Guide: Widerøes Norge Rundt-billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Php7980, 28. april 2015.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja du må booke separat for å få maks uttelling. Du kan jo booke videre til KSU også, samme fly og flightnumer hele vegen dit :)
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva angår headphones med god noisecancelling kan jeg på det varmeste anbefale AKG K495NC.

    Støykanselleringen er fullt på høyde med Bose sin QC15 og 25, men lyden er mye, _MYE_, bedre.

    Testet noen headset før jeg landet på dette. Har ikke angret en dag :)
     
  3. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Da rundet jeg 45 segmenter og to turer igjen i dag.
    Også ferdig med sesong 1 av Hannibal. Tykt skydekke, så lite å se på oppe i lufta.
    Da er det godt med støyreduserende høretelefoner og en grei serie for å få tiden til å gå.
     
  4. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Det var jeg ikke klar over, trudde 2 stk tur/retur var maks. 4 t/r er ennå bedre, da får jeg klemt inn noen reiser til.

    P.
     
    robban liker dette
  5. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Av mine ca 30 turer, var det to ganger jeg spurte om, og ble sittende på flyet, men det var også de to flygningene som ikke automatisk kom opp med EB poeng.
    Den ene gikk greit å registrere automatisk, den andre stod jeg som open/not used så der holder jeg forsatt på å maile med EB.
     
  6. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Så konklusjonen er at man bør unngå å sitte i flyet på rundtur, da "manuell boarding" kan bli krøll?
     
  7. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg ville nok gjort det neste gang ja, nå ble heldigvis disse 2 tur nr 46 og 47 i EB totalen så de ga meg ingen issues med nytt nivå.
    Mulig Cecilie har mere flax med sine, tror mye ligger i hvordan man forklarer det til besetning.

    Skal nevnes at den ene som forsatt er issue med hadde samme flight nummer, så selv om jeg hadde separat booking var det en flight hvor flere ble sittende på flyet.
     
  8. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde nettopp en skremmende tu/retur Bergen - Ålesund. Laaaang kø i sikkerhetskontrollen, måtte snike meg forbi halve køen og rakk akkurat flyet tilbake. Hjertet i halsen, da jeg hadde liten lyst å bli værende igjen der. ;-)
    Personalet er som vanlig meget hyggelig. Første turen i dag ble jeg invitert inn i cockpiten, da styrmann hørte jeg fløy Norge Rundt. Det var Bergen- Molde. Nå snakket jeg lenge med ei hyggelig kabin "dame" som hadde truffet flere NorgeRundt gutter og jenter.
    Så skal vi på samme flight til Molde og tilbake igjen.
    Trudde dagen i dag skulle bli slitsom, men har vært gøy. Sett bort fra køen i Ålesund.

    P.
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke flyplasser er det man MÅ helt ut? Greia er at jeg har BOO-Storkmarknes-TOS på to seperate bookinger men dette er samme fly og samme flightnummer og flyet stopper over 15 min... Kan dette by på problemer?
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Har to nylige erfaringer på dette strekket.

    Første gangen kunne jeg sitte om bord.

    Andre gangen måtte jeg ut av flyet og gjennom ny sikkerhetskontroll. Gikk greit, tok vel ca 2 minutter fra jeg gikk av flyet til jeg var om bord igjen.

    Reiste "selvfølgelig" uten bagasje begge ganger.
     
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Nei noe innsjekka bagasje er selvsagt uaktuelt.
     
  12. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Sikker på at det ikke står noe med liten skrift i betingelsene for Norge Rundt Billetten at man må sjekke inn bagasje? ;-)
    Det er vel ingen her som er redd for noen utfordringer? :-D
     
    Cecilie liker dette
  13. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det skulle tatt seg ut... :p Tror @Cecilie sin tur hadde røket ganske så greit da.
     
  14. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Ble spandert på både kvik lunch og en flaske vann i går, da de passer på stamkunder. :)

    I dag Bergen - Haugesund og tilbake spurte jeg han vakten som tok imot flyet om jeg kunne gå rett inn gjennom gate'n så jeg slapp sikkerhetskontrollen, og det gikk veldig greit.
    Så trur det er bare å spørre, så lenge en kan vise billett tilbake.
     
