Høst tur til smilets land, Thailand

Tråd i 'Reisebrev' startet av Ruby, 08. des 2013.

  1. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Nå i høstmørket synes jeg det passer å komme dragene med en trip rapport fra tropiske strøk, kanskje dette kan gi inspirasjon og små tips til noe å gjøre dersom du har tenkt deg til samme destinasjon.
    Dette er rapport fra Thailand turen høsten 2013.
    Flybilletter og hotell ble tidlig bestilt som en pakke hos travellink.no, jeg føler at vi fikk svært mye kvalitet for pengene som ble puttet inn i turen.
    [​IMG]
    SVG-OSL, SK4016
    B737-783, LN-RRA
    Avgang: 10:55

    Vi sto opp til en noenlunde normal tid, spiste frokost, slappet litt av før vi tok de to koffertene med ut i bilen og rullet avgårde mot Sola.
    Jeg liker å ha god tid når det er private ferie reiser det er snakk om, men denne gangen ankom vi Sola bare halvannen time før avgang.
    [​IMG]
    Fikk levert bagasje på Pluss innsjekken og de fikk flotte Orange lapper som lød «PRIORITY»
    [​IMG]
    I sikkerhetskontrollen var det ikke en eneste passasjer, boardin card bel kontrollert og vi ble hilst god tur før kursen ble satt mot Narvesen hvor Airliner World ble anskaffet.
    Vi slo oss så ned ved et vindusbord på Ureist og jeg må si det er en herlig følelse når en er på utreise.
    Da det er SAS vi skulle fly med, er alt selvsagt på rute, push back nøyaktig klokken 10:55 og vi kom raskt i luften.

    Det var lite folk om bord, rundt 40 stk. Turen over til Oslo er ren rutine for min del, men da jeg pleier å måtte velge DY er det litt stas når det blir servering av kaffe og salg av litt andre godsaker.
    Det var lovlig lite pax om bord.
    [​IMG]
    Da vi kom til Oslo gikk vi direkte mot Utland, hadde en kjapp runde i tax free og dro med oss noe skikkelig boblevann før vi styrte opp trappen og inn i SAS loungen. Business loungen var omtrent halvfullt og Gold loungen hvor vi slo oss ned var det nesten folketomt. Vi ble sittende her å nippe til rødvin og spiste litt lunsj i form av tikamasala suppe som var himmelsk god samt noe knask i form av spekemat.
    [​IMG]
    OSL-BKK: TG955
    B777-200, HS-TJS
    Avgang: 14:15

