Guide: Widerøes Norge Rundt-billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Php7980, 28. april 2015.

  1. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det var et lyspunkt i galskapen å treffe deg Odd Viggo, samt å få bli med deg og din søster & niese i bil til KristiansUnd en drøy time. :) Meeeget oppegående och trevligt. Men den foreløpig drøyeste galningen jeg har møtt var en sørafrikansk ung mann bosatt i London som jeg traff på Sola tirsdag 21. Han tok tog til "the North" for å hive seg på en Widerøe-flight fra UK til Norge, reiste så rundt (alene, virket det som) i 2 uker før retur Aberdeen og så tog ned til London. Tror han hadde som mål å få diamond... Eller nøyde han seg med gull? Samme kan det være, Han så ihvertfall enda mer resignert ut enn jeg har gjort på de siste turene, så det kan godt hende det var diamond... :p
     
    KatManDu liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Imponerende, rett og slett imponerende.
     
  3. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Kjempegøy å lese om alles opplevelser og erfaringer! Imponerende hvor mye flere av dere har fått ut av billetten, og definitivt noen tips å ta med seg. Har vært god oppvarming til min egen norge rundt tur som starter til lørdag.

    Galskapen starter med BGO-SVG-TRF-TRD-TRF-BGO på lørdag og fortsetter søndag med BGO-TOS-BOO-SKN-TOS-TRD-KRS-BGO. I ukedagene blir det bare litt småturer fra BGO etter jobb, men går "all in" i helgene.
     
    Cecilie, Petter B-C, OttoL and 2 others like this.
  4. andaskil

    andaskil Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    På TRF slipper de deg også inn på innsiden av sikkerhetskontrollen om du spør dem på bakken. Veldig greit å slippe ny klarering.
     
    Petter B-C, Cloudjumper and Cecilie like this.
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken galskap.. Men jeg digger det!

    Personlig ser jeg at antall legs er på et absolutt bunnivå etter devalueringen av EB i fjor. Kommer til å avslutte inneværende periode med 27 legs og 160.000 EB-poeng.. Så det er altså mange av dere som har flydd flere legs på langt under en uke med SK/WF enn jeg har hatt hele opptjeningsperioden. Men har jo til gjengjeld flydd mye Star Alliance, så Diamond er sikret og vel så det..
     
    KatManDu liker dette
  6. andaskil

    andaskil Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Kommer til å få kraftige abstinenser de nærmeste dagene og ukene. Har final flight på Norge Rundt-eventyret fra TRF til SVG nå straks. Så skal jeg ikke fly før i midten av august igjen. Grøss.

    Lander på 36 legs - blir nok en ny propellsommer neste år. Det har vært ufattelig kjekke uker. :)
     
    Petter B-C and KatManDu like this.
  7. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Mangler to segmenter fra midt I perioden min. Fått alle segmenter etter disse.
    Hadde en dag to tur-retur får Bergen til Molde og kun kreditert en av disse.
    Hvem tar jeg kontakt med for å få disse?

    Har også satt meg opp på en ny 2 ukers tur.
    Ligger (inkl de 2 manko reisene) på 65 segmenter så langt, så vil sikre meg diamant de neste 2 ukene.;)

    P.

    Edit. Måtte kjøpe VG i dag :)
     
    KatManDu and Petter B-C like this.
  8. andaskil

    andaskil Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Du kan logge inn på dine sider på SAS for etterregistrering av poeng, så regner med det skal gå rimelig greit å få disse to segmentene i boks :)
     
  9. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Ble anbefalt etterhvert å spørre vaktene som tar imot flyet, om de kunne slippe meg rett inn i avgangshallen. Og det gjør de, på de fleste steder.
    Er kun i Kristiansand jeg har blitt avvist, og det to ganger (to forskjellige vakter).Har heldigvis relativt god tid der.
    Er ganske behagelig å slippe sikkerhetskontrollen, spesielt om det er litt kø.
    Blir småstresset de gangene jeg har retur med samme flyet, roper opp siste call mens jeg står i kø...
     
