Har en Companion Ticket til salgs

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av altejoha, 19. juli 2023.

1. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde å søke litt først, men fant ingen direkte tråder for kjøp / salg av Amex Companion Tickets?
    Jeg har i alle fall én som jeg ikke får brukt selv og derav ønsker å selge.

Til de som ikke er klar over det:
    Bestillingen må gjøres innen 31.12.23, men kan selve reisen kan være inntil 12 mnd frem i tid fra bestillingstidspunktet.

Mange av de attraktive destinasjonene (spesielt i C) ryker med én gang de legges ut 12 mnd i forveien, så nå er et perfekt tidspunkt å ev. bestille neste års sommerferie.

Send meg en DM om du er interessert.

EDIT: Jeg ser for meg å selge CT'en for et kronebeløp, og at kjøper senere overfører de aktuelle poengene som reisen koster når den bestilles av meg.
    Ved en ev. avbestilling får vedkommende selvsagt tilbake poengene i sin helhet, men ikke kronebeløpet for selve CT'en.

Moderator: Gi meg gjerne veiledning om hvor jeg skal poste dersom dette er feil sted.

Last edited: 19. juli 2023
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nesten si fra hvor mange poeng du har for salg også. Sånn at CT kan benyttes.

3. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Tenkte poengoverføring fra kjøper til meg når vedkommende har funnet sin aktuelle reise...

4. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Da tror jeg du skal slite med å finne kjøper. Folk betaler vel ikke mer enn 2-3k for CT når den kjøpes med poeng, om man skal overføre til deg så blir det mange tusen i ekstrakostnader + at de sier fra seg eierskapet til poengene dersom reisen kanselleres.

haakonvt liker dette
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok ikke aktuelt. De som selger CT, selger den sammen med poeng.

6. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar.
    Jeg var ikke klar over at det var en kostnad ("på flere tusen") for å overføre poeng til andre. Hvis det er tilfellet så skjønner jeg at et salg på den måten kan bli vanskelig.

Jeg har rundt 450 000 poeng, som jeg ønsker å beholde selv, så da får dessverre CT'en gå til spille i år, hvis ingen er interessert. Slik er liveto_O

7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Oveføring koster 0,05kr per poeng, så om man da er 2stk som skal reise på biz til eksempelvis asia får man en overføringskost på over 8000kr (165k poeng)

8. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Og da kan det fort være aktuelt for noen så lenge prisen på CT er riktig:)

9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Gå til spille? Når du faktisk har muligheten til opptjene en CT og samtidig så mange poeng så er det jo greit å selge 130 000poeng med den CTen sånn at noen får nytte av den. Samtidig vil du jo tjene en grei sum med cash. Til lesere: prøv å vær klok på denne hvis du er klok nok!

rgn liker dette
  10. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, du må gjerne gi bud! :)
    Men jeg bruker mye poeng til short-haul, hvor det ville vært tullete å bruke CT.
    CT bruker jeg kun til long-haul i C hvor man får klart mest verdi.
    Når jeg sier "går til spille" så mener jeg da selvfølgelig å benytte den til short-haul.
    Å barbere vekk 165 000++ poeng for en liten slant penger er et tapsprosjekt.

Med mindre noen betaler svært godt, og det kan jeg aldri se for meg!

11. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Spørs jo litt hva du tenker angående «liten slant». Tidligere var jo going rate for poeng 8-10 øre per poeng, noe for selve CT og så hvem som skal ta avgiftene ved bestilling. Så noe sitter man jo igjen med. Selv hadde jeg tatt meg en fin liten tur i LH F igjen for å ikke la CT gå til spille.

Jeanette, SVG_flyer and watchaddicted like this.
  12. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Det er ikke uaktuelle summer du nevner. La oss ta praten videre i DM.

Hehe, LH F synes jeg er et elendig produkt (utover terminalen og skyss til flyet). Det samme med LH C. Så det skal jeg i hvert fall ikke bruke poengene på

Del denne siden