OK, det måtte bli en oppsummering av TK. Burde kanskje fått en egen tråd.
Jeg trodde det var meg som var over kritisk/skeptisk etter turen IST-DPS men etter returen DPS-IST så er tom reisefølget enig(klager aldri), TK leverer til lavmål på langdistanse. Nå var det avgang 21:00 og forventningene var litt høyere enn ved en 01:30 avgang.
Eksempel;
- 1:30 fra take-off til velkomstnøtter(rad 2)
- Drikkebestilling ble tatt 1 gang, før nøtteserveringen og om det skulle drikkes noe mer så måtte det plinges på til stor uffelse
- Ikke delt ut vannflasker
- Ikke noen buffet, drikkestasjon eller snacks i galley gjennom flighten
- Cabintempen var satt til 27 grader fordi pax på rad 1 ville ha det så varmt(dette var ID-pax som flyttet seg selv fra rad 6 til 1)
- Forrett og hovedrett(mitt valg) besto av 1 scampi + 3 scampi
- Innsamling av headset 45 min før landing, for å dele ut ett annet head-set som kunne brukes den siste delen av turen
- Alle 3 toalett var «grisete» og papirrullene lå på gulvet
Noen selskap er det verdt å fly omveier for å reise med, i mine øyne er det verdt å fly omveier for å ikke fly med TK. Lesson learned.
Å kjøpe en billett for penger med TK kommer ikke til å skje, og neppe heller en ny reise med poeng.
Last edited: 07. okt 2019