  15. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    EuroBonus viser 44 flighter. Jeg har 50. Fem dager siden siste oppdatering. Det hadde vært kjekt å bikke 45 før jeg reiser hjem ;)
     
    Petter B-C liker dette
  16. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Er i samme båt. Min har nå stoppet på 41, inkludert alle segmenter fra 17 juli. Dagen etter fløy jeg 5 turer, med totalt 15 turer inkludert gårsdagen. Føler jeg går og oppdaterer appen hele dagen nå.
     
    Last edited: 21. juli 2015
    Petter B-C and KatManDu like this.
  17. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Endelig, GUUULLLLLL :D
    "Bare" 25 segmenter til diamant.
     
    Baldrick, yukho, Petter B-C and 4 others like this.
  18. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer!
    Og hyggelig å treffes fra BGO-KRS.
    Jeg mangler et par fra 11/7 og 16/7 - appen sier den er oppdatert. Så da blir det fortsatt å vente ... med å kjøpe en gull-marsipan ;)
     
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg og samboeren min glefset i oss hhv 40 og 34 kvalifiserende segmenter samt 3 anbudssegmenter siden 13. juli, så nå er begge EBG hvis SAS sitt datasystem bare kunne oppdatert seg snart! (Siste update 16. juli...) Sitter nå i Bodø og slapper av med ei nordlandspils og kikker ned på kaia i flott kveldslys. Er enkelte som spør om det er mulig å fly seg til gull med Widerøe og ja, det er det absolutt. Jeg og sambo hadde heldigvis 15 turer fra før så vi slapp litt billigere enn å kjøre fra scratch, men klarer du 6-8 turer hver dag så er man uansett ferdig på ei drøy uke. Traff Robban på Flesland i forrige uke; han hadde klaska sammen ei rute med 10 legs den luringen! Selv klarte vi 8 onsdag 15. juli, men den dagen var ganske utmattende. Har selvfølgelig snakka med en del crew disse dagene, og 9 flighter per vakt virka som normen i sør-Norge hvertfall. Da er ikke 6 eller 8 dårlig i mi bok hvertfall. 13.-16. juli: 6+6+8+6 flighter. 13.-15. alltid retur Kristiansand 16.: Endte opp i Tromsø seint på kvelden, hvor vi hadde booket rom 3 netter. 17. juli ble det anbudstur til Honningsvåg (Nordkapplatået of course) og Hammerfest på samme dag, men med retur Tromsø med 2343-flyet fra Hammerfest. Resten av tiden gikk til å surre rundt i Tromsø. 2 legs hjem fra Tromsø. Mandag 20: 4 legs. KRS-BGO-KRS-BGO-KRS på kvelden etter at min gode halvdel var ferdig på jobb. Tirsdag 21: Sambo på jobb, jeg tok solotur KRS-BGO-KSU-SVG-TRF-BGO-KRS. Idag 22. juli: Måteholdenhet, bare til Bodø via Bergen. Utover å fly til Andenes imorgen der leiebilen venter på oss, har vi ingen planer om å fly noe mer før søndag 26. Det måtte kun være til Røst i så fall. Deilig å få noen dager "fri". :) Bedre trip report enn dette kommer muligens med tiden ;-)
     

    Attached Files:

    Last edited: 23. juli 2015
  20. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Totalt ble det 53 flighter på 14 dager her. Og med opptjeningsperiode fra 1. juli kunne det ikke bli bedre :)
    I ettermiddag gikk antall flighter i SAS-appen fra 44 til 46 og dermed endring av status.
    48 av flightene tok jeg de første åtte dagene og endte opp i min egen seng hver kveld.
    Resten av tiden var jeg på familiebesøk i nord (som var utgangspunkt for hele billetten - den var bare 100 kr dyrere enn tur/retur KRS-HFT).
    Et par ganger møtte jeg veggen, den første gangen da jeg satt i BGO og stirret på Petter B-C og samboer, skjønte at dere holdt på med det samme som meg - og orket ikke være sosial :) Men vi 'fant' hverandre etter hvert. Cecilie møtte jeg flere ganger, paboee på den siste flighten.
    Og på den siste flighten fra BGO til KRS i går fikk jeg en stor klem av cabin crew og hilsen fra cockpit, og en flaske vann (!!!)
    Det har vært en stor, positiv opplevelse.
    Mer info kommer ...
    map.gif
     
    Baldrick, Cecilie, Insomnia4u and 3 others like this.

Del denne siden