    En veldig fin by som jeg gjerne besøker igjen, men denne gangen ble det østover.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er prisen for infant?

12. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Liker du whisky? I så tilfelle, bør du planlegge mye tid i loungen på ZRH. Den er nyåpnet, og er den desidert beste loungen jeg har vært i (har kun prøvd star alliance gold/business lounger, ikke first). Den har over 120 sorter whisky, og bartenderne er ekstremt dyktige, med mye kunnskap. Det er også en egen kokk der som lager diverse matretter på bestilling, varierende avhengig av tidspunkt på døgnet.

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Var nok litt uklar der siden det var null poeng og null i avgifter for henne ifølge agenten. Så egentlig betalte vi vel bare avgifter og poeng for oss to voksne. Nå har jeg ikke detaljene foran meg, men mener det var ca 2800,- per voksen i avgifter.

14. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Foreløpig ser det ikke ut som at vi får så mye tid i loungen(e) i Zürich på denne turen, men har en plan om å prøve å få flyttet til en tidligere avgang slik at jeg får prøvesmakt litt i alle fall ;) Jeg har også hørt mye bra om den/de nye loungene til Swiss så skulle gjerne ha slått ihjel noen ekstra timer der.
    Men om det ikke går så skal vi vel muligens innom denne loungen under MegaDO ganske snart om jeg ikke tar feil...

Baldrick liker dette
  15. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sysler med liknende planer som Travellingalf, og det ser ut som turen går mot Karibien eller Mellom-Amerika. Tanken er å bruke CT til en større hub i nærheten og bare kjøpe en billig tilslutningsbillett til endelig destinasjon (feks. Cancun). Jeg har foreløpig funnet åpninger på

- LH Biz tur/retur med 747-8i. Denne går direkte til Mellom-Amerika
    - SK Biz på turen og Austrian Biz på returen. Disse er til/fra USA, og må derfor gjøre immigration osv. der før siste leg.

Noen råtips på hva jeg bør velge? Biz-produktet på SK og Austrian skal vel være bedre enn LH. Men flere av dere beskriver det som tungvindt med connection via USA. Såpass tungvindt at det er bedre å ta LH rett til MEX feks? Kan legge til at målet nok er LH F to uker før - er det da en fordel å ha sikret seg forbindelsene fra OSL til MUC/FRA?

16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du risikerer å få et kort opphold om du ikke har booket tidlig inn fra Oslo.
    Ville ikke risikert det om målet er LH F :)

17. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sant. Sist hadde jeg en del timer, og det er helt klart det beste. Men går det an å bruke CT-en til å booke SAS/OS-varianten, og samtidig booke en vanlig poeng-billett OSL-FRA for å "holde av" plasser der? Er kanskje ikke sikkert det går å bruke den bookingen inn i en ny CT-booking? Evt. om plassene blir ledige med en gang hvis man avbestiller slik at de kan brukes på CT-bookingen med LH F.

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det går å holde av og bytte rundt på reiser.
    Det er mulig du kan booke opp dobbelt og avbestille ene og flytte CT, men da trenger du en god porsjon poeng.. :)

19. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk. Jeg endte opp med SK og OS til/fra MIA. Det bør uansett bli en god Biz-opplevelse etter det jeg har skjønt, forhåpentligvis verdt mellomlanding i USA. Og så får heller LH F bli en (veldig) positiv overraskelse :)

20. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Tar opp denne tråden da jeg vurderer en å svi av en CT til varmere strøk.
    Tror reisen bli i business med min far:

OSL-CDG-TPE-BKK-SIN-BKK-TYO-FRA-OSL

osl-cdg SAS
    cdg-tpe-bkk EVA air
    bkk-sin-bkk SQ
    bkk-tyo TG
    tyo-fra LH
    fra-ols LH

Mye av reisens formål er selvsagt flyopplevelsen.
    Ønsker å teste a380 og derfor velger å fly TG til Tokyo.
    Forslag til forbedringer?

Del denne siden