God morgen fra en hovedstad som endelig bader i sol Nok en fridag og ingen store planer - men at det blir en treningsøkt og et bad er vel ikke utenkelig. Ha en fin fredag - her eller der!
God morgen fra KRS. Tidlig fly idag, "Boarding completed" i dette minutt. Deilig med slike tidlige flymorgener. Drøyt 2 timer etter at jeg våknet sitter jeg på kontoret i Oslo sentrum, en halvtime før jeg normalt starter på jobb. Har hatt noen flotte timer i Kristiansand med en artig kveld på byen og fantastisk vertskap. Hentet fra og kjørt til Kjevik. Det hjelper på reiseopplevelsen. Han en strålende dag!
It's the final countdown... Halleluja, siste dag før ferie!! Nå er det brun pub med blues ikveld, bryllupsfest i mårra (vi er bare gjester altså) og Mexico fra søndag. Starter allerede søndag kveld da det er absolutt første avgang med Luftwaffe manda mårra. 6 -- SEKS!! sharp. Skulle vært et eget kapittel i menneskerettighetene om det der med red eye avganger, ultratidlige avganger osv. Selv om vi bor i Lillestrøm har vi valgt å ta natta å OSL for å stjele så mange minutter som mulig, kan ligge en halvtime ekstra. Undres forresten. Jeg formoder at frokosten på Radisson ikke er igang før vi må inn på terminalen (dvs etter 5), men hva blir best? Frokost i den nye gullkantina eller ombord i Luftwaffe biz? Jeg vet at sistnevnte har bobblevann og det har ikke kantina, men bortsett fra det? Velger vel å spise på flyet tenker jeg, noe må man jo gjøre i de timene ned til FRA.
God morgen fra et grått Alta! Bilen er ferdigpakka, så da blir det å komme seg bort i helga når klokka slår fire og helga starter. Ha en god fredag, og god helg!
God dag fra Oslo. Ble tre timer jobb for å hjelpe en kollega selv om det er ferie. Noen som har forslag tilhvordan en skal komme seg hjem fra et vsrmt sted i Europa med med sas eller One World på bonuspoeng mellom ons og fredag nedte uke? Alt ser ut veldig fullt ut.
Og god dag fra Kristiansand. Her er det en sånn feriedag som kommer til å gå av seg selv. Så det er bare å finne (mer) kaffe og kattemat og surfe i vei.
Før kunne man be hotellet om å ordne frokost pose, men har hørt noen ryker om at dem kanskje har sluttet med det. Men det er jo verdt å spørre
God fredag fra det skjærgårdske Sørlandet. Sitter på hytta og nyter synet av de mange store flotte seilskutene som stevner innover, rett utenfor her. Tall Ships Race kommer til byen og ruta går rett forbi hytta. Toppers det. Solen skinner men vinden er kald. Savner fortsatt høytrykket fra i fjor.... Ellers ble jeg oppgradert til gull igjen hos hilton. Deilig følelse. Nå skal jeg bare ordne 3 dagers Berlin tur med overnatting på 3 forskjellige hilton hoteller. Jodda! Tror det blir en flaske champagne i dag.
Tror vi dropper det, det frister mindre enn lounge og fly og lounge osv. Herre min, vi skal vel få spist nok.
"God" fredag fra Da Nang. Flyet mitt med VietJet Air eller noe er forsinket, flyplassen har annonseringer hvert 5. sekund (tøyser ikke. Det stoppet i 40 sekund og trodde jeg var døv), og det er totalt 5 stikkontakter i hele terminalen. Den jeg fant er inntil en søyle, så sitter i vinduskarmen med en massasjestol i trynet. #loungelife
Siste arbeidsdag i dag før ferie så nå kan moroa bare starte. Første stopp er Paris i morgen. Ha en flott ettermiddag/kveld
Og en fin fredag er det jaggu! Helt siden vi fikk vite at vi har fått ny senere helikoptertid så har jeg vært nervøs for at jeg ikke skulle rekke siste mulighet (med SAS/Widerøe må vite) fra Stavanger til Ålesund i dag. Bestilte optimistisk siste mulighet klokka 1850 via Bergen (der jeg befinner meg nå) selv om vårt nye helikopterselskap ofte er forsinket og jeg hadde maks 50 minutter fra landing på heliporten til avgang med flyet til Flesland. Men siden stort sett alle helikoptrene til oss har vært forsinket hele uken så hadde jeg mer eller mindre innfunnet meg med en overnatting i Stavanger. Men dengang ei! Med medvind begge veier, negativ re-fuel, gode tanker fra alle kanter, lite folk og fast track via EBG så rakk jeg 1850-avgangen med god margin Tror jeg brukte ca 18 minutter fra vi landet på heliporten til jeg stod ved gaten på Sola, over en halvtime før avgang. Så nå er det hjem til min beste halvdel og 30-års feiring i morgen. Glede!
God fredag fra Chicago. Lunch med den russiske mafiaen i dag, ett par gode flasker fra Burgunder er plukket frem. Ellers ekstremt lite å melde annet enn at batteriene skal lades denne helgen siden forrige helg i New Orleans var heeeelt ute av kontroll Morn igjen og god helg!