    Omtrent 45 min før avgang ruslet vi videre utover mot non Schengen området, hvor det var litt kø i passkontrollen.
    Var en liten runde innom gate 48 hvor Norwegians Dreamliner som også skulle til Bangkok litt senere på ettermiddagen, sto parkert. Til tross for at det var flere timer til avgang, satt det en god del folk og ventet ved gaten. Da reisefølget spurte om det var det flyet vi skulle reise med, klarte jeg ikke dy meg. Jeg svarte henne halvhøyt at, «nei det flyet skal vi ikke reise med, da risikerer vi at vi ikke kommer fram før ferien er slutt», det var selvsagt noen som hevet øyenbrynene og ganske sikkert tenkte sitt om den tosken som lirte av seg slikt oppgulp, men jeg syns det var veldig morsomt.
    [​IMG]
    Vi stilte oss så opp ute ved gate 50 som er den gaten som ofte benyttes for Thai sin rute på Oslo – Bangkok.
    [​IMG]
    Dette med Priority boarding, det vil si at de med Business billetter og statuskort hos Star Alliance får gå om bord først, fungerer godt i Oslo på denne ruten, og som innehaver av Eurobonus Gold kom vi tidlig om bord i flyet og fant veien mot våre seter, på veien dit ble vi flere ganger hilst hyggelig velkommen av crewet.
    Den rekonfigurerte cabinen til Thai liker jeg godt, setene om bord er meget fargerike og er trukket med enten blå-lilla, gul eller røde trekk, ganske ulikt andre selskaper jeg har flydd med, men dette er litt av varemerke til Thai. Setene våre var 53D og 53E som er i midten av bakre seksjon.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Setene om bord gir god og komfortabel bein plass, i tillegg har de god recline og når setet legges bak, sklir seteputen fram. Videre har alle setene egen tv skjerm hvor du kan se filmer, tv serier, høre musikk, spille eller du kan se kart over hvor flyet befinner seg. Hver Du finner også innlagt strøm slik at det er mulig å lade telefoner og lignende.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Flyet var nærmest helt fult og da dette er på høsten sier det litt om suksessen Thai har med denne ruten.
    Det tok litt tid før vi kom oss ut fra gate, når en reiser på økonomi er det ikke noe utdeling av predeparture drink eller lignende, det er litt kjipt :p
    Vi endte opp ca30min forsinket. Avgang på vestre bane mot sør og foretok en 270 graders høyre sving.
    Da vi var kommet over 10 000ft ble peanøtter utdelt. Siden kom det drikke og her forsøkte jeg å bestille en øl og et glass hvit vin, men jeg fikk høflig beskjed om at jeg bare kunne få en av delene, så kunne jeg få mer når jeg ville, Thai har tydligvis dårlige erfaringer med oss nordboere…
    Meny ble delt ut samtidig.
    [​IMG]
    Så kom turen til varme kluter, Thai har byttet klutene ut med varme våtservietter, sikkert effektivt og vektbesparende, men jeg foretrekker kluter.
    Crew kom enda en runde med drikke før servering av maten begynte.
    På drikke fronten hadde jeg gått for hvit vin på grunn av at det var reker som forrett. Crew var hele tiden tilstede og jeg endte opp med å gå over på rød vin før maten pga hovedretten som for min del var Roast Chicken Breast med tilbehør.
    [​IMG]
    Like etter mat var server kom neste servering med drikke, litt lite planlagt, det kunne nesten virke som om det var om å gjøre å bli ferdig så raskt som overhode mulig. Synkronisering mellom midtgangene var fraværende. Rundstykkene på min side kom aldri til middagen, men først når servering av kaffe var i gang.
    Hovedretten smakte aldeles nydelig, så innen catering leveres det kvalitets mat.
    Servering av drikke foregikk kontinuerlig, de kunne spart seg litt arbeid med større glass…
    På Kaffe serveringen traff de perfekt, den ble servert når vi startet på desserten som hadde det fjonge navnet «Tarte au Chockolate» fantastisk godt var det.
    Etter kaffe ble det ingen runde med cognac eller andre innslag av djevelens ildvann, matbrett og cabin ble ryddet inn.
    Når en flyr mot øst, flyr en mot natten, og da vi møtte mørket etter drøye 2 timers flytur begynte belysningen å bli dempet og reisefølget ble sendt ut på ekspedisjon bak i galley for å hente en Chang øl til meg.
     
