Guide: Widerøes Norge Rundt-billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Php7980, 28. april 2015.

  1. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Mine billetter fra Norge-rundt så langt har vært i klassene M(V), C(Y) og C(D).
    C(D) har gitt 1000 poeng, C(Y) gir 750 og M(V) gir 250 poeng, så vidt jeg kan se:)
    Dette er samme opptjening som hos SAS, selv om EB-sidene oppgir annen opptjening for Widerøe?
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet egentlig ikke hva slags state-of-mind jeg var i, men ja, M/V var vel egentlig det jeg mente. :p

    Opptjeningen i EuroBonus for Widerøe-flyvninger er som følger:

    [​IMG]
     
  3. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ser nesten ut som de har endret noe nå, for hvis det ikke er flere M-billetter ledig så kommer ikke valget opp lengre.
    Available Classes: C9 D3 Y0 M0 V0.. Er det noen som har fått kjøpt V, Y eller D billetter etter den 22.6?
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Norge Rundt selges nå i V og M ....
     
  5. Frilans

    Frilans Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er allerede i gang med min Norge Rundt-reise. Booket de første 35 reisene for et par uker siden, hvor jeg fikk hele 19 flighter i klasse D og 5 i Y. De jeg har søkt på nå virker å utelukkende nesten være i økonomi, så må ha blitt noen endringer.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Synd at Widerøe endret dette :-/
     
  7. SORENEDITION

    SORENEDITION Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor lang tid tar det å få poengene regissert med Widerøe?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er ca. det samme som med SAS, 3-4 dager typisk.
     
  9. Flystasjon

    Flystasjon ideas is my thing

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Hei jeg vil bare fortele min erfaring med Norges Rundt biletten,

    1.
    Der eg først og fremst reiste Sandefjord-Bergen 8 ganger og Sandefjord-Stavanger 6 ganger uten noen problem med Max 4 ganger mellom en strekning!

    2.
    eg bestile bilette til min venn og det gikk helt fint, vi reiste Sandefjord-Stavanger-Bergen-Sandefjord uten noe problem og med bonusopptjening på begge av oss.

    3
    Eg prøvde og bestile til København i mitten av reisene men den ble kansellert men vis man bestiller noen timer før avreise så går det helt fint

    4
    Jeg bestilte bare før sone 1 men fikk helt fint reise til Trømsø og brønnesynd uten noe problem.

    5
    eg bestilte Bergen-Sandefjord 5 ganger og hver gang fikk eg boke om til Bergen-Oslo med SAS Plus når boken classen hvar D eller Y.

    6.
    Biletten min hvar gyldig fra 22.juni til 5.juli men klarte helt fint å boke om helt til 7.Juli!
     
    RoadKing liker dette
  10. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Kan vel også dele litt av mine erfaringer fra min tur:
    Jeg kjøpte billett for hele norge/2 uker, 18.06-01.07.

    1. Billettene mine ble booket i klasse D, Y og V. D og Y gir fordeler som fast track, SAS lounge (På TOS, TRD, OSL), setevalg osv.
    2. Det tar noen dager før segmentene blir registrert hos Eurobonus, opptjening fra 250-1000 poeng per flight.
    3. SAS-appen er genial for å holde styr på bestillinger og poengopptjening. I tillegg kan man sjekke inn på farten, og laste ned dagens aviser gratis.
    4. Jeg har også inntrykk at man kan bestille ganske fritt (via København, til utlandet, utenfor sonen osv), spørsmålet er om noen i Widerøe får sjekket det og kansellerer bestillingen din.
    5. Et av flyene mine ble forsinket pga tekniske problemer, og da jeg hadde billett videre med Widerøe fikk jeg mat-voucher og ombooking til SAS plus:)
    6. På en del flyplasser MÅ man gå igjennom sikkerhetskontrollen selv om man skal fly videre, vær obs på dette når det er kort tid mellom avgangene.
    7. Hvis du skal reise med tilknytning fra utlandet må du ha dette som første booking, går f.eks. ikke an å kun avslutte turen i f.eks. København.

    Må bare si at jeg dette er et fantastisk tilbud fra Widerøe! Har fått sett utrolig mange steder i Norge på to uker, både fra luften og på bakken.
    Et par gode ørepropper eller støydempende hodetelefoner kan dog anbefales:)
    Det ble ikke gullkort på meg denne gangen, men er godt på vei. Sølvkortet kom i posten i går.
     
    RoadKing liker dette
  11. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Kan ikke si at det har vært stappfulle fly, med unntak av noen av "melkerutene" i Nord-Norge (som er med de minste flyene). Vet ikke om det er flere passasjerer midt på sommeren? Uansett er det lurt å bestille i god tid.
     
  12. SORENEDITION

    SORENEDITION Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Bergen-Sandefjord har ofte vært ganske fulle bør bestille i god tid før som nevnt.
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vår itinerary sånn tålig i orden. Vi trenger 30 segmenter for gull, men vi gir oss med galskapen på 18 eller 24 (helst 24, men sambo er optimist og vil ha 18...) og tar resten litt mer bedagelig oppi nord. Her er foreløpig reiserute... :p
     

    Attached Files:

  14. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Dag 4 og fly nr 16. Mye folk, en del familier. Hyggelige crew. Fanger fort opp at jeg er på Norge Rundt tur. Vender tilbake til KRS hver kveld. So far so good ;)
     
    Cecilie liker dette
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Galskapen min begynner til tirsdag, og her ser dere planen for dag 1:

    Skjermbilde 2015-07-11 kl. 14.58.23.png

    Starter litt forsiktig, så tar det seg litt opp dag 2. Da har jeg 7 flights booket :)
     
  16. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Hvordan har du klart det? Når man booker så kan man jo ikke velge datoer utenom sin valgte to ukers-periode.
     
  17. Flystasjon

    Flystasjon ideas is my thing

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Man kan endre på check in på SAS.no 1-2 dager før reisen når billetten er boket i Y eller D så kan du bare bytte fra en dag til dagen neste også igjen!
     
  18. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    .. Stokmarknes er en morsom flyplass.. Godt det er meldt knallsol der i morra :)
     
  19. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    For dere som flyr derfra så ofte er det sikkert ikke like morsomt ;-) - men for en fra Oslo er det en herlig følelse å lande på en kortbaneflyplass blant fjellene og havet..
    Litt ekstra spenning er det med ruskvær.. men er det knall sol er det bare magisk! :)
     
    Cecilie liker dette
  20. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Har booket en ny heftig dag med Dash 8 - fredag 24. juli 2015
    07:15 - 08:10 WF404 Sandefjord - Bergen (M)
    09:30 - 10:20 WF585 Bergen - Kristiansand (M)
    10:45 - 11:40 WF586 Kristiansand - Bergen (M)
    12:10 - 13:00 WF587 Bergen - Kristiansand (M)
    13:25 - 14:20 WF588 Kristiansand - Bergen (M)
    16:15 - 17:05 WF452 Bergen - Ålesund (M)
    17:25 - 18:15 WF453 Ålesund - Bergen (M)
    18:45 - 19:45 WF576 Bergen - Kristiansund (M)
    20:05 - 21:10 WF577 Kristiansund - Bergen (M)
    21:35 - 22:25 WF429 Bergen - Sandefjord (M)

    Noen andre som trenger en maksimal ruteplan? Send meg dag, avreiseflyplass og evt begrensninger, så kan jeg sette opp et forslag ved hjelp av Amadeus :)
     

Del denne siden