Gratis overnatting i Doha ved transfer med QR

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianR, 03. sept 2019.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Har forstått at hvis man reiser med QR og transfer på DOH er mellom åtte og 24 timer får man gratis overnatting på airside hotel? Ser selv på en reise fra OSL-DOH-SIN hvor transfertiden i Doha er nøyaktig åtte timer.

    Spørsmålet er om noen vet om det vil ha noe å si i forhold til denne tjenesten hvor billetten er bestilt? Vanligvis bestiller jeg utelukkende hos operating carrier, men akkurat i dette tilfellet kan jeg/vi spare 3000,- på å booke gjennom Supersaver.

    Mvh
    KristianR
     
  2. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte QR om dette men de har helt udugelig kundeservice så fikk aldri svar. Men jeg tror det eneste kravet er at billetten er utstedt av QR. Så kan kjøpe hos andre aktører. Var riktignok usikker selv så endte å kjøpe på qatarairways.com til en dyrere pris. Sendte dem en price match men fikk aldri svar.
     
  3. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Får bare hotel hvis ventetid er mer enn 8 timer og det er eneste mulige rute. Hvis du feks kan velge mellom 2 og 9 timer får du ikke hotel hvis du velger 9 timer selv om det er mer enn 8 timer. Håper det ga mening
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, så om kjappere ruter koster mye mye mer har det ingenting å si?
     
  5. renda

    renda Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Hm... vi gikk bevist for langt stopp en tid tilbake (typ 17 timer) og fikk gratis hotell inne i byen. det til tross for at i kunne dratt «rett videre».
     
  6. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Her lurer jeg på om du blander QR og TK.
     
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ser andre mener jeg muligens tar feil, så ble litt usikker. Men tilbake i 2017 hadde min samboer og jeg en mellomlanding på 8 timer og 20 min på natten, vi spurte om hotell men måtte ta til takke med loungen. Husker vi hadde mulighet til kortere mellomlanding men tenkte det ville bli stas med loungebesøk osv. Men, ser at vi booket gjennom 3.part reisebyrå og vi tok heller ikke kontakt med QR i forkant, mulig det har noe å si.
     
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Hvordan er sovemulighetene i loungen?
     
  9. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket aldri om det var noe mulighet for noe eget rom, men jeg fikk litt mer tid enn planlagt i Al Mourjan Business Lounge en gang og var stuptrøtt, så sov godt i noen timer på en av disse:

    slept-in-one-of-these.jpg
     
  10. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde ikke gjort det samme igjen, litt for mye lys og for mye annonseringer. Er noen rom der, men de er populære og passer best hvis du reiser alene.
     
  11. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldinger. Ser følgende står på nettsiden til Qatar:

    In some cases, Qatar Airways will arrange accommodation, entry visas, airport transfers and meals for passengers facing extended transit times in Doha.

    This service may be available if all the following conditions apply:

    • There is no connection of less than eight hours available;
    • The transit time in Doha is between eight and 24 hours;
    • The booking does not include flights to or from Kuwait (KWI) or Muscat (MCT).

    Dette stemmer jo overens med hva Boleole skriver, men jeg forstår at erfaringene er forskjellige. Jeg har aldri flydd QR før, så personlig har jeg ikke peiling. Må vel være andre her på forumet som har erfaring på området :)
     
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste erfaring jeg har er fra januar 2017, valgte da connection på 17 timer i stedet for 2 timer, og fikk uten problemer gratis hotell. Gikk enkelt å bestille online
     
  13. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Kan skyte inn at jeg hadde en slik overnatting med QR for noen år siden, ved rundt 8 timer lay-over. Hotellet var på ingen måte air-side, men et godt stykke fea flyplassen. Når man da måtte vente på andre, bli hentet samtidig med andre osv, hadde jeg ca 4 timer på hotellrommet. Loungen ville vært ett bedre alternativ.

    Reisen var booket gjennom reisebyrå. (BCD om det har noe å si)
     
  14. kobegwapo

    kobegwapo Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Reiser alltid med Qatar airways, men de tre/fire siste reisene jeg hadde med dem med mer enn åtte timers layover fikk jeg ikke gratis hotellet lenger. Men jeg reiste bare i eco, litt usikker med biz da jeg valgte å bli på loungen hver gang jer reiser med biz billetter...
     

Del denne siden