Grigory Knotwise & Ponto Gamgee - There, and back again. (Eit reisebrev i fleire delar)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Stuttfeiten, 05. mai 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk gutter. Digger de t skjortene :)

    @Eddie47 , det har du jammen rett i. Pussig hvordan vi tre greier å sammenfalle reisinga :).
     
    ArthurDent, Eddie47 and Stuttfeiten like this.
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Nice tush!
    IMAG3207.jpg
    All onboard! Next stop Singapore, where the platform will be on your left hand side.
    IMAG3210.jpg

    Og no har vi fått oss champagne med the Singapore girls. See you later alligators!
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skal på lite site sighing över stan med Inflite. Har ikkje link her og no, men inflite.nz?
     
    John in The Tower liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da er glass nr to av en utmerket Charles Heidsieck Brut Reserve champagne på vei ned i halsen sammen med en av mine favoritter; Singapore kylling & biff Satay. Begge deler smakte helt utmerket og på tross av en liten forsinkelse ut av Amsterdam så ser dette ut til å bli en riktig fin flytur ;)
    @Stuttfeiten koser seg med Iron Maiden som bakgrunnsmusikk fra det rikholdige underholdningstilbudet ombord og smiler fra øre til øre allerede, så denne turen kan virkelig bli en påkjenning for smilemusklene.

    Og for ett fly A350´en er! Til og med under take-off er det så stille at man nesten lurer på om man sitter i ett fly som tar av i det hele tatt, og nå på 35000 for er det bare ett lavt sus vi hører her helt fremme i kabinen.

    Stay tuned!
     
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som en god ernæringsstrategi for å orc'e en så strabasiøs reise. God tur videre!
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Grigory har fått servert forrett. Laks og eple. (Og alle hobbithjerter gleder seg!)

    IMAG3213.jpg
    Ser ut som om han har det bra.
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Sunnmøres Knoll og Tott på tur. Dette kommer til å skjære seg på et eller annet tidspunkt. Jeg gjetter immigrasjonen etter 20 timer med børst..
     
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Piggvar med grøn saus, nesten like godt som mamma sin middag: brøsme med kvit saus og bacon. Men mamma serverte aldri kvit vin og champagne, så det blir uavgjort.
    IMAG3214.jpg
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Max air speed velocity so far: 918 km/h.
    Distance to Singapore: 8350 km.

    Då skal vi ha tid til ein cowboystrekk.
    IMAG3218.jpg

    Men fyrst ein Singapore Sling.
    IMAG3219.jpg
    Fantastisk bra service ombord, IF sine to utskremte kosar seg max!
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    HAHAHA, episk! :D
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350

    Åsså piggvar a gitt!!! Kunne ikke blitt bedre
     
  12. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Ohhhh, gleder meg til min SYD-tur i august, keep it coming boys!
     
    Stuttfeiten liker dette
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Seks månader for seint, men betre seint enn aldri. :)
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har du i Internet speed ombord A359 over Turkmenistan i kveld?

    Speedtest.net

    Edit: At @Stuttfeiten svarer med Airspeed og ikke Mbps er et godt tegn på at Singapore Girls gjør jobben sin :)
     
    Last edited: 05. mai 2017
    Stuttfeiten and Baldrick like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Gløymde å laste opp bilde av desserten. Eg tok fyrst jordbæris, men Travellingalf anbefalte høglydt den andre, vaniljemousse trur eg det var, så eg fekk ein slik også. Begge to var fantastisk gode. Travellingalf tok bilde av menyen, han lovde å laste dei opp med det same han vakna.
    IMAG3215.jpg

    No flyg vi straks over grensa og inn over Afghanistan. Veit ikkje heilt, men av og til kjennest det ganske trygt å vere 12000 meter over bakken. I alle fall no.

    Ground speed: 1014 km/t, airspeed: 905 km/t, temp: -61℃. 6100 km igjen og 4750 km bak oss. Litt kjapp bruk av teljaren fortel at vi snart er halvvegs på andre etappe. Spørs om eg skal følje Travellingalf sitt eksempel og ta ein liten på auget.

    Reknar med at de held fortet til vi sjekkar inn igjen. This is Stuttfeiten, signing off (for a while).
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Another chianti please.



    Masse turbulens i kveld men så langt har vi klart å holde t-skjortene reine.

    Gløymde vi å sei at Togo Bolger (@vegardg ) kjem 24 t bak oss? Velkomen etter kompis!
     
    SASDC8, afirm, Upsaker and 4 others like this.
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    :)
    Har endelig fått installert Speedtest-appen. Resultat så langt: communication issues....

    Og så brukar vi mykje tid på å "finding the best server". Plutselig tilbake om det skjer noko nytt.

    Mens vi ventar:
    Gjennomsnittleg responstid på crew så langt må vere godt under 30 sek. Håpar selskapet veit å setje pris på sine tilsette.

    Hadde det ikkje vore for all mulig hjelp og support frå ei fantastisk Catherine på SIA sitt kontor i Køben så hadde eg nok ikkje vore på flyet i dag. Det gjekk litt fort i svingane så vi bestilte, og med ein masse forskjellige namn som skal inn her og der, så vart det krøll frå mi side. Men Catherine ordna opp kjapt som berre det. Med SQ, med SAS, med Kiwi-airlines og Luftwaffe. Og utan snakk om noko gebyr eller straffeskatt. Har aldri opplevd slik strålande service som eg fekk av denne dama i romjula i fjor. Det er slikt som gjev ein stakkar ro i sjela, og trua på at det trass alt fins noko godt i mennesket. Og når ho endelig er ferdig med epost og shift+F10 helvetet på tastaturet for å rydde opp i rotet mitt, så ringjer ho og spør om ho kan fikse seter til oss.

    Gud velsigne kongen, Singapore Airlines og kundeservice i Køben!
     
    Last edited: 05. mai 2017
  18. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig kule tskjorter, det må jo sikkert også hjelpe på til at dere får strålende service ;)
    God tur videre :)
     
  19. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Har akkurat kjørt lounge on arrival på OSL og marinert meg litt. Fit for flight! Kunne jeg gått i gullstua og deretter ut gjennom tolla igjen mon tro?
     
    Travellingalf, Upsaker, pgaa and 6 others like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er 'Gutta på tur' (som muligens slår fjernsynskonseptet fra et par tiår tilbake godt ned i støvlene). Måtte sjampisen aldri ta slutt! :)
     

Del denne siden