    Last edited: 11. des 2013
    mhsalv, BangkokBob and Edvard like this.
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Etter at flyet var kommet i nattmodus var Crew gode til å komme rundt med drikke i form av appelsin juice, eple juice og vann.
    [​IMG]
    Da vi nærmet oss Bengal bukten ventet jeg på turbulensen som en ofte opplever her, men den uteble.
    Forberedelser for frokost startet ca 1,5 time før ankomst til Bangkok med utdeling av juice og vann.
    Fly frokost er et måltid som ikke alltid smaker noe særs godt, jeg lurte lenge på hva jeg skulle velge før valget falt på Egg Roll With Cheese, et valg jeg ikke angret ett sekund på, dette ble en av de bedre fly frokostene jeg har smakt, Biz inkludert.
    [​IMG]
    Slappet litt av etterpå med en ekstra kopp kaffe før cabinen ble klargjort for landing i Bangkok hvor vi landet på rutetid.
    Crewet til Thai er meget høflig og hyggelig, men tiltross for dette har Thai et stort forbedrings potensial på crew siden, de er liksom lit sånn sjossete på en måte. Men de tar det igjen og berger seg på den eksotiske opplevelsen det faktisk er å reise med et Asiatisk selskap.
    Jeg la også merke til at kjolen som en av flyvertinnene brukte under servering av middag var skittent, og da tenker jeg ikke på matflekker, men slik som gjerne tastaturet på kontoret ditt blir etter 2 års bruk, inngrodd skitt.
    Når vi kom til emigrasjon var vi heldig, nesten ikke folk der, men etter et par minutt var det den køen bak oss. Tiltros for at emigrasjon gikk raskt var koffertene allerede på bagasjebåndet når vi kom dit, nå skal det jo sies at det var langt å gå fra flyet, men som sagt i tidligere rapporter, Priority fungerer i Asia.
    [​IMG]
    På ankomst, utenfor tollen ble vi mottatt av en hyggelig representant fra Hilton i Pattaya, hun fikk bekreftet navn før hun ringte sjåføren og vi ruslet utforbi
    Jeg hadde bestilt den feteste bilen de hadde i limmo servicen på hotellet og det som kom susende opp foran oss var en BMW 7 serie med diesel.
    [​IMG]
    En skikkelig fet kjerre med meget god plass i baksetet, masse knapper og styr og mange justeringsmuligheter for stolene i baksetet. Kaldt vann sto klart.
    [​IMG]

    Som du ser har doningen meget bra plass i baksetet.
     
    Aussie74, Are, BangkokBob and 6 others like this.
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Fin rapport. Thai må da være det beste alternativet i turistklasse østover?

    Hvor mye betalte du for den bimmeren ned til Pattis?
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for feiende flott rapport. Den maten så jo strålende ut. Spesielt frokosten. Mange i C rundt om ville blitt misunnelig på den.

    Ellers har jeg samme erfaringer med Thai crew. "horse-horse tiger-tiger"
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemeldinger :) her kommer mer


    6500 thb
     
  6. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Kaldt vann sto klart til oss i midtkonsollen.
    [​IMG]


    Baksetet hadde rikt utvalg av justeringsmuligheter.
    [​IMG]


    Og blendingsgardinene var elektrisk drevet
    [​IMG]


    Når vi nermet oss hotellet, ringte sjåføren for å varsle om vår ankomst.
    [​IMG]



    Vi skulle bo på Hilton Pattaya, dette er et nyere hotell i Pattaya, det åpnet i 2010 og har en sentral beliggenhet i samme kompleks som det ganske store kjøpesenteret Central Festival, stranden finner du på andre siden av gaten. Hotellet ligger ikke midt i party strøkene men allikevel bare en kort spasertur unna
    [​IMG]



    Da vi ankom hotellet i den sorte doningen sto det en velkomst komité på 3 personer klar og ventet på oss. Da bilen stanset ble dørene forsiktig åpnet for oss og vi ble hilst velkommen med navn av en skjønnhet fra resepsjonen. Hun fortalte de to pikkoloene at bagasjen skulle rett til rom nummer 2401 før hun geleidet oss inn og gjennom concierge resepsjonen som ligger på bakkeplan og via heis opp til resepsjonen i 16 etasje.
    I heisen kunne hun fortelle at tiltros for at vi ankom så tidlig på morgning en hadde de rommet klart til oss. Etter en lang reise var det vidunderlige nyheter.
    [​IMG]



