Gudskjelovdagen – endeleg fredag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 28. febr 2020.

Tags:
  1. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Det er fredag og det som herr Steinfeld omtalte som 'gudskjelovkvelden' dei fredagane han sat i førarsetetet for NRKs 'Dagsnytt 18'.

    Og apropos himmel og det der, i dag skal eg ut å fly. Det er pinadø ein halvannan månad sidan. Endeleg skal ein få skrubba vekk litt flyskam. Kongens by, no kjem eg!

    Ha ein brillefin fredag, gode medforumistar :)
     
    Last edited: 28. febr 2020
    Earl, Sonictravel, Avixlo and 11 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Ja, gudkskjelov! Det er fredag! Wohoo! :cool:

    Det betyr at det nå er under 4 uker til neste flytur. Fryktelig lenge, men det er innenfor rekkevidde. Da blir det test av SAS' (ikke lenger så) nye A350 til ORD.

    Skulle egentlig til Brussel neste helg, men det er visst ikke meningen at jeg skal til Brussel. Har nemlig hatt tur booket 3 ganger, men har måttet avbestille hver gang.

    Fikk mail fra SAS i går om hvor fint det kom til å bli på turen min til Brussel, selv om jeg avbestilte for flere uker siden. God jobbet, SAS IT!

    Straks helg :)
     
    Earl, Sonictravel, Avixlo and 11 others like this.
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Et uttrykk sier at 'den ene hånda vet ikke hva den andre gjør', men SAS IT framstår av og til som en åttearmet blekksprut. Om ikke annet så gir det oss noe å bli frustrert av og kanskje humre litt over :)
     
    Earl, Wiolenze, holmen and 6 others like this.
  4. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig fredag! Da blir blir det kanskje tid til å snekre videre på reisebrevet fra forrige tur. Skal ikke ut å fly før April, og da i economy, hvordan skal dette gå? Herren har blitt for godt vant allerede..
     
    Earl, Avixlo, holmen and 5 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten har snø!
    T-4 Bali
    615B97EA-075B-4DA3-B556-B75A1E08AB48.jpeg
    @Kristian : det er godt man har alternativer oppe i Gokk BE63871D-1D84-4549-98EA-B2D63391E1D7.png
     
    Earl, Avixlo, Wiolenze and 10 others like this.
  6. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Morning fra Tromsø.
    I dag blir det en tur innom blodbanken for å gi blod, så er det helg.
     
    Earl, Avixlo, holmen and 6 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God freeeeeeeeeeeeeeedag morgen fra Viken.

    Nå er det tid for FIFA 20, kontroll nr 2 er ankommet... Hjemme mek. batteri bytte kittet for kontroll nr 1 ikke ankommet... Solo Zlatan og Ronaldo prestasjoner klar for kick off med guttungen på 6.

    Power shopping, jippppppiiiiiiii, det kaller vi å ha det gøy på shopping, ikke se på sko, vesker, klær og annen dill dall...

    Amputert helg, med å redde liv natt til søndag...Får jeg Corona smitten da?

    Fordypning i OW er snart klar for doktoravhandlingen og iverksettelse av hypotesen. OW>*A?

    Kan de ikke bare frigjøre billetter for påsken, HKG 2021 nå... :D

    God fredag i luften og på bakken.
     
    Avixlo, holmen, Arvid1410 and 6 others like this.
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Ahem, vi som er så utgamle at vi husker Jens Book-Jensen, men som ikke er så gamle at vi har glemt hele teksten , tenker nok at godeste H.W. Steinfelt tok seg noen friheter. "Gudskjelovkvelden" var opprinnelig et uttrykk for lørdag kveld (fra den gangen de fleste hadde 6 dagers arbeidsuke). (EDIT og "Gudskjelovdagen" var opprinnelig også Lørdag)

    Sangen (Med JBJ) var "fast inventar" på "Ønskekonserten", og jeg regner med at H.W: Steinfelt lekte litt med begrepet, da vi etter hvert hadde gått over til 5-dagers uke. Geriatrisk hilsen fra sør ;)
     
    Earl, holmen, Berlioz and 7 others like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Her er då vêret heilt nydeleg:
    20200228_081600.jpg
    :)

    Når det er sagt: Litt konjakk eller kanskje ein klunk whiskey må då vere ein fin-fin start på dagen? :rolleyes:
     
    Earl, RoadKing, Avixlo and 7 others like this.
  10. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,829
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL.
    SK336 nettopp meldt forsinket, mangler crew! Og tomt ser det ut:
    20200228_084416.jpg
    God fredag, alle!
     
