Anbefaler alle som opplever det slik fortsatt å sende mail til diamantmailen med info om aktuell avreise og hva som skjedde slik at opplæring kan bli gitt til alle. Etter at det ble klaget en del om Værnes i starten i diverse fora rundt dette. Så ser det nå ut som om ansatte har fått den opplæringen de trenger og greier å fikse dette helt enkelt.
Når du slenger ut en påstand som dette, uten å komme med noe konkret om situasjon, bakgrunn, forklaring fra SAS/ground handling eller i det hele tatt noe som gjør det mulig å forstå situasjonen, så er det ikke så godt å si noe fornuftig om det. Jeg synes det er et veldig fornuftig forslag fra @LaDuden å sende en god beskrivelse til en av de kanalene som faktisk kan ta tak i dette. Selv om diamantmailen ikke løser alle verdensproblemene umiddelbart, går det an å tenke seg at de faktisk følger med og bruker det som input til organisasjonen og eskalerer hvor nødvendig, selv om det ikke blir helt synlig resultat med en gang.
Ikke klarte samme dame som nektet å prøve å endre min reise å gjennomføre priority boarding heller. Har sendt en klage på groundhandling i SAS sitt tilbakemeldingssystem...
Har reist en del fra Evenes, og får ofte inntrykk av at ground handling helst skulle vært foruten passasjerer... Synd at SAS ikke fikk/ville fornye kontrakten til Bardufoss. Der kan man til og med få sjekke inn i skranken om man vil, så foretrakk alltid å reise derfra med familien.
Akkurat, ja. Har flydd litt fra BDU, og der var det nå hyggelige folk. Evenes var rimelig kjipt. Og fordi dem ikke orket bry seg med mitt ønske om et tidligere fly mellom Oslo og Køben blir det en natt på Køben på bolaget sin regning nå.
Opplever at det i varierende grad gjelder de små flyplassene. Handlingselskapene har jo presset de ansatte inn i splittvakter (3t morgen, så 3t kveld samme dag) osv. og lav lønn. Ikke at det hjelper som passasjer, ganske irriterende når en ikke får vanlig service. Har hatt noen diskusjoner. Men skjønner også at mange ansatte er frustrerte.
Godt poeng, enig i at det ofte er bakenforliggende årsaker. Likevel observerer jeg at EVE hadde 14 avganger med rutefly spredt utover dagen i går, og BDU hadde 3. Ville gjette på at det er større behov for splitting av skift på BDU. Aviator på BDU og WGH på EVE, vet ikke om det har noe med saken å gjøre(?).
Datatrøbbel i innland lounge på OSL i dag, de hadde da ikke tid å hjelpe med ombooking mens de måtte telle og sjekke BP manuelt for innslipp til lounge. Men det gikk greit å få endret i gate fra SK1320 til SK1314 og vel 4 timers tidligere retur til AES
God morgen godtfolk Jeg skal til SIN via CPH på onsdag. Og har bare 45 min i CPH. Med det stadig påtrengende snøværet begynner jeg å kjenne på en viss frykt for å miste flyet til CPH om det skulle bli forsinkelser. Er det noen som har prøvd, og fått med hele familien på en tidligere flight ved bruk av Diamantfordelen? Jeg tenker jeg prøver uansett på onsdag. Men gir jo litt mer selvtillit om det er andre som har klart tilsvarende. Vil jo tro og håpe at det er i SAS sin interesse å få meg med på flyet til SIN uten at jeg er stuck i CPH.
Det burde gå fint så lenge dere er på samme booking og det er ledig plass på tidligere avgang. Fra Sales Info: "Applies for all passengers in the same PNR as the Diamond"
God morgen. Obs obs Avaiator har nettopp startet på Værnes og alle rutiner er ikke på plass enda. Jeg hadde ikke fått ombooking hvis jeg ikke hadde linken som en av dere postet lett tilgjengelig. https://www.sas.no/eurobonus/medlemsnivaer/diamant/?utm_source=sfmc&utm_medium=email&utm_campaign=231019_OO_EB_NO_D_New Dimond Benefit&utm_term=&utm_id=366272&sfmc_id=32338013&Type=OO&SubType=EB&FreeText=New Dimond Benefit&sfmc_mg=6996ade5-f5b6-405f-a077-5627910953b5
Mornings Det var null problem å booke om til et tidligere fly med hele familien til CPH fra OSL i dag. Hjelpen i loungen må beskrives som rent ut vennlig og hjelpsom.
Var veldig takknemlig for å få booket om fra reise med mellomlanding til direktefly på Kastrup på søndag. "Det er nok ikke egentlig lov, men vi lar tvilen komme deg til gode." Også fascinerende at den ene jeg snakket med først sa nei, men vi gav oss ikke umiddelbart, så kollegaen ble spurt og hun svarte "det har jeg gjort før, det går fint"... Slik fleksibilitet skaper lojale kunder!
Fikk enkelt og greit byttet fra 10:35 til 09:35 avgang SVG-OSL i dag når jeg spurte i gate mens det var go-to-gate på den tidligere avgangen. Rakk da frokostservering i lounge på Gardermoen
Fikk endelig testet denne fordelen i dag. Gikk greit ved manuell innsjekk på OSL å endre til tidligere fly, men han jeg snakket med måtte ringe noen for å få det fikset.. Er det vanlig?
Ja, det gikk helt fint. Vi hadde selvfølgelig håndbagasje. Gikk opp i loungen utenlands og fremførte mitt ærend. Flyet ble helt fullt med oss fire. Så vi ble plassert rundt om kring i flyet. Loungeverten var rent ut behjelpelig. Vi var på samme PNR/booking alle fire.
Noen som vet hvordan det er med klassen? Fikk tilbud om å bli med på neste fly, men det var kun ledig plass bak i flyet. Han kunne ikke helt svare på hvordan det ble med statuspoeng, så da ventet jeg på det opprinnelige flyet.