Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,315
    Bonuspoeng:
    113
    Sykt at man kan være både blind, døv, i rullestol og you name it, men står det pandion i køen er man forbipassert?
    Hva står forresten SEMN for? Eneste jeg ikke forstod.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,036
    Bonuspoeng:
    183
    Flyrlavt liker dette
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,315
    Bonuspoeng:
    113
    Chrisljo and Malmo like this.
  4. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,298
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var ikke helt sikker på noen av begrepene heller, så tok skjermbilde og spurte ChatGPT. Godt eksempel på at svarene derifra må tas med en klype salt.

upload_2024-6-28_19-5-26.png

5. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hva skjer med EBS/Star silver her? Ingen prio?

6. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det har blitt spesifisert her før, men jeg har i hvert fall ikke tenkt på det før: Var tilfeldig inne i appen og så på en en billett jeg har i morgen ettermiddag. Innsjekk er ennå ikke åpnet for denne reisen, men det gikk likevel allerede an å endre til et fly i morgen tidlig. Så ser altså ut som det holder at innsjekk er åpnet for det flyet man ønsker å bytte til.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,679
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt konsistent i så fall, jeg kunne i morges sjekke inn, men ikke endre en billett jeg har i morgen kveld selv om det var ledig tidligere på dagen. Noen timer senere kunne jeg derimot endre til de avgangene som var ledig (men da var det blitt fullt på den avgangen jeg helst ville endre til :p).

8. Bonsai

Bonsai Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    53
    Joda, står bare litt lenger ned enn det skjermbildet mitt inneholdt.

IMG_0119.jpeg

themichael and Kristian like this.
  9. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,478
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer ombooking også på billetter bestilt via Berg-Hansen?

Noen med erfaring på endring hvor noen segmenter er Widerøe? Fungerer ombooking likevel på SAS segmentene?

Og, til slutt:
    Min erfaring tilsier at man må endre ett og ett segment av gangen.
    Kan man endre flere ganger?
    På booking med mellomlanding, vil man måtte endre første segment for å kunne se hvilke tidligere flighter som er mulig å endre til på neste segment? Så vidt jeg har sett får man bare opp ledige og mulige connections (dvs. valg av flight 2 er avhengig av hva som er valgt på flight 1)

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,679
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det ble noe krøll etter endring av bonusbillett én gang, for fikk ikke mulighet til å endre på nytt til avgangen jeg helst ønsket i app når det åpnet seg et sete litt senere. Fikk også avbestille uten avbookinggebyr når jeg bestemte meg for å heller ta en natt til i Oslo fremfor en natt i Bodø, kundeservice sa det hadde vært en endring, jeg nevnte ikke at jeg hadde endret selv :)

11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,215
    Bonuspoeng:
    293
    Denne fordelen gjør at jeg nesten vurderer å bli diamant neste periode også. Booket OSL-CPH-TIV på bonus i går hvor jeg måtte ta enten 06 eller 07-flyet til København mens flyet videre ikke går før 16. Rett inn i appen og korte ned mellomlandingen fra 8 timer til 1 time og 15 minutter. Helt magisk.

Hjem lander flyet fra Tivat kl 22 på CPH, mens flyet til Oslo ikke er før 07 dagen etter. Har noen opplevd å få opp 23-flyet i appen eller ha fått endret i loungen?

RoadKing, Kristian, Henrik and 4 others like this.
  12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    93
    Enig. Denne fordelen er jeg blitt mye mer glad i enn jeg skulle tro. Brukt den på awardbilletter hvor det opprinnelig bare var en tilgjengelig billett til meget ugunstig tudspunkt. Der det tidvis også er store prisforskjeller har jeg kjøpt billigste billett for så å bare endre flygning i app dagen før.

Nordlands liker dette
  13. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    Litt på siden av temaet i tråden da jeg kun er en ussel gull nå, men mitt inntrykk er at de i lounge er svært løsningsorienterte. Mang et problem som ikke er mulig på telefon eller i gate lar seg løse av loungepersonell.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    10,143
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, og alltid verdt å snakke med lounge service point - som gjerne vet hvordan de kan fikse og endre ting...

Sist gang jeg var på SAS OSL loungen for er par uker siden, stod en ansatt bokstavelig talt i spagat med ett telefon-rør på hvert øre for å hjelpe meg (som EBG).

Han fikk det ikke til, denne gangen, men det stod absolutt ikke på innsatsen - og normalt får de til en løsning.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,215
    Bonuspoeng:
    293
    På vei hjem gikk jeg først i loungen, men de sendte meg videre til serviceskrankene / transfer center. Der fikk jeg standby-billett til siste kveldsfly og kom meg hjem samme dag.

16. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,012
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde å lese meg opp, men fant ikke svaret her. Har en bonus tur med hjemreise TPE-LHR-OSL hvor det kun var ledig SK dagen derpå. Kan jeg booke denne til en dag før, evt tidligere samme dagen på en SA reise?

17. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,478
    Bonuspoeng:
    93

18. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,658
    Bonuspoeng:
    93
    Rapportert at skranke/gate/lounge har fikset dette, selv om muligheten ikke kommer frem i appen. Dvs, slik som det var før appendringen kom på plass.

KRS liker dette
  19. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,478
    Bonuspoeng:
    93
    Svar fra SAS på chat er at reisebyrå bruker et annet system og mulighet til å endre derfor ikke dukker opp i appen :|

20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,679
    Bonuspoeng:
    113
    Kom akkurat med en tidligere flight etter bussgate F->A22 og 5min løpetur til C på OSL, ombooket i gate. Ny flight ble imidlertid ikke oppdatert i app, mens opprinnelig flight er borte fra booking. Antar jeg da sikkert må etterlyse poeng for flygningen i ettertid, flere som har opplevd det?

Del denne siden