  10. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Etter å ha lest deres erfaringer med denne reisen, har jeg bestemt meg for å gjøre det selv neste sommer, og derfor har jeg et lite spørsmål. Jeg har jo skjønt at det bare er i perioden 18/06-27/08 man kan reise på denne billetten, og da bare to uker naturligvis, men kan man kjøpe selve billetten og begynne å booke flighter før dette? Altså, kan jeg feks i januar booke flightene jeg ønsker i den gitte perioden på sommeren? :confused:
     
  11. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet ikke når de legger ut Norge Rundt billetten, men jeg kjøpte min i slutten av april. Rota det til med 'umulige' ruter og kansellerte.
    Etter nøye kvalitetssikring og enda mer excel-bruk ble billetten bestilt 25.05.
    Det er sikkert noen andre som kan si når tilbudet blir lagt ut :)
     
  12. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Sliter veldig med å få 4 legs (og bonuspoeng) på routene WF470 Stavanger-Florø, WF470 Florø-Kristiansund, WF471 Kristiansund-Stavanger og WF471 Stavanger-Kristiansand. Dette selv om jeg hadde fire separate bestillinger (pnr) og gikk ut av flyet, gjennom sikkerhetskontrollen og boardet på nytt. Eurobonus (Sas) mener to legs er nok! Er nå på fjerde runden med kundeservice.. Noen gode tips anyone?
     
  13. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hei folkens.
    Hadde idag en herlig flydag, selv med overskyet både mellom Bergen-Sandefjord og Bergen-Kristiansand.

    Under returen fra Sandefjord tok en veldig hyggelig kar i kabinen et bilde av sin kollega med alle de reisende med bak.
    Skal legge det ut på Widerøe sine Instagram bilder i dag. Trur det var første gang, men han planlegger å gjøre det daglig. Kristian eller Christian trur jeg det var.
    Artig påfunn.

    Så på returen fra Kristiansand ble jeg invitert inn i cockpiten av Kaptein Øystein og Styrmann Alexander.
    Kom inn når Fest setebelte lampen gikk av, og ble sittende til etter landing.
    Var første gangen for meg, og er imponert hvor godt de tar vare på Norge Rundt kundene sine.:D

    Marianne og Siri, veldig hyggelige der bak og tok vare på et par småmisunnelige passasjerer.....:p

    Kommer nok til å ta med hele familien på Norge Rundt neste år.

    P.

    image2.JPG
    Rett før landing på Flesland
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Får man loungetilgang på OSL når man starter med en anbudsrute?
     
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dersom du har gullkort eller reiser i flex.
     
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Takk - trodde man ikke hadde noen fordeler sånn sett, men kjekt å vite. Jeg må nemlig benytte meg av dem for å sparke av Norge Rundt. Oslo til Bergen via Sogndal...
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Widerøe har selv svart en annen passasjer på Facebook at man får det ved anbudsruter.

    Kan dog hende du får problemer. Jeg fikk noen ganger problemer med å komme inn når jeg skulle fly kommersielle ruter. Måtte ofte frem med det fysiske kortet.
     
  18. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Hypern liker dette
  19. sogaard

    sogaard Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kjapt spørsmål om man flyr OSL til BGO over FLO blir det talt som en gyldig flight i Eurobonus? Poeng er ikke så viktig bare at flighten teller
     
  20. andaskil

    andaskil Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Forsøkte å etterregistere poeng for Bodø -Trondheim, men fikk denne beskjeden fra Eurobonus:

    Thank you for your request for retroactive EuroBonus points.However we are not able to meet the request.

    Please note that the agreement between Widerøe and EuroBonus does not allow accrual of points on Widerøe flight numbers WF 001-199 and WF 700-999.

    Synes dette høres rart ut mtp at BOO-TRD ikke er anbudsrute. Gikk riktignok via Mosjøen, men som teknisk mellomlanding. BOO-TRD står for øvrig på lista Widerøe har med ruter med poengopptjening.

    Noen som har vært borti problemet?
     

Del denne siden