Det er jo ikke første gang teori og praksis ikke er det samme når det gjelder sas sin kundebehandling Blir garantert ikke siste heller
Mener det bør være greit å endre A-X-B til A-B. Trolig lavere skatter og lavere risiko for at passasjeren blir strandet på et sted hvor SAS må betale hotell.
Jeg prøvde å endre en SAS Bonus billett i HND i dag (til tidligere fly videre fra CPH). Det fungerte dessverre ikke. Men dem var nok veldig engasjert med å prøve. Hun bak skranken tilkalte også en supervisor da hun ikke fikk det til (jeg ba ikke om det). Han ringte da noe som han snakket med på engelsk, men resultatet var at dem ikke fant ledige seter. Jeg fant noe på web som var ledig i booking klasse M/Z, men om det betyr at det var tilstrekkelig kapasitet for gratis ombooking kan jeg ikke si. Dem mente at jeg skulle prøve igjen i CPH...det skal jeg gjøre, men siden vi har bagasje går det vel ikke. Edit: Jeg prøvde å ordne en ombooking i Transfer Center i København. Dem prøvde definitivt å få det til, tre stykker diskutere i bakgrunnen om det var mulig, men bagasjen vår åpenbart det som gjorde en ombooking umulig.
Interessant problemstilling i HND, teknisk sett faller den under samme dag så man skulle tro det ville gå. Kanskje det er andre flight i sekvens som endres som gjør at det blir krøll?
Jeg har nettopp boardet SK366 til Trondheim. Foran meg et - tilsynelatende - Diamant medlem. Han fikk rød i gate og gate agenten sa: "Du er på feil flyvning. Har du bagasje med deg? Da kan jeg sikkert booke deg om til denne flyvningen." Fint å se at dem er såpass fleksible.
Noen som kjenner til om det er noen begrensing på antall passasjerer på samme booking som benytter denne fordelen? La oss si vi er hele familien på fire personer med meg som EBD. Gitt det er ledige plasser naturligvis.
The Euro Bonus Diamond member can bring one (1) guest or up to four (4) immediate family members (Spouse/ partner/ parents and children) when traveling
Til info: Det er "big no-no" hvis "bring one (1) guest" er på en annen booking...... det var helt uaktuelt i gaten i TRD.....
CUN-ORD-LHR-OSL på en billett, og separat billett videre. Misset connection på LHR med ombooking ankomst OSL en time etter avgang separat billett. Prøvde å få til gratis ombooking til senere fly fra OSL i SAS sin service skranke ved LHR. De inkludert supervisor på telefon var kjent med konseptet og prøvde, men fikk ikke til og ba meg ringe kundeservice. Der fikk jeg beskjed om 250 kroner i ombookingsgebyr eller ingen ombooking. Endte opp med å betale, så får jeg trolig be om refund i etterkant. Med forbehold om at jeg har lett godt nok, så kan jeg ikke se at vilkårene setter krav om at man må spørre på faktisk avreiseflyplass.
Det er sakset ut i fra den infoen SAS har sendt ut til sitt eget personell, og det er ikke spesifisert samme eller forskjellig PNR. Så da blir det fort opp til agentene å tolke det som de ønsker.
Det er i alle fall klart på enkelte punkter. Her fra priority boarding reglene; Antar at dette er noe man har innført for å redusere manuelt arbeid, slik at enten går det automatisk, ellers går det ikke...
Generelt så er Korrekt, og de har lagt ordlyden spesifikt "The guest (1) or the immediate family members (4) must travel on the same flight as the card holder.". Om reglen hadde vært samme PNR, så ville det jo vært naturlig at de skrev PNR istedenfor same flight. Men desverre nå som jeg tar faktisk å graver dypere inn i manualene/policyene vi har hos SAS så står det følgene (se bilde). Her står det også at transfers kan ikke endres eller fjernes. Så er jo spørsmålet om hvor mange som dypdykker så langt inn i manuelene, da det finnes utrolig mye der. Personlig vil jeg så etter ordlyden "same flight" frem til SAS eventuelt påpeker at vi gjør feil - trossalt en liten detalj som ikke burde ha så utrolig mye i si for SAS. Men dette vil da i utgangspunktet bli en "ekstra" tjeneste man ikke har krav på.
Takk! Dette er en annen enn den som ble publisert her i høst. Her har du markert et punkt med PNR, så da er det vel det som er riktig?
Den som ble publisert i høst var også fra meg. SAS har mye info i mange forskjellige kanaler. Den som ble publisert i høst kom fra en slags "newsletter" som sendes hver måned til handlingselskapene (som vi er obligatorisk til å lese). Den som jeg sende ovenfor der kommer direkte fra manuelene til SAS og er i utgangspunktet den "offisielle".
Minus i boka for Evenes! Checkin nekter å ha noe med ombooking å gjøre. Mikael på telefon hadde mye medfølelse og forståelse. Han ringte også noe slags HQ, som bekrefter at mange plages med det på enkelte flyplasser rundt omkring, men vi diamanter må bare vente på at vi kan ordne selv på nett før dette blir noe man kan stole på vil fungere noenlunde greit. I tillegg virker hverken bagasjebånd eller drikkefontene inne ved gatene.
Minus i boka for Stavanger. Widerøe kunne ikke endre noe som helst i dag selv med diamant status, og SAS nekter å booke om via telefon. Dette her er bare bull sh*t fra SAS. Man kan ha hvilken som helst status i verden og likevel site i grøten pga dem. Skal ikke være mulig.