Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,010
    Likes mottatt:
    11,091
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så det ikke i appen for flyet jeg tok i dag. Kan hende jeg ikke sjekket nøye nok siden jeg ikke hadde planer om å bytte, men var litt nysgjerrig om det var der siden jeg har planer om å bytte neste flight på torsdag.
     
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    1,045
    Bonuspoeng:
    93
    Upsaker har åpenbart en betaversjon. Ingen av mine flygninger i mai har hatt denne muligheten.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,824
    Likes mottatt:
    22,186
    Bonuspoeng:
    293
    Siden jeg meldte meg til testing på et diamant-event går det antageligvis på bruker.
     
    NoLimit liker dette
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Artig: fikk opp denne funksjonen på flight i dag og kunne bytte til alle andre direkte flighter på samme rute.

    Merk at jeg fikk opp endringsmulighet allerede i går kveld som i så fall vil være bra og naturlig da jeg hadde første avgang. Gjennomførte ikke bytte da jeg villa ha min avgang.

    Jeg har ikke meldt meg på noe testing.
     
    Olelink, CLT, geirh and 6 others like this.
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    914
    Likes mottatt:
    301
    Bonuspoeng:
    63
    Funksjonen ligger nå hos meg også, den var ikke der under beta-testing så nå er det nok implementert. Dette er en utrolig bra fordel!
     
    Bolle, Insomnia4u, maarstad and 2 others like this.
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    2,159
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte en klage til Pandion-mailen og fikk beskjed om følgende:
    Altså mener SAS at dette var helt korrekt og optimal behandling. Jeg fulgte dette opp med at det tilsier at det aldri skal ombookes på gate. Da fikk jeg svar med repetisjon av at det er bare i lounge og checkin som jeg kan endre billett på, men at de «tar dine synspunkter internt».
     
    kiev and Insomnia4u like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,410
    Likes mottatt:
    870,791
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke fuglekort, men mye sort og har fått bytte i gate.
    Måtte vente til hun var sikker på at alle med standby var kommet ombord ..
     
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,962
    Likes mottatt:
    7,195
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har normalt gått rett til gate og fått endret monkey billetter og ordinære PLUS med bakgrunn i Diamond status, har aldri hatt problemer.
    Ved innsjekk på SVG fikk jeg tilogmed tidligere flight med en 157-xxxx billett (QR) forrige gang jeg reiste til BKK.
    Dragen styrte litt og sa til seg selv etter første forsøk «jasså, da får vi gjøre det på denne måten» og simsalabim så var jeg på en tidligere flight til OSL
     
    Insomnia4u, RoadKing and EndreD like this.
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,255
    Likes mottatt:
    4,482
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du tar en for laget.
    Dette er en klar nedgradering av tidligere Pandionfordeler. I mine fire år med kråkekort var dette den fordelen jeg brukte mest, og det var aldri noe annet en «Selvfølgelig skal vi få deg med».
    Jeg blir flau av det tidligere stolte selskapet :oops:
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    3,683
    Bonuspoeng:
    113
    Sammenhengende booking med landing CPH 18:15, videre til OSL 07:00 neste dag, skader vel ikke å prøve på ombooking til noen av kveldsflyene til OSL, men er det noen som har fått til tilsvarende?
     
  11. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    277
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk det til i april.
    Ankom CPH 22:00 fra MAN og hadde opprinnelig CPH - OSL neste dag 08.00. Fikk endre til 23.00 flyet:)
     
    Teknolai and Flyrlavt like this.
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    3,683
    Bonuspoeng:
    113
    Lover bra :)
     
  13. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    277
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det spørs litt på humøret på den personen som sitter bak skranken;)
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    3,683
    Bonuspoeng:
    113
    Alltid spennende med roulette:)
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    951
    Likes mottatt:
    2,159
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er fortsatt helt paff av hendelsen og svaret. Samme opplevelser som deg tidligere og i 6 år før det som diamant. Jeg velger inntil videre å tenke på dette som en enkelthendelse.
     
  16. pma

    pma Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    33
    Stemmer ikke med det som står i SAS Sales info: https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/eb-membership-levels-and-benefits/pandion-benefits

    "SAS Pandion may be voluntary transferred to an earlier or later flight at the gate or check in, with no additional charge. Applicable for all ticket types and on all SAS flights."

    Og: https://www.sassalesinfo.com/reserv...nge-of-flight-in-the-check-in-flow-or-at-gate

    "VOLUNTARY CHANGE OF FLIGHT IN THE CHECK IN FLOW OR AT GATE
    Effective 04 November 2022, only passengers booked in booking class C are allowed to change their tickets without charge in the check-in flow and/or at the gate.

    For all other booking classes, tickets should be rebooked and reissued in the reservation system, to ensure that fare difference is collected, if no fares are available in the same booking class as originally booked and that rebooking fee is collected if applicable.

    Exception: This does not apply for ID passengers in booking class I and X and Pandion members regardless of booking class."
    "
     
    October, Insomnia4u, Teknolai and 6 others like this.
  17. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,255
    Likes mottatt:
    4,482
    Bonuspoeng:
    113
    Det svaret (med bekreftelse!) fra Pandion-mail er ikke bra.
    Foreslår å kopiere teksten fra @pma og sende inn for en høflig avklaring. Evt. med kopi til Aron Backström, VP Eurobonus, hvis du føler for det.
     
  18. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    1,045
    Bonuspoeng:
    93
    Funksjonen er åpenbart rullet ut til alle ebd nå? Hadde fly 1830 i dag, har hatt mulighet til å endre siden i går kveld. Forsøkte nå kl 1545 å endre til 17.00, det var ikke mulig, selv om det er ledig kapasitet på det flyet v vanlig booking. 1745 kunne jeg dog endre til, så det er gjort, får prøve lykken i loungen for 17.00. Sikkert en tidsfrist et sted.

    Denne funksjonen er super!

    Oppdatert: lounge endret enkelt og greit til 17.00
     
    Last edited: 30. mai 2024
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,178
    Likes mottatt:
    8,084
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende nyhet. Har en vanlig Go-billett neste uke jeg gjerne skulle ha skjøvet en time bakover, så solid timing for egen del. Selvfølgelig behov for dette en av de få gangene jeg ikke har bestilt på TP.
     
    Eddie47 liker dette
  20. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    751
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert besvart tidligere, men:

    Får en kun endret flyavgang på den/de passasjerene som er diamant i en booking med flere personer med ulik status?
    Eller får hele ‘bookingen’ mulighet til å endre om den som bestilte er diamant?

    (gratis setevalg er jo et eksempel på en diamantfordel som ‘smitter’ til hele reisefølget)
     

Del denne siden