    Representanten som tok i mot oss ved bilen fulgte oss videre opp til rommet og foretok en omvisning og fikk sjekket ut at vi var fornøyd med rommet, noe vi selvsagt var. Rommet vi hadde bestilt var et King Hilton Deluxe seaview pluss på hele 65 kvadrat meter. Rommet hadde god takhøyde, det var moderne møblert og lyssatt, her finner du kaffemaskin, gratis vann flasker, walk-in closet med safe i en skuff, arbeidsbord med stol. Her var selvsagt en godt utrustet minibar, og sterkere drikkevarer tilgjengelig i et skap, alle varene fra minibaren hadde et meget komfortabelt prisnivå.
    [​IMG]


    Badet har doble vasker, flott lyssetting og utsikt ut.
    [​IMG]


    Her er eget rom for toalett og eget rom for dusj, selvsagt med regndusj. Fra dusjen har du panoramautsikt ut via to gulv-til-tak skyvedører. Såpe remedier, fant du i mer enn rikelige mengder både i dusjen og inne på badet
    [​IMG]


    Som romnavnet indikerer har rommet havutsikt, denne havutsikten er rett og slett spektakulær. Utsikten kan også nytes fra flat posisjon i sengen.
    [​IMG]



    Den romslige terrassen på 30kvm har et stort badekar som lett hadde rommet 4 personer og det var grteit å sitte der å blomstre mens en nippet til boble vann både med og uten farge.
    [​IMG]



    Det første vi gjorde var å få oss en Cowboy strekk, slikt hjelper mot jetlagen, så slo vi oss ned ved det kjempeflotte og koselig utendørs basseng område i 16 etasje.
    [​IMG]



    Her finnes det ikke horder av folk som kappes om sol sengene, her kan du slappe av i rolige omgivelser i fred og ro. Bassenget går helt ut til kanten av bygget noe som gir en helt spesiell opplevelse når du ligger på solsengen og kikker mot bassenget, da starter havet der bassenget slutter.
    Her finner du også baren Shore som hjelper deg med væskebalansen gjennom de strevsomme timene i solen, du kan også bestille småretter her. Det er rikelig med personale til stede som alltid er parat til å hjelpe deg.
    [​IMG]



    Vi hadde oss også en tur på stranden, den kan ikke måle seg med det du finner i Phuket eller øyene der omkring, men sol å varmt vær var det nå.
    Ellers var vi en tur ned til Jomtien, litt bedre strand her, men bare så vidt, det er liksom så utrolig mye solstoler, ikke senger.
    Samt vi var innom det flytende markedet som er bygget som en turistattraksjon.
    [​IMG]



    Det ble også tid for en dagstur med speed båt ut til Ko Lan. Hotellet lånte ut gratis håndklær og leverte med kaldt vann samme med dem.
    [​IMG]



    På veien dit var det selvsagt kommersielle innslag av paraseiling etter speed båt og sea walking.
    [​IMG]



    Øyen Ko Larn hadde hvite og fine strender, men ikke klart eller rent vann.
    [​IMG]


    Det ble også en del trasking på kjøpesenteret Central Festival.
    [​IMG]



    To be continued
     
    LineE, BangkokBob, milehigh and 2 others like this.
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Topp hotell rapport. Utfra denne og den andre fra samme hotell på forsiden, kommer jeg trolig til å booke dette neste gang jeg dropper innom Pattaya. Suverent som Hilton Diamond. Har bare vært innom hotellet uten å bo der. Jeg vil si perfekt beliggenhet. Bodde sist på Sheraton resort som også er bra på en annen måte, men litt utenfor byen da mot Jomtien.
     
  8. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott rapport. Syns det hørs kjent ut når det gjelder THAI, få slengt maten på bordet, bli ferdig - og slukk lyset. Liker å få det gjort unna ganske raskt, hvertfall de gangene jeg har flydd THAI.
    Hilton Pattaya ser jo grisefett ut syns jeg :)
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Etter en ukes tid i Pattaya ble kursen satt mot mot Bangkok. Også på denne etappen bruket vi limmo servicen på hotellet, denne gang dukket det opp en nyere Mercedes S 320

    [​IMG]

    En meget behagelig doning som god kunne fått plass i garasjen min ;), også her var det elektrisk justering av setene bak.

