Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    467
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler alle som opplever det slik fortsatt å sende mail til diamantmailen med info om aktuell avreise og hva som skjedde slik at opplæring kan bli gitt til alle.

    Etter at det ble klaget en del om Værnes i starten i diverse fora rundt dette. Så ser det nå ut som om ansatte har fått den opplæringen de trenger og greier å fikse dette helt enkelt.
     
    themichael and Henrik like this.
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,092
    Likes mottatt:
    3,316
    Bonuspoeng:
    113
    Vet du hva diamantmailen er?
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,178
    Likes mottatt:
    8,084
    Bonuspoeng:
    183
    Når du slenger ut en påstand som dette, uten å komme med noe konkret om situasjon, bakgrunn, forklaring fra SAS/ground handling eller i det hele tatt noe som gjør det mulig å forstå situasjonen, så er det ikke så godt å si noe fornuftig om det. Jeg synes det er et veldig fornuftig forslag fra @LaDuden å sende en god beskrivelse til en av de kanalene som faktisk kan ta tak i dette.

    Selv om diamantmailen ikke løser alle verdensproblemene umiddelbart, går det an å tenke seg at de faktisk følger med og bruker det som input til organisasjonen og eskalerer hvor nødvendig, selv om det ikke blir helt synlig resultat med en gang.

     
    Teknolai and holmen like this.
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke klarte samme dame som nektet å prøve å endre min reise å gjennomføre priority boarding heller. Har sendt en klage på groundhandling i SAS sitt tilbakemeldingssystem...
     
    SVG_flyer liker dette
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    414
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Har reist en del fra Evenes, og får ofte inntrykk av at ground handling helst skulle vært foruten passasjerer... Synd at SAS ikke fikk/ville fornye kontrakten til Bardufoss. Der kan man til og med få sjekke inn i skranken om man vil, så foretrakk alltid å reise derfra med familien.
     
    markus and stekus like this.
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat, ja. Har flydd litt fra BDU, og der var det nå hyggelige folk. Evenes var rimelig kjipt. Og fordi dem ikke orket bry seg med mitt ønske om et tidligere fly mellom Oslo og Køben blir det en natt på Køben på bolaget sin regning nå.
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,860
    Likes mottatt:
    2,430
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever at det i varierende grad gjelder de små flyplassene. Handlingselskapene har jo presset de ansatte inn i splittvakter (3t morgen, så 3t kveld samme dag) osv. og lav lønn. Ikke at det hjelper som passasjer, ganske irriterende når en ikke får vanlig service. Har hatt noen diskusjoner. Men skjønner også at mange ansatte er frustrerte.
     
    Brukernavnet and NoLimit like this.
  8. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    414
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng, enig i at det ofte er bakenforliggende årsaker. Likevel observerer jeg at EVE hadde 14 avganger med rutefly spredt utover dagen i går, og BDU hadde 3. Ville gjette på at det er større behov for splitting av skift på BDU.

    Aviator på BDU og WGH på EVE, vet ikke om det har noe med saken å gjøre(?).
     
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Datatrøbbel i innland lounge på OSL i dag, de hadde da ikke tid å hjelpe med ombooking mens de måtte telle og sjekke BP manuelt for innslipp til lounge. Men det gikk greit å få endret i gate fra SK1320 til SK1314 og vel 4 timers tidligere retur til AES :)
     
  10. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen godtfolk

    Jeg skal til SIN via CPH på onsdag. Og har bare 45 min i CPH. Med det stadig påtrengende snøværet begynner jeg å kjenne på en viss frykt for å miste flyet til CPH om det skulle bli forsinkelser.

    Er det noen som har prøvd, og fått med hele familien på en tidligere flight ved bruk av Diamantfordelen?
    Jeg tenker jeg prøver uansett på onsdag. Men gir jo litt mer selvtillit om det er andre som har klart tilsvarende.

    Vil jo tro og håpe at det er i SAS sin interesse å få meg med på flyet til SIN uten at jeg er stuck i CPH.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde gå fint så lenge dere er på samme booking og det er ledig plass på tidligere avgang. Fra Sales Info:

    "Applies for all passengers in the same PNR as the Diamond"
     
    Woodswing and Insomnia4u like this.
  12. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    467
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Kristian, paron and RoadKing like this.
  13. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    93
    Mornings

    Det var null problem å booke om til et tidligere fly med hele familien til CPH fra OSL i dag.
    Hjelpen i loungen må beskrives som rent ut vennlig og hjelpsom.
     
  14. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Var veldig takknemlig for å få booket om fra reise med mellomlanding til direktefly på Kastrup på søndag. "Det er nok ikke egentlig lov, men vi lar tvilen komme deg til gode." Også fascinerende at den ene jeg snakket med først sa nei, men vi gav oss ikke umiddelbart, så kollegaen ble spurt og hun svarte "det har jeg gjort før, det går fint"...

    Slik fleksibilitet skaper lojale kunder!
     
  15. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk enkelt og greit byttet fra 10:35 til 09:35 avgang SVG-OSL i dag når jeg spurte i gate mens det var go-to-gate på den tidligere avgangen. Rakk da frokostservering i lounge på Gardermoen :)
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,236
    Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk endelig testet denne fordelen i dag. Gikk greit ved manuell innsjekk på OSL å endre til tidligere fly, men han jeg snakket med måtte ringe noen for å få det fikset.. Er det vanlig?
     
    Insomnia4u liker dette
  17. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    fikk du det til? Har samme utfordring i desember!
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    @maarstad gjorde akkurat dette for seg selv og medreisende på samme PNR i februar.
     
  19. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det gikk helt fint.
    Vi hadde selvfølgelig håndbagasje. Gikk opp i loungen utenlands og fremførte mitt ærend. Flyet ble helt fullt med oss fire. Så vi ble plassert rundt om kring i flyet. Loungeverten var rent ut behjelpelig.
    Vi var på samme PNR/booking alle fire.
     
  20. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hvordan det er med klassen? Fikk tilbud om å bli med på neste fly, men det var kun ledig plass bak i flyet. Han kunne ikke helt svare på hvordan det ble med statuspoeng, så da ventet jeg på det opprinnelige flyet.
     

Del denne siden