    Earl, Avixlo, OttoL and 5 others like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden! Takk!

    Apropos Jens Book-Jensen: Mitt forhold ham er at på en av mine tidligere arbeidsplasser var det helt vanlig å synge noen strofer av 'Det er lov og være blid' til dem som var potte sure. En måte å si fra på, egentlig. :)
     
    OttoL, Berlioz and ArthurDent like this.
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    God fredag fra nordre Viken. Her sitter man med benet høyt etter et ankelbrudd og påfølgende operasjon.
    Men slikt går over, så ikke noe å sutre for.
    Her gledes det til California og Las Vegas med en liten gjeng IF’ere om 4 uker. Hoteller er bestilt og seter på flyene er så klart reservert!

    Ha en flott fredag kjære IF’ere
     
    Earl, tfo, Avixlo and 10 others like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    OttoL, ArthurDent and Eddie47 like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Oi oi oi, hva har høvdingen vært ut for? Operasjon, medfører til at du alltid vil pipe i sikkerhets kontrollen til evig tid. God bedring @Tore :) Kan vel ikke lage reisebrev med krykker? Det håpes du er 100% rehabilitert til da!
     
    ArthurDent liker dette
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trøndelag! Atter en uggen morgen, men det går seg vel til igjen etter litt kaffe håper jeg. Hjemmekontor med en litt avslappet start, men det henter jeg inn igjen fort nok i løpet av dagen.

    Har et skikkelig "first world problem". Jeg liker ikke å sitte på F-siden av et fly, (3A er absolutt favoritt på 737/320 størrelse fly) men nå er det slik at AirBaltic har A220, der man i "business class" har setet ved siden blokkert. Skal reise med min partner, og hun blir nok ikke glad for å sitte bak meg, så måtte velge D og F, fordi det er en 2+3 (som da blir 1+2) setekonfig. Jeg liker verken D eller F, så dette blir helt sikkert helt tragisk og tilnærmet verdens undergang, sant? Mulig det kan kompenseres med store mengder... hva har de ombord egentlig? Riga Balsam?
     
    Avixlo, holmen, drsyk and 2 others like this.
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Herren har da fartet nok med fly til å kunne steppe inn som vikar? Måtte ventetiden bli kortest mulig. God tur :)
     
    Berlioz, drsyk and ArthurDent like this.
  17. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra Romsdalen.

    Siste innspurt på jobb og så er det endelig helg! Har vel for så vidt vaktuke, så helt fri blir det nå ikke.
    Følger spent med på hva Coronahysteriet skal bringe med seg i dag. Burde vel bare sagt til arbeidsgiver at jeg må få betalt ferie til alt er over :D

    Ha en flott fredag og god helg når den tid kommer
     
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo. I dag går turen til eksotiske Stange, det er like spennende hver gang å se hvordan de innfødte lever. :)

    Fikk et tips av en kompis i går om diverse flyrelaterte kontoer på Instagram som er verdt å følge, blandt annet cabincruelegs, cabincrewlifee, cabin_crew_beauties og cockpitbeauties. Anbefales, det er mange vakre kvinner i både cockpit og cabin rundt omkring. Og kompisen er faktisk gift med en av disse, hun jobber i Norwegian.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Innskudd er bedre enn uttak!
    Og alle må sette pris på de som gir blod. Takk for bidraget! :)
     
    drsyk, Adrian E and markus like this.
  20. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Litt jobb og deretter kurs mot Værnes og de tre s-ene «solkysten»,Salsa og Simple Minds.
    Må si jeg ble litt skuffet da bilde fra «solkysten» dukket opp i tråden her idag...det er jo ikke sol jo....:mad:

    Anyways....en pils letter på det trøkket :D
    Ha en flott fredag :):):)
     
    Avixlo, drsyk, holmen and 1 other person like this.

Del denne siden