    [​IMG]
    [​IMG]


    MB er på en måte litt mer nøytral og stilfull enn i doningen vi hadde på turen ned. Her var dog litt mindre seat pitch, men fortsatt god og behagelig plass.
    For anledningen hadde vi, på beste «harry vis», medbrakt noen rester fra rommet som på skikkelig «harry vis» ble konsumert på turen inn til Bangkok.

    [​IMG]

    Turen gikk unna på litt i underkant av to timer.


    I Bangkok hadde vi booket rom på Tower Club at Lebua.
    Dette er et 5 stjerners hotell plassert i Silom området nært elven Chao Phraya River i Bangkok. Bygget inneholder både leiligheter og hotell. Den grommeste delen av hotellet er Tower Club at Lebua og som navnet indikerer er dette de rom som ligger høyest i bygningen mellom 51 til 59 etasje.
    Vi ble godt tatt i mot, bagasjen ble merket med navn og tatt hånd om og sendt opp til vårt rom.
    [​IMG]


    Vi ble eskortert inn i den arealmessige noe beskjedne resepsjonen og anvist sitteplasser mens reservasjonen ble hentet fram.

    [​IMG]


    Etter kort tid kom to unge damer bort til oss og ba oss følge med til rommet, innsjekking foregår nemlig på rommet.
    Korridoren har tepper i gangveien og parkett på flankene. Lyssettingen er flott med detaljer som lys i skiltet som indikerer romnummer.
    Rommet er på 66 kvadratmeter og er avlangt. Stuedelen med sofa og stoler er plassert nærmest inngangsdøren.
    [​IMG]


    Stort greit bad med separat badekar og dusj og godt utvalg av håndklær.
    Soveroms delen kan lukkes med en skyvedør som har speil innebygget, noe som kan være greit dersom en bor her over lengre tid samt når en ikke legger på samme tid som reisefølget. Her finner du også TV og DVD spiller.
    [​IMG]


    Alle rom har terrasse, de rommene skilles mellom de som har river view og de som har city view, vi hadde valgt river view, noe som er å anbefale. Du har da utsikt mot Chao Phraya River og alt det livet som der finner sted. Du kan da sitte i ro og mak å nyte solnedgangen før du tar fatt på Bangkoks uteliv.
    [​IMG]


    Når du bor i Tower Club har du også tilgang til lounge som ligger i 52 etasje, denne er åpen fra 06:00 – 18:00 og du kan velge å spise frokosten din her, men da i en noe beskjeden utgave, men fullt ut meget bra.
    [​IMG]
    [​IMG]



    Videre har du her tilgang på gratis alkoholholdig drikke hele dagen frem til 18:00.

    Om ettermiddagene er det fint å sitte her å slappe av med små sandwicher, beklager bildekvaliteten.
    [​IMG]




    Litt sjokolade sammen med et godt glass rød vin eller en drink for de som ønsker det.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    BangkokBob liker dette
  10. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Første kvelden ble tilbrakt opp i Khaosan Road, dette er kjent som back pakker strøket i byen, her finner du salgsboder, masse mindre hoteller og naturligvis drøssevis av restauranter og barer.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Når vi denne første kvelden kom tilbake til hotellet lå det en invitasjon fra hotellet til neste å dag delta på Sunset cocktail reception i Distil som ligger på toppen av hotellet.
    Jeg var litt skeptisk til hvilket snobbe opplegg dette kunne være, men vi meldte oss på.

    Dette viste seg til å bli en meget hyggelig seanse hvor vi spiste kanapéer og nippet til cocktails mens solen gikk ned – en fantastisk opplevelse, alt helt gratis.

