Guide: Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Jørgen, 06. jan 2014.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å finne den beste bruken av de 50.000 FB Miles jeg fikk ved å bestille Resurs Bank MC Premium i oktober/november (husker ikke nøyaktig dato).

    Har også brukt kortet litt ved siden av så ligger på ca. 60.000 Miles nå.

    Sjekket Promo'ene de hadde nå og da var det 50% på t/r Europa-Edmonton før 31/3.
    Kan det stemme at pris etter rabatt er 106.000 Miles for 2 pax TRF-YEG, eller høres det mer ut som pris før rabatt? Jeg aner ingenting om nivået til FB på poengbruk..

    Edit: Uansett er vel 880,- Euro i avgifter sjukt mye!!!

    2018-12-21 09_26_00-Book a reward ticket - KLM.com.png
     
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @indahla har du sjekket hva avgiften er om du bestiller tilsvarende tur i kroner og ikke poeng til sammenligning?
     
    Last edited: 21. des 2018
  3. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    KLM/AF hr ganske høye avgifter, og de er ofte dyrere med business enn økonomi i de tilfellene jeg sjekket. Dog ikke mer enn cirka 4000 kroner.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kult. Et par rimelig gode tilbud her da. Montreal for eksempel
     
    Travellingalf liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Og nå har Air France lansert ny business class på sine A330-200 som de bruker på ruter til Accra, Ouagadougou, Houston, Cotonou, Lagos, Niamey, Bengaluru, Delhi, Seattle, Chicago og Dallas.
     
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har noen gode tips for bruk av Flying Blue points? Adminstrerer familiens fire forskjellige kontoer, hver med beskjedne 17-20 k points, er det noen mulighet for å poole disse å bruke til noe fornuftig? Eller noen andre knep jeg burde vurdere?

    Ser ikke for meg at det kommer inn mye flere points i nær fremtid så en fare for at de vil utløpe om jeg ikke finner på noe lurt :eek:
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Bestill kredittkort til alle sammen, så går ikke poengene ut så lenge det er noe aktivitet hver 28. mnd på kontoen.
     
    Michel liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan også overføre alle poengene til en konto, men det koster litt. Jeg gjorde dette og anskaffet meg deretter KLM kredittkortet for å holde liv i poengene.
     
    Sonictravel liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Er dere helt sikre på det som skrives ovenfor? Har Flying Blue-kortet, men innbilte meg at jeg måtte ut på en flytur neste år for å holde poengene i live. Det holder altså å opprettholde aktivitet på kredittkortet? Det er jo meget bra, da har jeg ikke lenger noe «hastverk» med å få brukt opp poengene :)
     
    Michel liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lett etter familiepoolmulighet selv på Flying Blue, uten å finne noen. Finner du det alternativet så si fra ;) Ellers er det som nevnt over mulig å flytte poeng, men det koster. Men med 20k poeng per familiemedlem får du skrapt sammen til heisatur for 1 pers vil jeg tro.
     
    Sonictravel liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg er helt sikker på at bruk av KLM kredittkortet holder poengene dine i live. Jeg brukte en del tid på å undersøke dette for ett par år siden når jeg var i fare for å miste en god del poeng og da var kredittkort den beste muligheten for meg i alle fall.
     
    Michel and Gullars like this.
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikke så lett ut nei :( ingen familiepooling som jeg finner, og overføring vil koste over 6000 kroner for å få meg alene opp til 75' og da ikke gitt at en får noe fornuftig ut av det heller

    Tror løsningen må bli å finne en reise for hele familien til Amsterdam eller Paris (hvor en om jeg skjønner det rett kan få awards ned til 15000 t/r i economy), men antar jeg da ikke klarer dette via web da det hjelper lite om jeg får booket 1- til 3 av 4 personer om det ikke er awards for de resterende, om noen har en workaround på dette problemet så er det bare å rope ut :)
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hyggelig e-post fra Ressurbank

    En oransje feiring
    Den 27 april feires King’s Day i Nederland, og hele landet farges oransje! Dette vil vi også feire, og derfor får du med ditt Flying Blue Mastercard 20% rabatt på en valgfri flyreise. *Kampanjen er i samarbeid med KLM og gjelder bestillinger i perioden 27 april til 27 mai 2019, for reiser frem til 27 april 2020.

    For å benytte deg av rabatten må du booke reisen på KLM.no med ditt Flying Blue Mastercard og angi koden: RESURSBANK.

    God tur!
    Resurs Bank
     
    Michel liker dette
  15. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Men kortet så opparbeider du også nye poeng, så hvorfor ikke bruke det aktivt.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
  17. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du ikke har reist allerede: bruk heller poengene på en business upgrade til USA eller ASIA. koster rundt 50K pr vei og gir mye bedre value enn å booke en eco round trip for poeng :D
     
    indahla liker dette
  18. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe marked for å selge Flying Blue miles? Jeg har 62' poeng som jeg er usikker på om jeg i det hele tatt får benyttet. Ser at en overførsel av 62' miles koster 744 eur, og å kjøpe 62' miles koster 1705 eur. Kan en evt. bestille via min konto?
     
  19. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hei.
    'Dette var merkelig. Jeg har ikke fått noen epost vedrørende dette og bruker Flying blue kredittkortet svært ofte ( ca. 200000 kroner i året). Noen som har en ide på hvorfor?
     
    Last edited: 31. mai 2019
  20. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Det skal nå være mulig å koble sammen FlyingBlue med AccorHotels, og tjene bonuspoeng for begge program samtidig.

    Det loves også 10 XP ekstra etter henholdsvis første flygning og første natt (5 XP hver)
     
    Michel liker dette

Del denne siden