Guttetur til Japan med Singapore Airlines, Business Class

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ruby, 07. mars 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempebra rapport! Gjett om jeg ble misunnelig!!

    Sånn har jeg sannelig følt det selv også opptil flere ganger. Når man kommer så langt, så kan man liksom ikke komme fort nok hjem. Moroa er over.

    Takk igjen!!
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Genial rapport! Takk for at du har tatt deg tid til å skrive denne. Likte også videoene fra turen :D

    Hvordan gikk dere frem for å kjøpe bilettene, tok dere bare kontakt med Via? Nettsiden til Singapore airlines er dessverre ikke blitt noe bedre de siste årene, og jeg sliter med å få ut fornuftige priser fra den...
     
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemelding :)

    Satt først i lange tider å styrte med søk på nettsidene til SIA og så kontaktet jeg ER Tours i Egersund, for de har jeg brukt litt før, men de forstod ikke sitt eget beste og prioriterte ikke saken.
    Kontaktet så VIA samme sted som laget til rute mens jeg satt på telefonen. Venteliste på den ene flighten, men plass bekreftet dagen etterpå. Så da booket vi og startet nedtelling :) Det jeg synes er litt merkelig er at det ble så pass mye rimeligere enn hos SIA :)
     
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det jeg også fungerer på, da jeg får forskjellig priser hos SIA hver gang jeg er inne på siden deres etter x antalle tekiske feil (nesten i alle fall). Skal holde VIA friskt i minne når jeg kommer til at bookingen skal gjennomføres.
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    1. Januar er en perfekt dag for å lese gamle rapporter... Takk for en megafin rapport!
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bra rapport og flott tur! :)
    Vel verd å lese.
     
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Takk skal du ha :)

    Japan er utrolig bra. Takk for tilbakemelding :)
     
  8. Jørgen West

    Jørgen West Traveller

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    har lest dette reisebrevet og sett på bilder ble helt hekta på dette, kunne tenke meg en sånn tur, du har ikke mulighet at sende over en reiseplan tur / retur inkl tog osv :)
     
  9. Paal73

    Paal73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Veldig bra og detaljert brev. Tusen takk :)
     
    Jan Thore liker dette
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for kommentar :)
    Vi gjorde det enkelt, booket flybilletter med SQ hos VIA Travel standard SIA Business Class - betalt med hard valuta. Med utgangspunkt i flytider bestemte vi hvor lenge vi ville være henholdsvis i Tokyo, Hiroshima og Kyoto - ut ifra dette ble hoteller booket på hotels.com. Etter en så lang flyreise med ankomst Tokyo på eftan er det tilrådelig med en natt i Tokyo før du fortsetter sørover.
    Togbilletter ble kjøpt lokalt i Japan da vi ankom, så det er lite å planlegge - Shinkansen går minst hvert 10 minutt, returbilletter ble kjøpt på de aktuelle stasjoner. Jeg vill tilrå å tilbringe mer tid i Japan og besøke flere byer - spesielt lokale mindre steder sørpå.
    Så jeg ville ikke laget noe mer detaljert plan - da blir det bare styr om noe sjærer seg.
    Men dersom du har noen datoer kan jeg gjerne søke opp en spennende flyreise med innslag av ulike flytyper og gi noen råd om steder i Japan "jeg" hadde prioritert å kikket på. Send i så fall en PM til meg :)


    Tusen takk :)
     
    jgroneng liker dette
  11. Jørgen West

    Jørgen West Traveller

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    Ja hvis og når du får om du har kunnet sette opp en reiseplan, severdigheter i Singapore og Tokyo.
    Plan og ønske er da fra Osl til Fra Lufthansa og videre med Singapore A med da A 380, Business Class, stopp i Changi noen timer for at slappe av med dusj og god mat og videre med SIA A380 Business Class til Tokyo, rundreise med tog i Japan, retur etter noen dager med SIA og da med A 350 XWB, som du da forstår blir det når SIA får sine A 350 XWB i trafikk :) og gjerne noen dager stopp i Singapore og retur til FRA med SIA A 380 på BC.

    Dette er vel sånn noenlunda i grove trekk planen er :)
     
  12. knuttysnes

    knuttysnes Sunnmøring

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    herlig lesning gutter. A380 Biz er drømmen her også :)
     
    Ruby liker dette
  13. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg nettopp lest denne for 2. gang. Fremdeles en knall rapport, @ruby1968l !!!
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk reisebrev! Det klør i reisefoten! :)
     
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Flott rapport, detaljert og beskrivende!

    SIA ser ut som et selskap som virkelig er verdt å spandere dineros på!

    Takk for at du deler :)
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt tidligere, takk for en knall rapport! Det skapte et reelt ønske om å fly SQ neste gang man skulle den veien, så når Bali ble sommerens andre feriedestinasjon, og når SQ kostet det samme som TG i business ble valget enkelt ;) Takk for den @ruby1968l :)
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    og det var en herlig tur også ;) Takk skal du ha.


    Takker, for min del er nok dette en av de feteste turene jeg har vert på, selv om hotellene ikke var blant de dyreste.


    Takk skal du ha, det klør her også ;)


    Tusen takk.
    Ja og det er virkelig verdt det, og husk at dersom du reiser multicity, koster neste destinasjon bare en håndfull kroner.


    Pass på så du får nokk tid i Loungen på T3 på Changi, der liker jeg meg godt ;)
     
    SASDC8 liker dette
  18. Starflyer

    Starflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    For en tur! Men du verden for en omvei å reise til Japan via Singapore.
    Ser ut som dere opplevde mye, Singapore biz, shinkansen, Hiroshima, Kyoto og Keiserpalasset, spotting på Haneda, Tokyo og Singapore by.
    Takk for fenomenal rapport :)
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Herleg reisebrev! :) Hiroshima gjorde forståeleg nok inntrykk. Trengte åleinetid sjølv då eg var der i fjor på denne tida.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk rapport! Det virket så fristende at jeg gikk rett inn på singaporeair.com og så på flybilletter :)
     

Del denne siden