Hei, Noen tips til MR på de siste 10000 poengene for å nå gull hos Flying Blue? Virker som antall poeng en får på er veldig avhengig av hvor dyr billettene er, men kan være noen sitter med noen gode tips?
Om du tykkjer det er ok å fly short haul biz so kan du slå til på ein eller annan versjon av dette tilbodet til IKT/IST/TLV. http://www.flyertalk.com/forum/prem...ussia-return-via-tlv-ist-skyteam-710-eur.html
Jeg har inntrykk av at klm gir oppgradering ganske ofte på korte intra-europa ruter. Har fått et par ganger på de (få) turene jeg har tatt som Gold. Fikk oppgradering en gang som Silver også.
Ok, takker. Disse to punktene hadde nok omvendt meg til å teste.. Fra KRS går det veldig greie ruter med KLM ut i Europa, spesielt når jeg drar med familie, men uten lounge og slikt må vi nok bare klare oss med et ekstra hopp OSL-FRA/CPH eller hva det måtte være..
Sånn har det egentlig blitt her på AES også. SAS har nå også kuttet siste direkterute utenlands til CPH, mens KLM har doblet til to avganger til AMS om dagen.
Vi har heldigvis begge deler, men er svært sjelden jeg tar turen til CPH rett og slett pga widerøe sin sete-policy. Jeg skal flyttes sammen med noen uansett f... hvor mange ledige seter det er på flyet. Stikk motsatt av hos SAS.. Og kall meg sær, men jeg flyr heller CPH-OSL-KRS med ledig midtsete enn direkte uten det..
Ålesund har vel hatt to avganger til AMS i noen år nå? Det var vel bare en liten periode de hadde kun en flight- til og fra AES pr dag. Er selv avhengig av denne strekken (AES-AMS) da jeg bor der. KLM gir utrolig bra muligheter til å komme seg nesten rundt i hele verden med 1 stopp i AMS Siste året har jeg blant annet flydd med dem på følgende long houl i business class: AES-AMS-LAX, AES-AMS-GRU, AES-AMS-LIM, AES-AMS-JRO, AES-AMS-NBO, AES-AMS-BKK, AES-AMS-PVG, AES-AMS-NRT,
Du har helt sikkert rett. Det er nok bare jeg som antok at det var nå i senere tid de begynte med to avganger per dag.
Noen som har en del erfaring med Flying Blue? Skal den neste tiden reise en del mellom SVG-BUD. Har sas gullkort, og velger da ofte å reise med sas og lufthansa, selv om dette krever to mellomlandinger. Vurderer å hoppe over til FlyingBlue, da KLM i utgangspunktet har greiere reisetider, pluss at jeg bare får en mellomlanding + at det som regel er litt billigere billetter. Da går jeg jo glipp av fordelene ved gullkortet mitt, men har regnet meg frem til at jeg kanskje klarer å oppnå Gull hos Flying blue etter ett år. Noen erfaringer med FB? Er det verdt ett år med reising for å oppnå gull, og hvordan er gullfordelene hos FB i forhold til EB?
Har nå fløyet 4x ganger fra Oslo til Colombia og synes Flying Blue har verdens laveste opptjening for antall kroner brukt. En tur/retur billett mellom Oslo og Cartagena i Colombia koster 10.000-13.000 kronrer på laveste pris. De kjører ingen tilbud på denne ruten siden den ble startet opp for nesten 1 år siden og alle flybilletter gir 25 % opptjening på Economy. Economy Flexible som koster 18.000 kr eller mer tur/retur gir 50 % opptjening på miles flown. Grensen til "svindel". De tar seg så godt betalt at jeg håper andre europeiske selskaper tar opp konkurransen mellom Europa og Colombia.
Er enig i dette, men de endrer modell 1. april neste år, hvor man får miles/poeng basert på spend (og status). Status bestemmes av XP (Experience points), litt tilsvarende som Tier points hos BA, les mer her: https://explorefurther.flyingblue.c...om&utm_medium=video&utm_campaign=fbreinvented
Gull hos Flying Blue gir omtrent samme fordeler som Gull i Star Alliance, man får SkyPriority, som gir egen innsjekk, prioritert ombordstigning (som fungerer), fast track og lounge (med gjest), samt ekstra bagasje. Ellers relativt lik Lufthansa. Loungene i Amsterdam er bra.
Kompis er 1 flight unna KLM GOLD. Noen tips til en tur retur eller enveis billett med Klm under 3500kr nå i jula?
Kommer vel litt an på utgangspunktet? I Norge må man vel uansett først til AMS/CDG og da har man den ene flighten? Evt så flyr han billig med et annet selskap til AMS/CDG og prøver derfra, eller til ARN/CPH etc for å finne billigere turer derfra til AMS/CDG. Lykke til med letinga..
Ja han er open for alt. Fly ut fra Oslo til ams med Klm eller til AMS med SAS også videre ut til en europeisk by med Klm. Og evt hjem med noe annet
Hei Siden KLM har returprising, 3 day minimum stay, og Sunday rule, er det vanskelig å ta en MR med dem uten overnatting. Derfor er nok det billigste å se på reiser ut lørdag og hjem søndag, da har man overholdt Sunday rule og får med en gang hyggeligere priser. Ser man kan fly til AMS lørdag 30/12 og hjem Søndag 31/12 for ca 2200kr.
Da er den nye opptjeningen og XP innført (1. april). Enklere å holde på status når man først har fått den (for meg slipper jeg unna med halvparten av aktiviteten for å holde på Platinum). Men det er en kraftig forverring av miles opptjening når det nå er basert på pris. Tidligere fikk jeg 10500 miles for en tur i business med 4 legs i Europa som platinum, nå får jeg mellom 5500 og 6000 miles med samme prisnivå på billetten. Blir spennende å se pris på uttak i praksis når de innfører nytt system i juni...