    [​IMG]


    Ellers kan det nevnes at hotellet har flere restauranter, Breeze & Ocean 52, Sirocco, Distil, Mezzaluna, Sky bar er en spektakulært bar på toppen av bygget ute på et hjørne her har du panorama utsikt over Bangkok, Sky bar er et must å besøke uansett om bor på hotellet eller ei.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]




    Vi avla også restauranten Breeze et besøk, denne ligger like nedenfor og utenfor loungen. Her fikk vi et bord helt ute på kanten hvor en glassvegg fungerte som rekkverk.

    [​IMG]



    Her spiste vi utrolig god mat til litt stive priser, slikt er unntak for oss, men vi angrer ikke et sekund. Det ble en magisk aften.

    [​IMG]
    [​IMG]



    Atmosfæren i restauranten var bare helt fantastisk.

    [​IMG]



    Også i denne restauranten finnes det en bar hvor du kan ta en drink eller flere etter maten.


    [​IMG]



    Det ble også behov for en liten klesvask, denne kom tilbake oppi en egen kasse av tre som var polstret innvendig. Ganske stilfult.
    [​IMG]




    Foruten shopping på ulike kjøpesentre, ble en av dagene viet til sykkeltur langsmed Bangkoks utallige kanaler.En får da selv oppleve å se at store deler av Bangkok faktisk er bygget i et sumpområde. I gamle dager var det kanalene som var hoved farts årene i byen og selv i 2013 bringes det post ut med long-tail-båt i noen områder.

    Områdene en sykler i endrer seg raskt og vi fikk også en smak av tropisk jungel og stillhet midt i Bangkok kun brutt av lyden av kvitrende fugler.
    [​IMG]
    [​IMG]



    Lunsj ble inntatt på lokal restaurant.
    Som avslutning på sykkel turen ble syklene lastet om bord i long-tail-båt og med dette transportmiddel gikk turen tilbake mot utgangspunktet via de sjarmerende kanalene. Dermed fikk vi også se Bangkok fra kanalene, noe som også bør være en obligatorisk aktivitet en eller annen gang du besøker byen.


    [​IMG]


    To be continued
     
    Aussie74, BangkokBob, Edvard and 2 others like this.
  11. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Så var dagen, eller rettere sagt kvelden for hjemreise kommet. Når vi sjekket ut satt det en kar å spilte på et flygel i resepsjonen, fancy hotell joda.


    [​IMG]


    Etter all fartingen med hotell limmo hadde vi egentlig tenkt å ta en drosje ut til Suvarnabhumi som er den internasjonale flyplassen i Bangkok. Men jeg ombestemte meg og bestilte en Limmo fra Hotellet, denne gangen ble det bare en Mercedes E klasse. Vi erfarte at limmo servicen på Lebua var mye dyrere enn på Hilton Pattaya, men det var nå behagelig transport.


    [​IMG]


    Det er bra dimensjoner på terminalbygget.


    [​IMG]


    Kofferter ble raskt ekspedert med Prioriy taggs, men i Norge hjelper jo det lite.


    [​IMG]



    Etter dette gikk vi rett gjennom security og passkontrollen og ruslet litt rundt for å bruke opp litt valuta før vi satte kursen mot Royal Silk Lounge ved krysset mellom E og D piren hvor vi ankom kl 21:00.


    [​IMG]


    Loungen er grei, hverken mer eller mindre. Enkelt men greit utvalg av drikke, men rødvin er noe du ikke finner i Thai sine Business lounger her. Det var lite passasjerer når vi kom, men omkring klokken 22:00 strømmet det på med passasjerer.


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    BKK-OSL: TG955

    B777-200, HS-TJW

    Avgang: 00:55


    Litt over midnatt ruslet vi ned mot gate E3 som var vår gate denne natten.

    Ventearealet ved gate E3 er egentlig litt for lite for et så stort fly, det ble fort trangt.

    Når boarding startet, ble det annonsert at Business kunder, gullkort kunder skulle gå først, så øvrige, dette ble ikke håndhevet folk bare kjempet seg om bord som om de evakuerte et synkende skip.

