Grigory Knotwise & Ponto Gamgee - There, and back again. (Eit reisebrev i fleire delar)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Stuttfeiten, 05. mai 2017.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Virkelig fornøyelig lesning! Takk igjen, gutter! :)
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  2. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,514
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler ikke ett øyeblikk...;)
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Da er nok SIN å foretrekke :)

    1:20 til avgang mot LHR nå - frokost i loungen først!

    IMG_1158.JPG
     
  4. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg ankommet OSL etter omlag 16 timer på fly på ruta SIN-LHR-OSL. Kun sjarmøretappen opp til TRD gjenstår.

    SQ leverte på nytt varene, med utmerket service, mat og drikke.
    IMG_1166.JPG

    Ekstra pluss:
    • Burger på fly
    IMG_1168.JPG
    • Lobster Thermidor på fly
    IMG_1175.JPG

    Ekstra minus:

    • Fruen i nabosetet som åpenbart mente at dette var innafor
    IMG_1164.JPG
    IMG_1177.JPG
    • SAS som har innført veiing av håndbagasje på LHR. Rimowaen min veide 11 kg, og det var ingen bønn - den skulle i buken på tur til OSL. Der røyk planen om å bruke gullstua mens jeg venta på flyet til TRD. Begrunnelsen var at folk hadde så mye håndbagasje. Om plassen er et problem burde de heller gått etter trollene med 3 kolli + taxfreeposer, men det er mulig det er noe en skarve EBD med en koffert innenfor tillatte mål ikke forstår.
    • SAS Plus LHR-OSL. Ingen seatblock på meg. Uspiselig mat. Besetning som får deg til å føle deg mer til bry enn en av de som er med på å betale lønna deres.

    ...og med det takker jeg for meg :)
     
    Are, SASDC8, Petter B-C and 20 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Var de dansker?

    Ellers takk for fint følge alle tre @Stuttfeiten @Travellingalf og @vegardg ...
     
  6. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Hummer, sure tær og champis.....hva du har lidd deg gjennom for oss :) ...det setter vi pris på...tusen takk for turen @vegardg
    Forøvrig greit å vite om hva som venter ved neste SK tur fra LHR....skuffende....se opp for håndbagasjenazien...:eek:
     
    Last edited: 11. mai 2017
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    LOL!! Du har ikke god erfaring med dansker du heller altså:confused::eek: Glemmer ikke en tur jeg og fruen hadde til HK i fjor. Fruen hadde smørblide svensker på sin side, mens danskene hos meg var en annen historie..
     
    Stuttfeiten and vegardg like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en sur dansk drage fra ORD-CPH på søndag ....
    hva hun hadde fått i seg i Chicago kan ikke ha smakt godt ...
     
  9. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Strålende reisebrev, alle tre! Godt noen lider seg gjennom grusomme ting som second breakfast og hummer på flytur for vår underholdning ;-)
     
  10. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde akkurat det samme på LHR på en fantastisk bonusreise i first class. Men min Rimowa fikk de ikke veie, ga henne klar beskjed om å fokusere på de i economy med 2-3 kolli før de i plus med 1 kolli. Da endret hun fokus og spurte etter de i economy. Har opplevd mye bedre service hos Ryanair. I tillegg fikk jeg en del sure oppgulp fordi jeg hadde de andre boardingpassene bak det han skulle sjekke, han ville kun ha det som gjaldt denne flygingen. Det lå først på den siden som bildet i passet var. Ære være kundeservice
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Kunder er noe herk!!
     
    Are and Sjefen1234 like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder iallefall hos NSB :mad:
     
    Eddie47 liker dette
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem og takk for en fin tur alle 3 :)
    Litt surt med så dårlig opplevelse fra SAS på siste etappen for vegardg, men virker da som om det ellers har vært noen flott turer!
     
