Grigory Knotwise & Ponto Gamgee - There, and back again. (Eit reisebrev i fleire delar)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Stuttfeiten, 05. mai 2017.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Sinnsykt kult karer.....ser fram til mere, og leirbålfortelling i Nice :):):)
     
    Stuttfeiten liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jaja, da er vi sannelig på plass i Auckland. Tenk det - nå sitter jeg i frokostsalen på ett hotell bokstavelig talt på den andre siden av kloden! Det slutter aldri å forbause meg hvor heldig jeg er som har mulighet til å oppleve alt dette her :)

    Akkurat nå sitter jeg altså i frokostsalen på Hilton Auckland sammen med en gjeng bråkete kinesere som drikker "melk" rett fra fløteskåla på bordet mens de ellers roper og slafser. Men, det skal langt mer til for å spolere en dag som dette og jeg har allerede sittet her i en time nesten alene og beundret soloppgangen og fått i meg en veldig god frokost.
    Dagen startet altså svært tidlig for meg, men etter 6-7 timer sammenhengende (!) søvn på flyet hit i går så har jeg ingenting å klage på. Og FOR en flytur! Jeg tror aldri jeg har opplevd makan til service som vi fikk og vertskapet ombord var også noe jeg aldri har opplevd makan til. Det er vel bare å se på bildene som @Stuttfeiten har delt for å skjønne at vi koste oss. Og tenk at vi også fikk lov til å sitte bak spakene i Dreamlineren! Air New Zealand - jeg elsker dere!

    Har så mye mer jeg kunne tenkt å dele med dere, men å skal jeg bare lene meg tilbake, drikke en kopp kaffi eller to til, nyte soloppgangen, lese avisa og vente på at @Stuttfeiten også står opp.

    IMG_5068.jpg
     
    Are, SASDC8, LineE and 25 others like this.
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke i det hele tatt. Vi spurte vår gode venninne ombord om det var mulig å få tatt noen bilder sammen med henne og kollegaene etter landing og om det kanskje til og med var mulig å få med kaptein og styrmann. Det skulle ikke være noe problem, men de ville gjerne rydde litt først. Så, etter landing ble vi sittende igjen ombord mens de andre passasjerene gikk av og deretter ble vi invitert frem for å ta bilder. Da visste vi enda ikke at kapteinen og styrmannen syntes at dette var minst like moro som oss og jeg tror nesten vi kunne ha sittet i cockpit enda og holdt praten i gang med den fantastiske besetningen ombord. Dette var en fantastisk morsom opplevelse og jeg kan ikke få skrytt nok av Air New Zealand - for en gjeng!
     
    SASDC8, LineE, Baldrick and 16 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Femmenalt :)
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk - keep it up :):)
     
    Stuttfeiten liker dette
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Frokost nummer to.

    IMG_5069.JPG

    Nå venter straks sightseeing med båt (med forbehold om at de har fast track og lounge).
     
    LineE, Flounge, Baldrick and 12 others like this.
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Å, for ein strålande morgon!
    IMAG3298.jpg
    No er begge deltakarane våkne. Vi har ete fyrste frokosten på hotellet, og er i gang med den andre på ei litt brunaktig bule ved sidan av sanatoriumet.
     
    LineE, Baldrick, LN-FHU and 9 others like this.
  8. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Nydelig - keep it coming :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_5072.JPG

    Frokost nr tre. Harbour cruise med åpen bar anbefales!
     
    LineE, Baldrick, ArthurDent and 6 others like this.
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    SQ innfridde så til de grader på tur til SIN. Mens @Travellingalf og @Stuttfeiten konsumerer frokost i Auckland gjør jeg det samme i SilverKris-loungen i påvente av å boarde balja til Air New Zealand :)
    IMG_0990.JPG
     
    Are, SASDC8, LineE and 16 others like this.
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Så har vi vore på havnecruise på morgonkvisten. 1,5 time på ein tynt befolka hurtigbåt. Rolig og avslappande, og ein trivelig skipper som fortalde om historia til havna, øyer, båtar, bruer og korleis glasmesterane i byen vart millionærar over natta den gongen dei prøveskaut kanonene på fortet på North Head.
    IMAG3312.jpg
    IMAG3314.jpg
    IMAG3315.jpg
     
    SASDC8, LineE, Travellingalf and 9 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det litt mer kveld, middag .. levende jass og breiflabb .. ikke helt sunnfjordstil men fisk .,
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Sea breeze - the perfect yacht watching cocktail.
    IMAG3330.jpg
     
    SASDC8, Upsaker, Flounge and 11 others like this.
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ser deilig ut, minner om en dialysemaskin!
     
    ArthurDent and Stuttfeiten like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Har begynt å bli litt (sea) breezne og småtrøtte begge to. Vi fekk oss eit ørlite glas musserande i sola også, så det blir ein cowboystrekk før turen går bort til Jes på Inflite-terminalen seinare for ein tur up up and away.
    IMAG3333.jpg
     
    SASDC8, LineE, Flounge and 11 others like this.
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Så har the hobbit-wannabes vore på miksmastertur med Inflite helicopters. Stuttfeiten sin fyrste tur i ein slik farkost. Travellingalf som jobbpendlar til/frå i helikopter var litt meir avslappa, men eg stamma og skalv på henda før take off.

    Vi hadde ein Tom Cruise (pilot) som hadde vore opptatt med skogbrann tidlegare på dagen, men han leverte til det fulle og gav oss ein flott tur over Auckland i solnedgang. Der var til og med ein regnboge over byen i det vi skulle ta av. Ein stor opplevelse for yours truly. Eg var opptatt med å klikke med Canonen (som i fotoapparat, ikkje bunker buster), men Travellingalf knipsa med mobilen. Vi satsar på at han lastar opp når vi har litt betre tid (ikkje er opptekne med viktige saker som å drikke øl).

    I alle fall, er du på desse kantar så er Inflite ein fin måte å brenne av eit par hundrede dollar. Evt kan du kjøpe to pakkar sigarettar og bli kvitt same summen.

    Heli-terminalen til Inflite
    IMAG3335.jpg
    IMAG3336.jpg
     
    Are, SASDC8, LineE and 15 others like this.
  17. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Fornøyelig reisebrev - og helikopter høres unektelig kult ut :)
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Middag på the Crab Shack. "You've been given the crabs by the friendliest waitresses in the world".

    Knallgod fiskesuppe, spicy kyllinglår og god seafood marinara. Trivelig plass, litt sånn McDOnald's for blåskjell og krabbe, men god mat.

    IMAG3341.jpg
     
    LineE, Baldrick, RoadKing and 5 others like this.
  19. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Den rett i nærheten av Hilton?
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Da har baktroppen landet og kommet seg gjennom immigrasjonen, dog ikke uten å måtte overbevise duden i skranka om at jeg ikke er ravende gal som reiser hit for et par døgn. Sjåføren sto og venta, nå blir det taxi inn til Hilton :)

    IMG_0999.JPG

    IMG_1005.JPG
     
    Are, SASDC8, LineE and 15 others like this.

Del denne siden