    Setene på returen var akkurat de samme som på turen ned, 53D og 53E. Hadde en stund et lite håp om et ledig sete på rekken vår, men i siste minutt dukket det opp en kar med all verdens god tid og slo seg ned. Load faktor hjem var som ned, nærmest helt fult.

    Etter avgang Crew raskt i gang med det vanlige, utdeling av drikke før middag kom på bordet.


    [​IMG]



    Turen hjem er sjelden noe høydepunkt, og jeg husker ikke hvilken rett jeg valgte…


    [​IMG]


    [​IMG]


    Det var presis og bra kvalitet på serveringen og ikke noe ble glemt på denne flighten.



    Cabinen gikk raskt i nattmodus og siden jeg ikke orket å begynne å se noen filmer forsøkte jeg meg på litt søvn, noe som ble relativt vellykket, 4 timer søvn på denne turen, dette mot normalen som er mellom 0 og 1 time.


    [​IMG]


    Da vi nærmet oss Oslo, var det selvsagt frokost i form av omelett og noe pølse styr, ok mat.


    [​IMG]


    [​IMG]



    Vi landet ca 07:30, med plassering langt bak, så jeg ikke fram til køen i passkontrollen. Var imidlertid svina heldig, det var nesten ingen som så at luken helt til høyre var åpen, der sto det kun 6 - 8 personer foran når vi kom dit, så det gikk som en drøm.


    Handlingen i Tax Free var planlagt og derfor kjapt unnagjort og det meste på OSL går på skinner. Ooops helt til vi kom til bagasje båndet, her svikter det.

    Dette er en katastrofe, båndet stanset, startet og stanset igjen før endring av bånd ble annonsert. Klokken var litt over 09:00 når vi var på vei opp i avgangshallen og ny innsjekk.


    Vi hadde ikke fly videre før nærmere 13:30, men tiltros for billetter som ikke kunne endres, hadde vi hatt et ørlite håp om ombooking til SK4017 med avgang 09:40, men etter rotet med bagasjen hadde vi ikke store troen lenger, men det skal jeg si, SAS ordner opp.

    En hyggelig herremann booket oss kjapt om til SK4017 og ba oss skynde oss bort for å levere bagasjen, for den stengte snart.


    Fikk avlevert bagasjen og med mye folk i køen til sikkerhetskontrollen var det fint å kunne benytte seg av en tom fast track.


    Her måtte jeg kvitte meg med noe flytene lurium som var handlet på Suvarnabhumi. Da vi ankom gaten skjønte jeg at flyet ikke kunne komme avgårde på rutetid og tanken på den beslaglagte flasken med lurium begynte å plage meg.

    Jeg tok turen tilbake til security, fikk tilbake flasken og fikk beskjed om å bare gå videre ut der alle kommer inn, fantastisk hjelpsomme var de.


    Ryggsekken ble pakket og levert til en kar på innsjekk som fikk ekspedert den.

    Så var det ny runde gjennom fast track og tilbake til gate.


    Turen over fjellet gikk som alle andre turer over fjellet bortsett fra at SAS serverer kaffe i motsetning til de jeg vanligvis «må» fly med :)


    www.youtube.com/user/ruby1968l/videos
     
    Last edited: 23. des 2013
    Aussie74, LineE, BangkokBob and 4 others like this.
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Flott tur til Smilets land dette :)Takk for at du deler.
     
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tror jeg har lest igjennom denne rapporten før, men tusen takk for flott reisebrev :)
     
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk skal du ha :)
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ikke lest denne før, men satte nå stor pris på "turen"! Hotellene ser veldig bra ut, men at den tresnekka dere hadde på returen til Bangkok var mer nøytral og stilfull enn sjueren dere hadde fra flyplassen nekter jeg å være enig i ;)
     

Del denne siden