Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,874
    Likes mottatt:
    8,073
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ARN-OSL-TRD for noen uker siden og endret til ARN-TRD men ok:D
     
    Rapolo, Teknolai and markus like this.
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,920
    Likes mottatt:
    7,128
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo ikke første gang teori og praksis ikke er det samme når det gjelder sas sin kundebehandling ;) Blir garantert ikke siste heller
     
    Rapolo, Teknolai and Eddie47 like this.
  3. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    568
    Likes mottatt:
    1,585
    Bonuspoeng:
    93
    Mener det bør være greit å endre A-X-B til A-B. Trolig lavere skatter og lavere risiko for at passasjeren blir strandet på et sted hvor SAS må betale hotell.
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,239
    Likes mottatt:
    3,416
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde å endre en SAS Bonus billett i HND i dag (til tidligere fly videre fra CPH). Det fungerte dessverre ikke. Men dem var nok veldig engasjert med å prøve. Hun bak skranken tilkalte også en supervisor da hun ikke fikk det til (jeg ba ikke om det). Han ringte da noe som han snakket med på engelsk, men resultatet var at dem ikke fant ledige seter. Jeg fant noe på web som var ledig i booking klasse M/Z, men om det betyr at det var tilstrekkelig kapasitet for gratis ombooking kan jeg ikke si. Dem mente at jeg skulle prøve igjen i CPH...det skal jeg gjøre, men siden vi har bagasje går det vel ikke.

    Edit: Jeg prøvde å ordne en ombooking i Transfer Center i København. Dem prøvde definitivt å få det til, tre stykker diskutere i bakgrunnen om det var mulig, men bagasjen vår åpenbart det som gjorde en ombooking umulig.
     
    Last edited: 02. jan 2024
    Spielhaug liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant problemstilling i HND, teknisk sett faller den under samme dag så man skulle tro det ville gå. Kanskje det er andre flight i sekvens som endres som gjør at det blir krøll?
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,239
    Likes mottatt:
    3,416
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nettopp boardet SK366 til Trondheim. Foran meg et - tilsynelatende - Diamant medlem. Han fikk rød i gate og gate agenten sa: "Du er på feil flyvning. Har du bagasje med deg? Da kan jeg sikkert booke deg om til denne flyvningen."
    Fint å se at dem er såpass fleksible.
     
    Teknolai, EndreD, Flymunda and 5 others like this.
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kjenner til om det er noen begrensing på antall passasjerer på samme booking som benytter denne fordelen? La oss si vi er hele familien på fire personer med meg som EBD. Gitt det er ledige plasser naturligvis.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    The Euro Bonus Diamond member can bring one (1) guest or up to four (4) immediate family members (Spouse/ partner/ parents and children) when traveling
     
    Teknolai, view, holmen and 2 others like this.
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Ser der ja, den fant jeg ikke selv - takk!
     
  10. Chag

    Chag 42195m

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    The option to self-rebook through the app/website is still coming...

    Any news?
     
    stekus liker dette
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,288
    Likes mottatt:
    1,268
    Bonuspoeng:
    113
    Til info: Det er "big no-no" hvis "bring one (1) guest" er på en annen booking...... det var helt uaktuelt i gaten i TRD.....
     
    Teknolai and Baldrick like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,535
    Likes mottatt:
    3,556
    Bonuspoeng:
    113
    CUN-ORD-LHR-OSL på en billett, og separat billett videre. Misset connection på LHR med ombooking ankomst OSL en time etter avgang separat billett.

    Prøvde å få til gratis ombooking til senere fly fra OSL i SAS sin service skranke ved LHR. De inkludert supervisor på telefon var kjent med konseptet og prøvde, men fikk ikke til og ba meg ringe kundeservice. Der fikk jeg beskjed om 250 kroner i ombookingsgebyr eller ingen ombooking.

    Endte opp med å betale, så får jeg trolig be om refund i etterkant. Med forbehold om at jeg har lett godt nok, så kan jeg ikke se at vilkårene setter krav om at man må spørre på faktisk avreiseflyplass.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sakset ut i fra den infoen SAS har sendt ut til sitt eget personell, og det er ikke spesifisert samme eller forskjellig PNR. Så da blir det fort opp til agentene å tolke det som de ønsker.
     
    Teknolai liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,341
    Likes mottatt:
    19,553
    Bonuspoeng:
    293
    Det er i alle fall klart på enkelte punkter. Her fra priority boarding reglene;
    upload_2024-1-16_12-48-38.png

    Antar at dette er noe man har innført for å redusere manuelt arbeid, slik at enten går det automatisk, ellers går det ikke...
     
    petrate, Teknolai and Flyingdutchman like this.
  15. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Generelt så er
    Korrekt, og de har lagt ordlyden spesifikt "The guest (1) or the immediate family members (4) must travel on the same flight as the card holder.".

    Om reglen hadde vært samme PNR, så ville det jo vært naturlig at de skrev PNR istedenfor same flight.

    Men desverre nå som jeg tar faktisk å graver dypere inn i manualene/policyene vi har hos SAS så står det følgene (se bilde). Her står det også at transfers kan ikke endres eller fjernes.

    Så er jo spørsmålet om hvor mange som dypdykker så langt inn i manuelene, da det finnes utrolig mye der. Personlig vil jeg så etter ordlyden "same flight" frem til SAS eventuelt påpeker at vi gjør feil - trossalt en liten detalj som ikke burde ha så utrolig mye i si for SAS. Men dette vil da i utgangspunktet bli en "ekstra" tjeneste man ikke har krav på.

    upload_2024-1-16_22-42-8.png
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Dette er en annen enn den som ble publisert her i høst. Her har du markert et punkt med PNR, så da er det vel det som er riktig?
     
  17. Bonsai

    Bonsai Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    53
    Den som ble publisert i høst var også fra meg.
    SAS har mye info i mange forskjellige kanaler.

    Den som ble publisert i høst kom fra en slags "newsletter" som sendes hver måned til handlingselskapene (som vi er obligatorisk til å lese).

    Den som jeg sende ovenfor der kommer direkte fra manuelene til SAS og er i utgangspunktet den "offisielle".
     
  18. Alby8888

    Alby8888 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser BER-CPH-OSL, ved transfer senter på CPH, fikk endrer fly som går 10pm til dagen etter.
     
    Eddie47 liker dette
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Minus i boka for Evenes! Checkin nekter å ha noe med ombooking å gjøre. Mikael på telefon hadde mye medfølelse og forståelse. Han ringte også noe slags HQ, som bekrefter at mange plages med det på enkelte flyplasser rundt omkring, men vi diamanter må bare vente på at vi kan ordne selv på nett før dette blir noe man kan stole på vil fungere noenlunde greit.

    I tillegg virker hverken bagasjebånd eller drikkefontene inne ved gatene.
     
    Nordlands liker dette
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,092
    Likes mottatt:
    3,316
    Bonuspoeng:
    113
    Minus i boka for Stavanger. Widerøe kunne ikke endre noe som helst i dag selv med diamant status, og SAS nekter å booke om via telefon.

    Dette her er bare bull sh*t fra SAS. Man kan ha hvilken som helst status i verden og likevel site i grøten pga dem. Skal ikke være mulig.
     
    stekus liker dette

Del denne siden