    Stuttfeiten and Travellingalf like this.
  14. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,511
    Bonuspoeng:
    183
    Kuule t-skjorter gutter, cabin crew yter gjerne litt ekstra da!
    Opplevde dette når jeg og guttungen hadde egen produserte gensere og t-skjorter når vi fløy med Widerøe på Norge Rundt billetten i fjor.
    Må få legge til at deres reisebrev har vært en fryd å følge med på :)
     
    Stuttfeiten, LN-FHU and Travellingalf like this.
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Då har eg fått igjen pusten. Hadde for så vidt 8 timar venting på OSL onsdag, men det vart ikkje så mykje kvile ut av det. Sov ein times tid i loungen ved ankomst, vi hadde flaks og fann ledige liggestolar. Då andre meldinga om forsinkelse på Widerøe-flighten heim tikka inn, gjekk eg kjapt forbi hyllene i tax-free mens eg heldt hendene synleg og prøvde å ikkje sjå mistenkjeleg ut når eg gjekk forbi kamera. Trur tollarane stussa litt når eg gjekk forbi, men ingen så noko.

    Så prøvde eg meg (i overkant optimistisk) i gate og spurde om eg fikk vere med fyrste fly heim igjen. Det gikk ikkje så bra, så siste timane vart slått ihjel i innanlandskantina med Bonnie og Clyde + A Yellow Bird. Sjølv om det no gikk i cola og farris så huska eg berre kva ein av filmane handla om. Passelig klar for senga når det var ombordstigning.

    Rett på jobb torsdag morgon, eit par timar jobb torsdag kveld, endå eit par timar natt til i dag, og så dagen i dag. Men no er det helg :)

    Har også fått inn mesteparten av poenga, og er no ganske nær rekvalifisering om ikkje SAS IT migrerar saldoen min i filler i helga :)
    Screenshot_20170511-231951.png

    Smekka saman nokre av høgdepunkta i ein video i kveld. Andre egnar seg betre upubliserte.


    Har masse bilder, men mykje er av tre, sauer og svarte kyr. Og så har eg tatt masse bilder av innsida av lomma + ein drøss ristebilder frå helikopteret. Det er sikkert meir interessant om @vegardg og @Travellingalf kan fylle på med meir eyecandy?

    Ein fantastisk trivelig tur er over, og det har vore kjempekjekt å ha med så mange herfrå. Tusen takk alle sammen! Takk også til Catherine@Singapore, alle flotte besetningsmedlemmar vi var heldige å få på flightane våre og til det avslappa skiftet på jobb i grensekontrollen på AKL som slapp oss inn i landet.

    Vi sjåast igjen New Zealand!
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var skikkelig ufint!
    Løfte listen på reisebeskrivelsene med å legge inn en video som oppsummering på slutten ... FY

    Tenk på oss gamle som er oppvokst med sveivetelefon og skrivemaskin med rettetast. Vi som motvillig har blitt pådyttet iPhone og iPad ....
    Da jeg reiste til Hong Kong i høst måtte jeg spørre her på forumet om hvordan man la inn bilder ...

    Og nå begynne med video og redigering og bilder osv!
    Makan!
     
  17. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 13. mai 2017
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten, dette gjeld ikkje Sinte-Helga, kollegaen til Uschi Disl frå dei tidlegare grensevaktstyrkane i Øst-Tyskland, som vakta business lane i sikkerhetskontrollen i Frankfurt. Ho beordra oss bort i ein marginalt kortare kø i slow lane. Meget urutinert, og litt forskremde av den strenge tonen følgde vi ordre, "Es ist am strengsten verboten, you can't go here when the line is shorter there, Dummkopf!"
    Men fire pax framfor oss i køen vart vi ståande i og vente i ca 20 min (tapt senator)tid, mens bagar, koffertar og plastposar vart tømde for hårsjampo, cognac, nitroglyserintablettar og hårvatn.

    Google Photo/Big Brother is your friend @Eddie47. Berre selg sjela di (og bilda dine) så rasar videoane inn av seg sjølv. Som ein bonus får du også mykje betre tilpassa reklame her på forumet. :)
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nok ein gong tusen takk for at de har delt turen dykkar med oss. Det har vore ein fryd å følgja dykk! :D
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Flott oppsummering med fin video, ser virkelig ut til å ha vært en strålende tur :)
     
    Stuttfeiten liker dette

Del denne siden