For en morgen! Opp klokken 4:15, stelle seg og gjøre seg klar til å dra. Pakker ferdig håndbagasjen og tar den med i bilen og kjører til Gardermoen. Kommer frem 5:05, parkerer på avgang og leverer nøkkelen til mannen fra Flightpark. Kommer inn i avgangshallen og finner den stappfull av turister som skal på ferie. Tenker at det er jammen bra jeg har Fast Track i dag. Ved sikkerhetskontrollen alt panikken meg: Pokker! PCen! Glemte jeg vesken min i bilen? Kaster meg over sperringen og løper tilbake til bilen. Håper de ikke har kjørt den bort. Neida, den står der enda. Titter inn og ser til min forskrekkelse at vesken min ikke er i bilen! Pokker, jeg har glemt den hjemme! Ringer konemor på mobilen. Ikke svar. Damn. Ringer fasttelefonen. Ikke svar. Prøver mobilen igjen. Mobilsvar. Prøver igjen og endelig svarer hun: "Slutt å ringe på alle telefonene! Jeg løper som en gal her!". Så forteller jeg henne at jeg har glemt vesken min med lommebok, PC, pass og alle gadgets i gangen. Ber pent om at hun kaster seg i bilen og kjører med den til Gardermoen. Klokken er nå 05:21. 05:50 møter jeg henne, får vesken og løper som en gal inn på flyplassen. Fast Track er helt tom og jeg kaster alt oppi kassene og nærmest løper gjennom metalldetektoren. Alt OK. Skynder meg videre, gjennom slusene til utland, og tar veien bak taxfree. Kommer til gaten når det står Gate Closing. Rakk det! Puh! Møtte mine kolleger i baren på Radisson Blu Seaside i Helsinki etter en liten omvei via København og fikk tatt meg en en Lapin Kulta for å roe meg ned. Satser på at det går bedre hjemover i morgen...
Last edited: 25. juni 2015