Guide: Widerøes Norge Rundt-billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Php7980, 28. april 2015.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Har ganske mange flighter som må etter-registreres, som da tidligst kan gjøres 14 dager etter flighten er gjennomført. Noen som har erfaring fra hvor lang behandlingstid det er på det?
     
  2. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk selv kun 3 flighter som måtte etterregistreres. Ser ut til at om en har samme avgang og desinasjon flere ganger på en dag, så takler ikke systemet det.

    Tok under et minutt når jeg la de inn i systemet på dag 14, så var de registrert.

    mvh
    P.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,558
    Bonuspoeng:
    293
    Som andre har nevnt her, så er Gdansk et utmerket alternativ. Jeg sjekke nettopp en lørdag t/r for 2.340,- NOK i Plus og det gir 4.500 poeng for en stakkars sølvmedlem, som da blir gull.
    Det som jeg syns mindre om er at de billigste tur til barnebarna OSL - EVE som jeg kan finne for en helg er 1.289 i økonomi og 500 poeng.
    Det er en forskjell som ikke henger på greip. Virker som Norwegian og SAS har delt nord norge mellom seg, funnet balansen og konkurransen har sluttet, for det er ikke noe spesielt billige billetter med Norwegian heller.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt tydelig.. Nord-Norge har blitt veldig mye dyrere enn tidligere. Hos begge aktørene.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Begynte med å etterregistrere den første idag, men systemet ville ikke godta den/fant ikke, så måtte over på manuell registrering og 3 ukers behandlingstid. Får håpe det er et engangstilfelle og ikke malen for WF/SK. Hadde f.eks bare 2 flighter en dag, og de klarte bare å registrere 1 av dem. Det synes jeg er litt underlig, og det må jo være noe galt en plass. Skjønner at flere legs på samme strekning samme dag gjør at systemet ikke klarer å ta unna, men at en må etterregistrere en t/r er i overkant. Gullmail bare henviser til manuell registrering.

    Edit: Hatten av til Sas Retro, 2t etter sendt mail ble flighten registrert.
     
    Last edited: 27. aug 2015
    Travellingalf liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Gav meg på 78 flighter(76 tellende) over to perioder. Hadde booket 13 til, men etter 20 legs på de siste to dagene snurret det greit i hodet gitt :)
     
    Last edited: 02. sept 2015
    KatManDu liker dette
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Har et spm ang etterregistrering av Widerøe-turer.. Jeg hadde en runde NR i august og en av dagene var det morgentåke i Tromsø og jeg skulle flydd TOS-SKN og så SKN-BOO. Det endte med at Widerøe booket meg om til SAS plus TOS-BOO. Siden jeg kun hadde TOS-SKN-billetten så etterregistrerte jeg denne (måtte sende inn manuelt skjema) og spurte samtidig om jeg fikk poeng for SKN-BOO. Jeg fikk raskt svar og poeng for TOS-SKN, men ikke svar på det jeg spurte om ang tur nr.2.. Noen som vet om jeg har krav på dette? Synes noen nevnte noe lignende et annet sted, men finner ikke det igjen..
    PS: Dette er ikke veldig viktig for meg siden jeg nådde målet om EBG og EBD er for langt unna, men det er jo greit å ta med seg 500 poeng om man får de gratis! :D
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er to separate bookinger får du ikke. Men bestilte du TOS-SKN-BOO som gjennomgående billett med én PNR, har du rett til å få kreditert SKN-BOO også.
     
  9. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    2 separate, siden jeg har oppfattet at det er beste måten å få flest mulig poeng/flights ved bruk av NR-billetten.. Jaja, helt greit og takk for svar! :)
     
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det vanligvis, spesielt med flere flighter med samme flightnummer, som WF 470. Men @KatManDu mener jeg hadde flere PNR med mange ulike legs. Dette gir bedre sikring ved delay/cancellation. Ulempen er at man da ikke kan gamble med 15-25min connection som noen gjør for å få 10-12 legs på én dag. Ved IRR-OPS får man likevel kreditert de opprinnelige legsene om en har gjennomgående booking.
     

Del denne siden