Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Rimelig sikker på at @WannaBeFrequentFlyer mener at det ikke koster noe å bli medlem i Flying Blue.
     
    agrims and WannaBeFrequentFlyer like this.
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det koster ikke noe å melde seg inn var det jeg prøvde å si..

    Edit: Ser at @Travellingalf svarte raskere enn meg.. :)
     
    agrims and Travellingalf like this.
  3. heinrichbo

    heinrichbo EBG FBG

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Da begynner det å nærme seg årsslutt og jeg ser jeg mangler en del kvalifiserende segmenter for å vedlikeholde gullkortet mitt. 8 spesifikt i mitt tilfelle.

    Noen som har noen erfaringer med alternative metoder for å oppnå kvalifiserende flygninger? Leste noe et sted om at AFKLM Amex kort kunne gi, men det lar seg vel vanskelig gjøre å få dette kortet til norsk statsborger?

    Nå har jo kabinpersonalet til SAS begynt å smile til folk igjen, så det er vel ikke verdens undergang om jeg mister det.
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer nå seriøst å bytte ut SAS med KLM i 2017, etter førstnevnte sine siste krumspring med lounger og fasttrack (og mye annet grums på service). Klarer uansett å oppnå EBG, Diamantkortet gir ikke mye pt.

    Pendler til Dublin annenhver uke fra Bergen, er stort sett borte onsdag-fredag. Problemet med KLM er at de ofte er spinndyre på slike korte reiser, man bør være vekke minst tre dager eller en lørdag/søndag for å få lavere pris.

    Inspirert av dette forumet så fant jeg en løsning på dette, ta en posisjonerings flight til Dublin og bestille reisene fremover som t/r DUB-BGO-DUB med 12 dagers reisetid, så for KLM ser det ut som om jeg bor i Dublin og reiser til Bergen.

    Får da hyggelige priser, billigere enn SAS og ikke minst kveldsflygninger som gjør at jeg får mer ut av arbeidsdagen (sjefen på jobb digger ideen, sjefen hjemme må nok bearbeides noe mer).

    Men, og det er et stort men, som en bonusjeger så legger jeg merke til at enkelte av flygningene er code share med Aer Lingus, som jeg høyt og tydelig har erklært at jeg aldri skal fly med igjen. I tillegg så teller vel ikke disse som kvalifiserende flygninger i Flying Blue? Selv om det er bestilt hos KLM? Prisene stort sett identiske, KLM har to daglige til Dublin, så det går mer på reisetidspunkt.

    Har tidligere hatt gull i Flying Blue, men flydd lite med KLM/AF siste årene.

    Noen innspill/råd?
     
  5. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Code share med aer lingus teller som kvalifiserende flyginger hos flying blue. Fløy til Dublin i sommer og da fikk jeg tellende flyginger.
     
    rkvalvaa liker dette
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Holdt på å brenne meg på KLM-codeshare med Cityjet, men fikk heldigvis alle Alitaliagullfordeler pga. tilslutning samme dag fra KLM på samme billett. Codesharen derimot kunne kun krediteres til Flying Blue. Er vel litt som at Widerøebilletter kun gir noe hos EuroBonus.
    Så tror du er rimelig safe med Aer Lingus også :)
     
    rkvalvaa liker dette
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  8. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    FB Petroleum, har vel samme godene som Gull?
    Skal til Houston i oktober, vi er 3 pax som reiser alle med Petroleums kort. Får vi Priority bag handling? Sky Priority innsjekk og bording? Lounge vet jeg vi får, er det noe annet Petro medlemmer får/ ikke får? Har noen erfaringer, både gode og dårlige. Let me know!

    Ønsker også å oppgradere AMS- IAH med poeng. Noen som vet hvor mange poeng man behøver for 1 pax?
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Priority check-in: Ja
    Priority boarding: Ja
    Priority bagasje: Ja

    Edit: Minimert quote.
     
    Last edited: 09. juli 2017
    Orjan.eldor liker dette
  10. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Får man ha med gjest i loungen som med Petroleums kort?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det vet jeg faktisk ikke. Prøvde å se på FB siden men fant ikke noe angående det. Men ikke alltid man finner alt via mobilen.
     
    Orjan.eldor liker dette
  12. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Man får ikke ha med gjest, og man MÅ fly med KLM-fly inn til AMS og KLM-fly ut av AMS. Kommer man med KLM til Amsterdam og flyr videre med Delta så kommer man ikke inn, selv om alt er bestilt hos KLM (ref. noen på jobben som ble sittende ute i kulden på den turen).
     
    Orjan.eldor liker dette
  13. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    SVG- AMS (1 nat i AMS) Så KLM til IAH. Hjem. AF til CDG fra IAH. CDG- AMS (AF) AMS- SVG (KLM) I Paris da? Kommer jeg inn i loungen der?
     
  14. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut til å gå i orden ser det ut som :) De var visstnok veldig nøye på at flyene var malt i rett farge, og det var ikke snakk om å diskutere saken engang. At det sto KLXXXX på billetten var irrelevant.

    When connecting between two flights provided by AIR FRANCE or KLM, you have access to:
    • the Hall K, L and M lounges in Terminal 2E at Paris-Charles de Gaulle airport*
    • the lounge in Terminal 2F at Paris-Charles de Gaulle airport*
    • the KLM Crown lounge at Amsterdam-Schiphol airport*
    * In case of an overnight transfer, you can make use of the lounges on the day of departure of your second flight.
     
    Orjan.eldor liker dette
  15. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Er det noen som har erfaring med oppgradering hos KLM& AF? (Både lange og korte ruter) Er det mulig å få en gratis oppgradering med et flyingblue petroleums kort?
     
  16. OnTheRoad

    OnTheRoad Traveler

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3

    Hittil i år har jeg hatt 20 flights med KLM;
    bare i år har jeg fått 3 free upgrade fra economy til business på short haul ruter (BGO - AMS, AMS -ALC og WAW - AMS)
    og 1 free upgrade til economy+ på long haul (DOH - AMS).

    Jeg har gold status; som silver kan jeg faktisk ikke huske å ha fått free upgrade mer enn en gang (til business).
     
    Last edited: 01. okt 2017
    Orjan.eldor liker dette
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Er Platinum. Fått upgrade til business 5 ganger i år (737-8/9). Sist gang var på bursdagen min (BLL-OPO) :cool:
     
    Orjan.eldor liker dette
  18. OnTheRoad

    OnTheRoad Traveler

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    3

    Jeg har planer om å gå for Platinum neste år og lurer på om du har noen gode tips og innspill til å oppnå dette uten at det koster skjorta ?!
    Min vei til gold gikk gjennom å ligge vekten hovedsakelig på weekend turer i europa.
     
    Orjan.eldor liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Et tips er vel å legge inn AMS-CDG connection på så mange turer som mulig, da får du et gratis segment på veien mot 60.
    Har vært inne på tanken om Flying Blue selv, men ikke kommet så langt..
    Krever litt mer planlegging enn dagens "fly star uansett"-holdning.

    Har de familie-access til lounge og gavegull med platinum ?
     
    Orjan.eldor liker dette
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke testet å ta med mer enn 1 gjest i lounge. Men på fast track var det ikke tillatt med gjest på AMS. Prøvd flere ganger.

    Er inne i 3. år på rad med platinum. Kan fortsatt ikke gi bort noe gullkort så vidt jeg har fått med meg :confused:
     
    Orjan.eldor liker dette

Del denne siden