Gratis ombooking samme dag for Diamant

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jensemann, 16. juni 2023.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,919
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan funker det med at man må ha minst én time mellom flyvninger når man har flere segmenter? Tar den høyde for kun neste flyvning, eller ser den også på retur om der man gjør endringen er på utreise?

Casen er at jeg har en A-B-A-flyvning jeg ikke trenger grunnet en feilbestilling, og har fått en schedule change som lar meg fritt ombooke. Øynet nå en mulighet til å trikse litt og få meg en "gratis" dagstur.

Kan gjennom selvbetjeningsløsningen booke om slik at utreisen blir A-C-B, og hjem på B-A. Valgene jeg får opp kommer imidlertid ikke med så mye tid på mellomlandingen på C, så tenkte å bruke gratis ombooking samme dag på C-B-segmentet, og i utgangspunktet ha god margin på B-A-segmentet på hjemreise.

Blir under én time mellom C-B og B-A, men over MCT.

Mistanken min/håpet er at siden billettene er bygget opp med en utreise og en hjemreise, så har den kanskje ikke den sperren/begrensningen?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor i appen dukker denne opp?

3. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Inne på selve reisen. Husker ikke eksakt hvor, men tror det er mellom «lounge available og «add extras»

4. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Gå inn på selve reisen - Manage my trip - så dukker knappen opp ca 24 timer før opprinnelig avgangstid

upload_2025-4-3_13-49-48.png

Attached Files:

Preference and Wiolenze like this.
  5. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,055
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med erfaringer med å bytte første leg på USAreise? Har 0600 flighten til CPH og kunne tenkt meg å bytte den til noe senere...

6. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Har gjort det flere ganger uten problemer.

Fleksnes and Nordlands like this.
  7. OscKa

OscKa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Har du da gjort det online /app eller må man møte opp på flyplassen kvelden før?

8. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Har kun gjort det i appen, er ikke EBD nå men regner med det funker slik fortsatt.

9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Du får det opp i appen sånn ca 30 timer før og kan da velge mellom de avgangene som evt er tilgjengelige. Er det fullt kommer det bare opp at det ikke er noe tilgjengelig

10. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen erfaring med at bonuspoengene ikke kommer, eller forsinkes når man endrer flyvning?

Litt på siden, siden jeg endret en Plus Pro billett, men gangen er vel den samme? Returen som jeg ikke endret kom på sekundet jeg landet.

oslo.to.unknown liker dette
  11. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det tar noen ekstra dager før poengene kommer.. Har i hvert fall erfart det 2-3 ganger.

Fridtjof liker dette
  12. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Har endret PRO mange ganger, og poengene kommer som regel 1-3 dager senere. Alltid opplevd at de dukker opp.

Fridtjof liker dette
  13. OscKa

OscKa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Ledige billetter på mange avganger, men dessverre fungerer det ikke

Attached Files:

Last edited: 23. mai 2025
    mrt liker dette
  14. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Mulig du er for tidlig ute, tror de blir tilgjengelige 24 timer før avgang.

15. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Den har jeg vært bort i før. Virker som om app’en og bookingssystemet interpreterer reglene lott forskjellig - se her: https://www.sassalesinfo.com/eurobo...nefits#ebd-free-rebooking-on-day-of-departure

Det står at om man vil booke om 3+ timer før avgang, så må det være minst 5 seter tilgjengelig. Det jeg mistenker er at app’en ser at det er 5 seter og derfor viser deg muligheten, mens bookingslogikken når man prøver å trykke seg gjennom vil ha 5 seter -etter- at man er ombooket. Gjetning fra min side, mens det er ett eller annet som blokkerer når det vises akkurat 5 ledige på avgangen man ønsker å bytte til.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Det må ikke være ledig bonusbillett, endring samme dag for diamant krever bare ledig sete uansett billettklasse (i samme serviceklasse).
    Har samme erfaring, noen ganger går det tidligere mens andre får man ikke opp alternativ før 24 timer før opprinnelig avgang.

SK927 liker dette
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293
    Stilte dette spørsmålet i dagstråden også, men det passer jo egentlig best inn her:

Flyttet oss til en tidligere flyvning i ettermiddag. Men, etter bytte av flyvning får jeg ikke velge seter? Vi var allerede sjekket inn, har det noe å si? Finner heller ingen mulighet til å kansellere innsjekk. Har fortsatt boardingpass fra opprinnelig flyvning.

(Føler meg som en nybegynner her nå. :D)

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du epost med bekreftelse på endring? Mulig endring ikke gikk gjennom, for når jeg har endret etter innsjekk bruker boardingpass å bli automatisk oppdatert til ny flygning. Har opplevd å ikke få sete en gang siste rad i Plus ble brukt til ombooking til både Go og Plus, men da fikk jeg ikke endret i app heller, lounge fikset endring men fikk først sete ved gate/boarding.

holmen liker dette
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte inn, og det var noe rart med e-ticket'en til kona. Derfor fikk vi ikke sjekket inn på den nye flighten. Så nå er vi sjekket inn.

MEN, jeg får ikke se på setekartet, og kunne godt tenkt meg å se om vi kan flytte oss. Og på kona står det "No bag selected", selv om hun ligger inne med EBD og valgt sete.. Har fjernet hennes EB-nr og lagt inn på nytt, men ingenting hjelper.

Ingen krise, men det hadde vært interessant å finne ut hvor "bug'en" er. (Kanskje bak tastaturet? :p)

Nordlands liker dette
  20. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Ny diamant og har et spørsmå:

Har en flyreise til uken OSL-SVG-BGO-OSL.

Skal i et møte i SVG og har layover på 6t. Men det er indikasjoner at møtet blir betydelig kortere, kan man få booket om til et tidligere fly SVG-OSL og slippe omveien til BGO hvis ledig plass? Eller er det kun til et tidligere fly på et leg (dvs SVG-BGO) man kan booke om på?

Del denne siden